Μετά τη Σιδηροδρομική Εγνατία, έρχεται και η ένταξη της γραμμής Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα στο ΣΕΣ

Πρόσφατα, η ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τη συμφωνία του Κανονισμού για την Αναθεώρηση των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών», η οποία σε ό,τι αφορά την Ήπειρο, φέρνει ευχάριστα νέα, αφού την καθιστά σημαντικό σιδηροδρομικό κόμβο για την Ευρώπη και δίνει άμεση προτεραιότητα στο Έργο Προτεραιότητας 22, δηλαδή τη«Σιδηροδρομική Εγνατία» (Ηγουμενίτσα – Ιωάννινα – Καλαμπάκα – Σιάτιστα – Κοζάνη – Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Καβάλα – Νέα Καρβάλη – Τοξότες). Όμως οι σιδηροδρομικές εξελίξεις για την Ήπειρο δε σταματούν εδώ, μιας και όπως αναφέρεται σε έγγραφο που διαβίβασε πριν λίγες ημέρες στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο ΟΣΕ πρότεινε την ένταξη του έργου Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα στο ΣΕΣ (Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης), με προϋπολογισμό 1,743 δισ. ευρώ και ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2021. Ο ΟΣΕ είχε μελετήσει τα προηγούμενα χρόνια μέσα από 15 συμβάσεις το συγκεκριμένο έργο, σε δύο φάσεις. Η πρώτη περιελάμβανε μελέτες χάραξης και αποκατάστασης τοπικού οδικού δικτύου, τοπογραφικές αποτυπώσεις, κτηματολογικές υδραυλικές, γεωλογικές, γεωτεχνικές και περιβαλλοντικές μελέτες. Η δεύτερη οριστικοποιούσε μια σειρά μελετών για
τεχνικά και ηλεκτρομηχανολογικά έργα σηράγγων. «Η νέα γραμμή θα είναι μονή, κανονικού εύρους με ταχύτητα σχεδιασμού 160 χλμ./ώρα ή και μεγαλύτερη όπου αυτό είναι εφικτό, ηλεκτροκινούμενη, με τηλεδιοίκηση και αμφίδρομη σηματοδότηση», ανέφερε σχετικά ο υφυπουργός Υποδομών. Οι κύριοι σιδηροδρομικοί σταθμοί (Σ.Σ.) θα είναι σε Καλαμπάκα, Ηγουμενίτσα και Ιωάννινα, ενώ προτείνεται να αναπτυχθούν εμπορευματικά κέντρα σε Ηγουμενίτσα και Ιωάννινα. Μάλιστα, περιβαλλοντικοί όροι έχουν εγκριθεί για τα τμήματα Ιωάννινα-Καλαμπάκα και Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα.

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!