Ο Βουλευτής Άρτας, κ. Χρήστος Γκόκας, στην Ομιλία του στην Ολομέλεια της  Βουλής, ως Ειδικός Αγορητής ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής, κατά τη συζήτηση του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για την Κύρωση Συμφωνίας Αεροπορικών Μεταφορών μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της χώρας μας, και του Κράτους του Κατάρ, κατ’ αρχάς επεσήμανε ότι η διαδικασία νομοθέτησης καταλήγει να είναι τυπική, αφού δεν προηγείται συζήτηση πριν την υπογραφή των συμφωνιών αυτών και στην ουσία επικυρώνονται συμφωνίες που ήδη είναι δεδομένες και παράγουν αποτελέσματα.

Συνεχίζοντας, τόνισε ότι η  χώρα μας με τη γεωπολιτική της θέση και τη συμμετοχή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει σημαντικό ρόλο σε αυτό το πλαίσιο, ιδιαίτερα όσον αφορά στις σχέσεις με τις Αραβικές χώρες, οι οποίες σχέσεις, ιδιαίτερα μετά τη δεκαετία του ’80, έχουν αναπτυχθεί σε πολύ καλό επίπεδο.

Αναφερόμενος στα θέματα ασφάλειας και λειτουργίας των αεροδρομίων της χώρας μας, υπογράμμισε ότι  μετά τον διαχωρισμό  της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και με την κατάργηση παράλληλα των περιφερειακών αρχών, εντείνονται τα προβλήματα και τόνισε την αντίθεσή του  στον τρόπο που ασκείται ο έλεγχος της εποπτείας στα περιφερειακά αεροδρόμια, χωρίς τους περιφερειακούς ελέγχους σε αυτά, αλλά εξ αποστάσεως και μέσω της τεχνολογίας, ενώ παράλληλα είναι δεδομένα τα θέματα επάρκειας του προσωπικού.

Επιπρόσθετα, ανέφερε ότι αυτά τα αεροδρόμια και πολύ περισσότερο στα δεκαπέντε άγονα που διαχειρίζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας είναι υποστελεχωμένα, αφού η εξυπηρέτηση των πτήσεων, ο έλεγχος της αεροπορικής κίνησης και η στελέχωση των πύργων ελέγχου γίνεται αποκλειστικά από έναν υπάλληλο τις περισσότερες φορές και δεν υπάρχουν μόνιμοι υπάλληλοι, ενώ σε τέσσερα αεροδρόμια υπηρετεί μόνο ένας μόνιμος υπάλληλος στο καθένα, και παράλληλα είναι σε εκκρεμότητα μια σειρά από αιτήσεις μετατάξεων. 

Επίσης σημείωσε ότι ένα άλλο πρόβλημα αποτελούν επίσης οι αναγκαίες εργασίες βελτίωσης των υποδομών αυτών των αεροδρομίων, αφού πολλά από αυτά δεν είναι σε καλή κατάσταση.  

Επίσης αναφέρθηκε σε μια σειρά από σοβαρά περιστατικά που έλαβαν χώρα στους χώρους των αεροδρομίων της χώρας, όπως στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου όπου υπάρχουν περίπου εξακόσια καταγεγραμμένα συμβάντα κατά την τελευταία δεκαετία, Το γνωστό εργατικό ατύχημα στον κρατικό αερολιμένα της Κέρκυρας τον Απρίλιο του 2022, Το εργατικό ατύχημα τον Ιούνιο του 2022 στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης, Τους δύο σοβαρούς τραυματισμούς επιβατών στο αεροδρόμιο της Σκιάθου, Την πτώση ελικοπτέρου στον αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος» τον Ιούλιο του 2022 αλλά και Το θανατηφόρο εργατικό δυστύχημα στις 14 Σεπτεμβρίου πάλι στον αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος» των Αθηνών. 

Και χαρακτηριστικά σημείωσε “…Φαίνεται πως δεν είναι τυχαία τα συνεχόμενα περιστατικά που αφορούν στον ίδιο φορέα επίγειας εξυπηρέτησης, ούτε ότι αυτά συμβαίνουν σε παραχωρημένα σε ιδιώτες αεροδρόμια, ιδιαίτερα μετά τη συνεχόμενη απαξίωση των αερολιμενικών οργάνων και της κρατικής αεροπορικής αρχής του αεροδρομίου που έχουν αφεθεί στην τύχη τους, χωρίς προσωπικό και με νομοθετικές ρυθμίσεις που οδήγησαν στην πλήρη κατάργησή τους. Πού είναι ο επιτόπιος έλεγχος που θα διασφαλίσει την εφαρμογή των κανονισμών, την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία των αεροδρομίων χωρίς κινδύνους για το προσωπικό και τους επιβάτες; Πρέπει να δοθεί λύση σε αυτά τα ζητήματα, για να μπορούν να αξιοποιηθούν και οι θετικές εξελίξεις από συμφωνίες, όπως αυτή που συζητάμε σήμερα για τις αεροπορικές μεταφορές με το Κατάρ…”

Κλείνοντας, σημείωσε ότι το ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής υπερψηφίζει την προς κύρωση σύμβαση.



Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!