“Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, 17 μέρες έχουν περάσει από την έναρξη του νέου
σχολικού έτους και 3 από το κτύπημα του πρώτου κουδουνιού στα σχολεία.
Πολλά δυστυχώς τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί λόγω κορωνοϊού αλλά και της
ανευθυνότητας του ΥΠΑΙΘ για την αντιμετώπιση αυτών. Ίσως τελικά δεν έχουν καταλάβει εκεί
κάτω στο Μαρούσι πως τα σχολεία είναι χώροι όπου παραβρίσκεται καθημερινά ο
μεγαλύτερος αριθμός ατόμων από κάθε άλλη υπηρεσία και αντί το Υπουργείο να προσπαθεί να
προστατέψει τους μαθητές αλλά και τους εκπαιδευτικούς και κατ’ επέκταση τις οικογένειες
όλων αυτών βρίσκει καθημερινά τρόπους να… υπεκφεύγει.
Η ΕΛΜΕ – Ι από την αρχή της χρονιάς είχε επισημάνει τα προβλήματα και έθεσε το
Υπουργείο και όλες τις αρμόδιες αρχές προ των ευθυνών τους.
Ζητήσαμε και φυσικά εμμένουμε στις θέσεις μας για: 

1. Να ληφθούν μέτρα μείωσης του αριθμού των μαθητών στη τάξη, με ανώτατο όριο 15
μαθητές.
2. Ενοικίαση αιθουσών, αξιοποίηση κλειστών κτιρίων, διαμόρφωση θρανίων με έναν μαθητή
ανά θρανίο. 
3. Να γίνουν τεστ covid-19 σε όλους τους εκπαιδευτικούς και να επαναλαμβάνονται κάθε
15ήμερο. 
4. Να γίνονται δειγματοληπτικά τεστ σε μαθητές/τριες 2 φορές το μήνα. 
5. Να υπάρξουν ειδικά μέτρα για μεγάλα σχολικά συγκροτήματα όπου στεγάζεται μεγάλος
αριθμός μαθητών και πολλές σχολικές μονάδες, με εγκατάσταση μόνιμου εξοπλισμένου
Ιατρείου, στελεχωμένο με ιατρικό-νοσηλευτικό και παραϊατρικό προσωπικό. 
6. Δημιουργία κινητών ιατρικών μονάδων που θα έχουν την ευθύνη του υγειονομικού ελέγχου
των σχολείων ανά Δημοτική κοινότητα. 
7. Την εφαρμογή ενός προγράμματος ενημέρωσης του σχολικού πληθυσμού και των γονέων
σχετικά με την αντιμετώπιση της πανδημίας. 
8. Τη διαμόρφωση ενός προγράμματος καθαριότητας και απολυμάνσεων σε όλες τις σχολικές
μονάδες κάθε εβδομάδα. 
9. Να αυξηθεί ο αριθμός προσλήψεων αναπληρωτών για την κάλυψη όλων των απαραίτητων
εκπαιδευτικών αναγκών σε όλες τις ειδικότητες και όλες τις δομές.
Όσον αφορά τον θεσμό των «προσωρινών» αναπληρωτών εκπαιδευτικών, που σύμφωνα
με τις διατάξεις συγκεκριμένου άρθρου του σχεδίου νόμου του ΥΠΑΙΘ θα προσλαμβάνονται με
τρίμηνες «κατ’ ελάχιστον» συμβάσεις για την κάλυψη συγκεκριμένων αναγκών που
προκύπτουν λόγω της πανδημίας, η ΕΛΜΕ-Ι καταγγέλλει το Υπουργείο αφού η συγκεκριμένη
ρύθμιση θα οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερη υποβάθμιση των εργασιακών συνθηκών των
αναπληρωτών εκπαιδευτικών και σε νέες ακόμη πιο ελαστικές σχέσεις εργασίας.
Στην συγκεκριμένη μάλιστα ρύθμιση προβλέπεται ότι ο υποψήφιος εκπαιδευτικός που
προσλαμβάνεται ως προσωρινός αναπληρωτής δεν είναι διαθέσιμος για πρόσληψη κατά τη
διάρκεια ισχύος της οικείας σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου, πράγμα που σημαίνει ότι

αν κληθεί να αναλάβει σύμφωνα με τους υπάρχοντες πίνακες ως αναπληρωτής, καθώς δεν θα
έχει τη δυνατότητα – σύμφωνα με τη ρύθμιση – θα βρεθεί εκτός πινάκων. 

Αρνητικό είναι
επίσης το γεγονός ότι με βάση τη συγκεκριμένη διάταξη αποκλείονται από το δικαίωμα
υποβολής αίτησης οι υποψήφιοι που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου.
Συνάδελφοιισσες, σύμφωνα με τα στοιχεία που μας έδωσαν οι Αιρετοί του ΠΥΣΔΕ,
υπάρχουν 70 κενά ακόμα και σήμερα στον νομό μας χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα κενά στο
Μουσικό και στη Βελλά και αν λάβουμε υπόψη τις προσλήψεις που έγιναν φέτος σε
Εκπαιδευτικό προσωπικό που είναι λιγότερες από πέρσι όπως και στο προσωπικό
καθαριότητας, τότε καταλαβαίνουμε γιατί η Κυβέρνηση και το Υπουργείο μιλάει για ατομική
ευθύνη και όχι πλήρη πολιτική ευθύνη.
Προσθέστε και τη μετατροπή μας σε γιατρούς – νοσηλευτές με τον υπεύθυνο διαχείρισης
κρούσματος και θα έχετε ολόκληρη την εικόνα σήμερα.
Συναδέλφισσες – συνάδελφοι για άλλη μια φορά η ΕΛΜΕ-Ι ζητά άμεσα να γίνουν τα
παραπάνω.
Διεκδικούμε:
  Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών.
  Μείωση μαθητών ανά τμήμα ώστε να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις, με
ανώτατο όριο στις 15 μαθητές. 
 Εξασφάλιση απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού και σχολικών αιθουσών για τη
λειτουργία τμημάτων με μειωμένο αριθμό μαθητών. 
 Β’ Φάση προσλήψεων αναπληρωτών άμεσα για την κάλυψη όλων των λειτουργικών
κενών.
  Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας στις σχολικές μονάδες.
  Να δοθεί δωρεάν ο αναγκαίος αριθμός κατάλληλων μασκών σε καθημερινή βάση σε
μαθητές και εκπαιδευτικούς, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό. 
 Διενέργεια δωρεάν επαναλαμβανόμενων τεστ για το σύνολο στις εκπαιδευτικής
κοινότητας. 
 Έκτακτη κρατική χρηματοδότηση στην εκπαίδευση και οικονομική επιχορήγηση στις
σχολικές επιτροπές 
 Κατάργηση κάθε νομοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάμερα στα σχολεία και on – line
μετάδοση των μαθημάτων.”

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!