Έκρηξη σημείωσε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο, φτάνοντας το 8,9%, από 7,2% τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Η μεταβολή των τιμών είναι εκρηκτική: 7,6% αύξηση στο ψωμί, 6,4% στα κρέατα, 8,4% στα αβγά, 19,9% σε έλαια και λίπη, 7,8% στα νωπά φρούτα, 13,6% στα λαχανικά, 5,4% στον καφέ, 79,3% στον ηλεκτρισμό, 68,3% στο φυσικό αέριο, 58,5% στο πετρέλαιο θέρμανσης, 29% σε καύσιμα και λιπαντικά, 16% σε εισιτήρια πλοίων και 18,5% σε ξενοδοχεία.
Πρόγευση του υψηλού πληθωρισμού στην Ελλάδα υπήρχε από τα προσωρινά στοιχεία της Eurostat, που έδειξαν ότι στην Ελλάδα ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή έφτασε τον Μάρτιο στο 8% από 6,3% τον Φεβρουάριο. Στην ευρωζώνη ο πληθωρισμός τον ίδιο μήνα σκαρφάλωσε στο 7,5% από 5,9% το Φεβρουάριο.
Η επιτάχυνση του πληθωρισμού στο 8,9% προέκυψε από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 8,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτεςγλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
• 0,4% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα κρασιά.
• 6,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• 29,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, είδη επισκευής και συντήρησης κατοικίας, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
• 3,7% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
• 15,4% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ελαστικά, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
• 0,1% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μικρά είδη αναψυχής-άνθηκατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές, διαρκή αγαθά αναψυχής.
• 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
• 2,8% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
• 0,1% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.