Η έναρξη του νέου συστήματος θα αρχίσει να εφαρμόζεται από την Εγνατία Οδό

Διεθνή διαγωνισμό αναμένεται να προκηρύξει το Υπουργείο Μεταφορών προκειμένου μέχρι το 2022 να έχουν γίνει οι απαραίτητες κατασκευές και να έχει ολοκληρωθεί η εφαρμογή των ηλεκτρονικών διοδίων. Μάλιστα ο κ. Χρήστος Σπίρτζης με υπογραφή του δέσμευσε το ποσό των 400,5 εκατομμυρίων Ευρώ από τον προϋπολογισμό, αφού πρώτα είχε ανάψει το «πράσινο φως» από το Υπουργείο Οικονομικών.Σύμφωνα με τον Υπουργό και …
τους αξιωματούχους του Υπουργείου το σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων υπερτερεί οποιουδήποτε άλλου καθώς οι οδηγοί θα πληρώνουν με βάση την απόσταση που έχουν διανύσει, τρόπος που με βάση το Υπουργείο τουλάχιστον, καθιστά τα διόδια κοινωνικώς αποδεκτά και διατηρεί συμφέρουσα την οποιαδήποτε παραχώρηση οδικού δικτύου, για το κράτος .
Οι τρόποι που θα πληρώνονται τα διόδια θα είναι δύο:
-Ο πρώτος αφορά τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα που θα έχουν εγκατεστημένη μια “Εποχούμενη Συσκευή” (On Board Unit – OBU) η οποία θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),
-Ο δεύτερος αφορά τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα τα οποία θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).
Από το νέο σύστημα θα εξαιρούνται η Αττική Οδός, η Γέφυρα Ρίου Αντιρίου και η Ζεύξη Πρέβεζας-Ακτίου, όπου όμως θα γίνεται επίσης ηλεκτρονικά η χρέωση, ενώ η έναρξη του νέου συστήματος θα αρχίσει να εφαρμόζεται από την Εγνατία Οδό.Αυτό που ενδέχεται ωστόσο να αποδειχτεί αγκάθι στην όλη διαδικασία είναι η συμφωνία ή μη, των παραχωρησιούχων, οι οποίοι αρχικά τάσσονται υπέρ του ηλεκτρονικού διοδίου, ωστόσο προβάλλουν κάποια ερωτήματα που είναι σημαντικά για την πλευρά τους με κυριότερο το κατά πόσο το νέο σύστημα θα επιφέρει μειώσεις διευλεύσεων και κατά συνέπεια κερδών.

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!