Ανακοίνωση της Ηπειρωτικής Συσπείρωσης για τις νέες αυξήσεις της τιμής των διοδίων που οξύνουν το πρόβλημα ερήμωσης των χωριών της Ηπείρου καθώς εμποδίζουν τους απόδημους να τα επισκεφτούν.

Ειδικότερα:

Ακριβότεροι γίνονται από την 1η Ιανουαρίου οι αυτοκινητόδρομοι της χώρας και μαζί τα ταξίδια και οι μετακινήσεις για τους οδηγούς μετά την απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να εγκρίνει αυξήσεις 7,63%, στις τιμές των διοδίων, ενισχύοντας έτσι τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων που εκμεταλλεύονται τους εθνικούς αυτοκινητόδρομους. Η κυβέρνηση, δεν έκρυψε το γεγονός, πως θα ακολουθήσουν  νέες αυξήσεις στα διόδια κατά το 2% το 2025 και 2% το 2026, ενώ εκκρεμούν οι αποφάσεις για τις αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας Οδού, οι οποίες θα ανέρχονται στο 30% και θα εφαρμοστούν μόλις ολοκληρωθεί η υπογραφή σύμβασης για την παραχώρηση (ιδιωτικοποίηση).

 

Οι νέες αυξήσεις στα ήδη ακριβά διόδια έρχονται να προστεθούν στην τεράστια αύξηση του κόστους ζωής σε βασικά αγαθά, όπως τρόφιμα και Ενέργεια, δυσκολεύοντας ακόμη περισσότερο την επιβίωση των λαϊκών νοικοκυριών. Επίσης επιβαρύνουν τους μικρούς επαγγελματίες και αγρότες, καθώς εκτινάσσουν το κόστος για την κίνηση των επαγγελματικών οχημάτων που χρησιμοποιούν για τη μεταφορά προϊόντων και γενικότερα τις ανάγκες της εργασίας τους.

Κανονικά ΟΛΟΙ οι αυτοκινητόδρομοι θα έπρεπε να είναι χωρίς διόδια και τέλη, αφού έχουν χρυσοπληρωθεί από τον ελληνικό λαό τόσο με τα διόδια που πληρώνει για πάνω από 60 χρόνια όσο και με τους υπέρογκους φόρους που πλήρωσαν για την κατασκευή τους στους μεγαλοεργολάβους τα λαϊκά νοικοκυριά. Δυστυχώς, όμως, συνεχίζουμε να τους ακριβοπληρώνουμε, αφού παράλληλα με την παραχώρηση (ιδιωτικοποίηση) των αυτοκινητοδρόμων σε μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους, κάθε χρόνο τα χαράτσια – διόδια γίνονται όλο και πιο τσουχτερά. Ωστόσο, προκαλώντας την κοινή νοημοσύνη, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Π. Μαρινάκης δικαιολόγησε τις τελευταίες αυξήσεις στα διόδια κάνοντας λόγω για … «αναληφθείσα υποχρέωση που αποφασίστηκε να γίνει όσο πιο ήπια και σταδιακά γίνεται»!

Ανεξάρτητα από τα επιχειρήματα και τα προσχήματα που προβάλλουν οι κυβερνώντες, οι πρωτοχρονιάτικες αυξήσεις στα διόδια, θα συμβάλλουν στην παραπέρα ερήμωση των χωριών τόσο της Ηπείρου όσο και άλλων Περιφερειών της χώρας. Κι’ αυτό επειδή θα αυξηθεί παραπέρα ο αριθμός των λαϊκών νοικοκυριών που δεν θα μπορέσουν να επισκεφτούν το Πάσχα ή το καλοκαίρι τις πατρογονικές οικίες, καθώς το κόστος για  διόδια- μαζί με τα υγρά καύσιμα- έχει γίνει δυσβάσταχτο. Ιδού και τα τεκμήρια:

Από 74,60 ως 86 ευρώ διόδια για ταξίδι στην Ήπειρο με επιστροφή

Για να επισκεφτεί κάποιος την Ήπειρο με αυτοκίνητο και να επιστρέψει στην Αθήνα, θα χρειαστεί να πληρώσει, μόνο για διόδια, το λιγότερο 2 έως και 3 μεροκάματα. Συγκεκριμένα, για να επισκεφτεί κάποιος ένα από τους 4 νομούς της Ηπείρου (με χρήση της γέφυρας Ρίου- Αντιρρίου), θα πληρώσει (στην παρένθεση τα διόδια που πλήρωνε μέχρι 31/12/2023):

  • 43 ευρώ για τη διαδρομή μέχρι την Ηγουμενίτσα και άλλα 43 ευρώ για να επιστρέψει στην Αθήνα. Σύνολο 86 ευρώ (80,70 ευρώ).
  • 40,90 ευρώ μέχρι τα Γιάννενα και 81,80 ευρώ με επιστροφή στην Αθήνα (76,50 ευρώ).
  • 37,55 ευρώ για τη διαδρομή μέχρι την Άρτα και 75,10 με επιστροφή στην Αθήνα (68,80 ευρώ).
  • 37,30 ευρώ για τη διαδρομή μέχρι την Πρέβεζα και 74,60 ευρώ με επιστροφή στην Αθήνα (70,10 ευρώ).

