Αντιδρούν οι ορειβάτες για ανεμογεννήτρια στη Βάλια Κάλντα, με υπογραφή του Περιφερειάρχη Ηπείρου

Αντιδρούν οι ορειβάτες για ανεμογεννήτρια στη Βάλια Κάλντα, με υπογραφή του Περιφερειάρχη Ηπείρου

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Προσθήκη του epirusgate.gr στην Google

Έντονες αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση για την εγκατάσταση ανεμογεννήτριας σε υψόμετρο 1.700 μέτρων, εντός περιοχής Natura, στην περίμετρο της Βάλια Κάλντα.

Ο Ορειβατικός Σύλλογος Ιωαννίνων, σε συνεργασία με την Ελληνική Ομοσπονδία Ορειβασίας και Αναρρίχησης, εκφράζει την έντονη αντίθεσή του, καταγγέλλοντας ότι η έγκριση δόθηκε χωρίς μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και δημόσια διαβούλευση. Κατηγορούν μάλιστα τον Περιφερειάρχη Ηπείρου που έβαλε τη σχετική υπογραφή, ότι συνιστά υπαναχώρηση προς την επανειλημμένα διατυπωμένη από τον ίδιο διατύπωση ότι δεν θα επιτρέπει έργα ΑΠΕ σε υψόμετρο πάνω από 1200 μέτρα…

Με κάθε νόμιμο μέσο, οι ορειβατικοί φορείς δηλώνουν έτοιμοι να αγωνιστούν ενάντια στην καταστροφή των φυσικών τοπίων της Ηπείρου.

Η σχετική ανακοίνωση αναφέρει:

“Με μεγάλη μας λύπη πληροφορηθήκαμε ότι μπήκαν από την Περιφέρεια Ηπείρου οι αναγκαίες υπογραφές για εγκατάσταση ανεμογεννήτριας σε υψόμετρο 1700 μέτρων, σε περιοχή Natura, στην περίμετρο της κοιλάδας Βάλια Κάλντα. H επιλογή από τον επιχειρηματία να δημιουργήσει αιολικό πάρκο αποτελούμενο από μία και μόνο μόνο ανεμογεννήτρια είναι εκ του πονηρού αφού για μία μόνο ανεμογεννήτρια δεν απαιτούνται ούτε σύνταξη μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων ούτε δημόσια διαβούλευση. Είναι προφανές ότι βρισκόμαστε στην αρχή μιας νέας μεθόδου καταπάτησης και υπερεκμετάλλευσης των δασών και των βουνών της χώρας, της μεθόδου της “σαλαμοποίησης”. Με τον τρόπο αυτό θα τοποθετούνται ανεμογεννήτριες στην Πίνδο ανά μία κάθε φορά, αγνοώντας το άρθρο 24 του Συνάγματος για την προστασία του περιβάλλοντος.

Ο κ. Περιφερειάρχης είχε δηλώσει, κατ’ επανάληψη, ότι διαφωνεί με την τοποθέτηση ανεμογεννητριών σε υψόμετρα μεγαλύτερα των 1200 μέτρων αλλά η υποχώρηση στις πιέσεις και η υπογραφή του δεν συνάδουν με το κύρος της θέσης του και τη βούληση της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ηπειρωτών οι οποίοι αγαπούν και ενδιαφέρονται για τους ορεινούς όγκους της περιοχής.

Ο Ορειβατικός Σύλλογος Ιωαννίνων σε συνεργασία με την Ελληνική Ομοσπονδία Ορειβασίας και Αναρρίχησης, ΕΟΟΑ, έχουν αποφασίσει να αγωνιστούν, με κάθε νόμιμο μέσον, για να σταματήσει η υπερεκμετάλλευση και καταστροφή των περιοχών φυσικού κάλους της χώρας μας. Όχι στην πράσινη ανάπτυξη χωρίς μέτρο, όχι στην εγκατάσταση ανεμογεννητριών χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των κατοίκων της Ηπείρου”.

 

Προσθήκη ως προτεινόμενη
πηγή στη Google