Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων εκφράζει τη λύπη της για το θάνατο της καταξιωμένης γλύπτριας Ναταλίας Μελά-Κωνσταντινίδη, που έφυγε πλήρης ημερών την Κυριακή 14.04.2019, σε ηλικία 96 ετών. “Ταπεινή, ευγενής, ειλικρινής, αισιόδοξη και φιλόπατρις. Με….
αυτές τις απλές λέξεις προσπαθώ να σκιαγραφήσω τη Ναταλία Μελά. Αναγνωρίζω ότι η προσωπογραφία είναι ελλιπής (λείπει το σημαδάκι στο δεξί της φρύδι). Αλλά, επιθυμούσα να τονίσω τα χαρακτηριστικά της γλύπτριας που σήμερα ανυψώνουν το ηθικό μας.
 Η Ναταλία Μελά συνοψίζει, κατά τη γνώμη μου, με τον καλύτερο τρόπο, τις αξίες και τα οράματα των γενεών που πέρασαν, των γενεών που αγωνίστηκαν για την ελευθερία, την εργασία, τη μόρφωση και τον ανθρωπισμό.
 Τα έργα της Ναταλίας Μελά, ιδιαίτερα εκείνα από σίδερο και ορείχαλκο μετά το 1960, συμπυκνώνουν ποιητικά πολλά αποθέματα του παρελθόντος, σαν προίκα στο σεντούκι των παλιών οικογενειών.
 Οι παραπομπές σε μύθους και αρχέτυπα, σε εικόνες ομηρικών περιγραφών ή γεωμετρικών και αρχαϊκών αγγείων, οι αναφορές σε σύμβολα που επαναπροσδιορίζονται, απογειώνουν με ένταση τα έργα με τη συνενοχή του μετάλλου και του χρώματός του.
Οι μορφές της Ναταλίας Μελά αποδεσμεύουν την ύλη από το αντικείμενο και εκθέτουν μια διαστολή της ακινησίας με ευλύγιστα ολόγλυφα που προκαλούν συζητήσεις.
Το 2013 η γλύπτρια Ναταλία Μελά συνέβαλε στον εικαστικό διάλογο των μοντέρνων Πρέκα και Κωνσταντινίδη, προσθέτοντας τον χαλύβδινο μελανοφύλακα «Οπλίτη», που κοιτά προς τη λίμνη στον ανατολικό κήπο του Αρχαιολογικού Μουσείου Ιωαννίνων.
Η Μελά, σύζυγος του Άρη Κωνσταντινίδη, προσέφερε μια ηχηρή μοντέρνα κατάληξη στη σύγχρονη εικόνα των Ιωαννίνων. Η μεγέθυνση της αξίνας, του φτυαριού και της ασπίδας, σε συνδυασμό με την ευθεία, τον κύκλο και το τρίγωνο, υλοποιεί έναν ακόμη Πύρρο της φαντασίας, ως προσωποποίηση «του νικητή και του ηττημένου, του οραματιστή και του αγέρωχου νεκρού».
Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων εκφράζει τα θερμότατα συλλυπητήρια στους οικείους της και την οικογένειά της” καταλήγει η ανακοίνωση.

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!