Δικηγορικοί Σύλλογοι: «Οι εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων καταπατούν δικαιώματα δανειοληπτών»
Η Ολομέλεια των προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία καταδικάζει τις συνεχιζόμενες καταχρηστικές πρακτικές εταιρειών διαχείρισης απαιτήσεων, κατά τη συνεδρίασή της στις 13 Σεπτεμβρίου στον Πύργο Ηλείας.
Όπως τονίζεται, οι πρακτικές αυτές «φαλκιδεύουν τα δικαιώματα των ευάλωτων δανειοληπτών και θέτουν σε κίνδυνο την περιουσία τους». Ειδικότερα, αναφέρονται περιπτώσεις πράξεων εκτέλεσης κατά οφειλετών που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του ν. 3896/2010, ακόμα και σε ρυθμισμένα ή εξοφλημένα δάνεια. Στην ανακοίνωση επισημαίνονται επίσης η καθυστέρηση ή η μη απάντηση σε αιτήματα, ο περιορισμός της χρονικής ισχύος των πληρεξουσίων των δικηγόρων, καθώς και η απαξιωτική συμπεριφορά έναντι δικηγόρων και οφειλετών.
Η Ολομέλεια εξέφρασε την κατηγορηματική αντίθεσή της σε αυτές τις πρακτικές, υπογραμμίζοντας ότι «δεν μπορούν να γίνονται αποδεκτές σε μία ευνομούμενη Πολιτεία».
Στο πλαίσιο αυτό, αποφάσισε:
-
να αποστείλει επιστολή στην Τράπεζα της Ελλάδος, ως εποπτεύουσα αρχή, ζητώντας να ασκήσει τις αρμοδιότητές της,
-
να απευθυνθεί στα αρμόδια υπουργεία για ανάληψη νομοθετικής πρωτοβουλίας με στόχο τη θέσπιση αυστηρών διοικητικών κυρώσεων,
-
να διοργανώσει συνέντευξη Τύπου για την ανάδειξη του προβλήματος, το οποίο, όπως αναφέρει, «διαταράσσει την κοινωνική συνοχή και οδηγεί σε απελπισία χιλιάδες ευάλωτους οικονομικά συμπολίτες μας».
Η ανακοίνωση καταλήγει με προειδοποίηση: εάν οι καταχρηστικές συμπεριφορές συνεχιστούν και η Πολιτεία δεν λάβει ουσιαστικά μέτρα, η Ολομέλεια θα προτείνει στους Δικηγορικούς Συλλόγους στοχευμένη αποχή των μελών τους από την έκδοση διαταγών πληρωμής.
Ακολούθησε το Epirusgate.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες ειδήσεις
πηγή στη Google
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 252033