Τα παραπάνω ποσά των διοδίων, για ένα ταξίδι στην Ήπειρο με επιστροφή, αυξάνονται κατά 5,60 ευρώ, αν οι κάτοχοι αυτοκινήτων κάνουν χρήση και του αυτοκινητοδρόμου της Αττικής Οδού (2,80 για κάθε διαδρομή).

Να καταργηθούν τώρα ΟΛΑ τα διόδια

Με την  κατασκευή της Εγνατίας και της Ιόνιας Οδού η Ήπειρος έχει σήμερα εύκολη και ασφαλή πρόσβαση τόσο από την Βόρεια Ελλάδα όσο και από την Πελοπόννησο και την Αθήνα. Ωστόσο τα οφέλη που δημιουργήθηκαν με την κατασκευή αυτών των οδικών αξόνων και εν γένει των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, δεν ήταν ίδια για όλους. Οι μεγάλοι κερδισμένοι από την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων, ήταν οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι καθώς μειώθηκε σημαντικά το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων από τις ξένες χώρες (κυρίως της Ευρωπαϊκής Ένωσης) προς την Ελλάδα και το αντίστροφο. Αντίθετα, η  ιδιωτικοποίηση των αυτοκινητοδρόμων προκάλεσε σημαντική αύξηση στο κόστος μετακινήσεων για τα λαϊκά νοικοκυριά. Εκτός από τα καύσιμα, που στην κυριολεξία έχουν πάρει φωτιά, είναι και τα διόδια που- ανάλογα με τις αποστάσεις- μπορεί να αγγίζουν ή και να ξεπερνούν το κόστος των καυσίμων.

Όσο οι κυβερνώντες αρνούνται την ικανοποίηση του δίκαιου αιτήματος για κατάργηση ΟΛΩΝ των διοδίων, που διεκδικούν οι Ηπειρώτες (απόδημοι και μη) και εν γένει τα λαϊκά νοικοκυριά, όλο και περισσότεροι θα χρησιμοποιούν- αντί για τους ασφαλείς αυτοκινητοδρόμους- το άθλιο και επικίνδυνο παράπλευρο οδικό δίκτυο και τις παρακαμπτήριες οδούς, επειδή το κόστος των διοδίων είναι δυσβάστακτο. Αποτελεί κοινό μυστικό, ότι μεγαλώνει ο αριθμός εκείνων που χρησιμοποιούν το παλιό οδικό δίκτυο για τη μετάβαση στα χωριά τους ή για να πάνε στη δουλειά τους- και άρα δεν απολαμβάνουν την ασφάλεια που παρέχουν οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι- επειδή δεν αντέχουν το κόστος των διοδίων.

Με βάση την κοινή αλήθεια ότι οι αυτοκινητόδρομοι είναι περιουσία του ελληνικού λαού και το γεγονός ότι τα τσουχτερά διόδια συμβάλλουν στην ερήμωση των χωριών της Ηπείρου, η Ηπειρωτική Συσπείρωση στιγματίζει όσους ζητιανεύουν «μείωση» ή «εκπτώσεις») στα διόδια, καλεί ΟΛΟΥΣ τους Ηπειρώτες (απόδημους και μη), να συντονίσουν την πάλη τους και να διεκδικήσουν αγωνιστικά:

  • Κατάργηση «εδώ και τώρα» ΟΛΩΝ των διοδίων και ελεύθερη κίνηση στο οδικό δίκτυο.
  • Κατάργηση των πανάκριβων τελών διέλευσης στη γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου και Ακτίου- Πρέβεζας

Ανάμεσα σε εκείνους, που αρνούνται το δικαίωμα των λαϊκών νοικοκυριών να χρησιμοποιούν ελεύθερα, χωρίς διόδια και τέλη τους αυτοκινητόδρομους, είναι και η Περιφέρεια Ηπείρου, το Περιφερειακό Συμβούλιο της οποίας αρνήθηκε να υιοθετήσει σχετικό ψήφισμα Γενικής Συνέλευσης της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Ελλάδας, ζητώντας απλά να γίνουν κάποιες εκπτώσεις στα διόδια!

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!