Επιστολή του Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας προς τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κο Κωστή Χατζηδάκη με θέμα «Προβλήματα Διασύνδεσης ΦΤΜ/POS».

 

Αξιότιμε κε Υπουργέ,
Σε συνέχεια του ανωτέρω σχετικού, και μετά από διαμαρτυρία μελών μας που
δραστηριοποιούνται στον τομέα της διασύνδεσης ΦΤΜ και POS, σας παραθέτουμε τους
προβληματισμούς του κλάδου τους και προβλήματα που αντιμετωπίζουν, όπως αυτά αυτούσια μας
κοινοποιήθηκαν:
– Η εξατομικευμένη ηλεκτρονική ενημέρωση της ΑΑΔΕ σε πάρα πολλές επιχειρήσεις πως τα
συστήματά τους είναι πλήρως αναβαθμισμένα και θα πρέπει να καλέσουν τον τεχνικό της
ταμειακής τους για να πραγματοποιήσει την διασύνδεση με τα POS είναι εσφαλμένη καθώς εκ
των πραγμάτων αποδείχθηκε πως σε τεράστιο ποσοστό επιχειρήσεων δεν ίσχυε κάτι τέτοιο.
– Πηγαίνοντας στο σημείο ο τεχνικός, διαπίστωνε πως το λογισμικό του POS δεν ήταν
ενημερωμένο στην τελευταία έκδοση. Σε άλλες περιπτώσεις επιχειρηματίες είχαν στην αρχική
τους συσκευασία το POS, το οποίο δεν είχαν χρησιμοποιήσει ποτέ, οπότε και ήταν αδύνατον να
αναβαθμιστεί από το ντουλάπι που ήταν αποθηκευμένο και χωρίς διασύνδεση.
– Τα POS που διαθέτουν πολλές επιχειρήσεις είναι πάνω από 10ετίας με αποτέλεσμα να έχουν
σοβαρά θέματα στην διασύνδεση.
– Τα πρωτόκολλα επικοινωνίας που χρησιμοποιούν οι διάφοροι πάροχοι των POS δεν συνάδουν με
τα θεσπισμένα που έχουν οριστεί και διαθέτουν οι ταμειακές μηχανές.
– Οι επιχειρήσεις εστίασης καλούνται να αναβαθμίσουν τις ταμειακές και τα POS που διαθέτουν,
ενώ βάσει του χρονοδιαγράμματος του Υπουργείου, από τον Ιούνιο του 2024 θα πρέπει να
αντικαταστήσουν τις ταμειακές τους με νέες τύπου εστιατορίου που αναμένονται να
κυκλοφορήσουν στην αγορά εντός των ημερών.
– Τα voucher που παρέχονται για την αναβάθμιση των ταμειακών μηχανών, κοστολογικά δεν
καλύπτουν επαρκώς τις επιχειρήσεις.

Προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι τεχνικοί:
1. Πρώτιστα και μεγαλύτερα προβλήματα αποτελούν οι προβληματικές ενημερώσεις των λογισμικών των POS, όπου ακόμα και αν δουλεύουν την μια μέρα σωστά με την ταμειακή, την επόμενη που θα δεχθούν νέα απομακρυσμένη αναβάθμιση από τους παρόχους, εμφανίζουν δυσλειτουργίες και χρειάζονται εκ νέου παρέμβαση του τεχνικού.
2. Οι τεχνικοί είναι αναγκασμένοι να υποστηρίξουν τους πελάτες τους πέραν των καθηκόντων τους που αφορούν την ταμειακή μηχανή που τους προμήθευσαν, επιφορτισμένοι από το κράτος και με άλλα καθήκοντα που επί της ουσίας δεν τους αναλογούν, και αυτά είναι από την σύνδεση, ακόμα και χειροκίνητη αναβάθμιση των POS, μέχρι και την παραμετροποίηση του τοπικού δικτύου για χάρη της σωστής λειτουργίας των POS.
3. Πολλά POS ήταν συνδεδεμένα με την τηλεφωνική γραμμή για τις συναλλαγές, πράγμα που είναι αδύνατον να λειτουργήσει με τα νέα δεδομένα και θα πρέπει να γίνουν σε πολλές περιπτώσεις νέες καλωδιώσεις ώστε να συνδεθούν τα POS μέσω Ethernet.
4. Με τις αλλεπάλληλες αναβαθμίσεις που γίνονται καθημερινά στα POS από τους παρόχους τους, κρίνεται αναγκαίο αντίστοιχα να χρειαστούν επιπλέον αναβάθμιση οι ταμειακές μηχανές ώστε να εναρμονιστούν κατά το δυνατό με τα νέα δεδομένα των POS. Αυτό πέραν της επιπλέον χρονοτριβής είναι κοστοβόρο σε εργατοώρες για τους τεχνικούς (που δεν αποζημιώνεται) αλλά και για τους επιχειρηματίες.
5. Οι τεχνικοί είναι υπεύθυνοι επίσης για την ορθή δέσμευση και εξαργύρωση των voucher που τους καταθέτουν οι επιχειρήσεις, πράγμα επίσης χρονοβόρο αλλά και κοστοβόρο. Κάτι που δεν γνωρίζουν οι επιχειρηματίες είναι ότι πέραν της συμμετοχής που έχουν οι ίδιοι, αντίστοιχα πληρώνει για κάθε voucher και ο τεχνικός της ταμειακής τους συμμετοχή, την οποία υποτίθεται ότι τους την αποπληρώνει η Κοινωνία της Πληροφορίας μέσω του κατατιθέμενου voucher εντός 2 μηνών. Βέβαια αυτό που ισχύει στην πράξη είναι ότι τα voucher του Νοεμβρίου 2023 δεν έχουν αποπληρωθεί στους τεχνικούς 5 μήνες τώρα.
6. Οι εργασίες που πρέπει να κάνουν οι τεχνικοί είναι: Αναβάθμιση της εκάστοτε ταμειακής μηχανής, παρέμβαση στις ρυθμίσεις των εκάστοτε POS, παρέμβαση στις ρυθμίσεις του router της κάθε επιχείρησης και εκπαίδευση/υποστήριξη του πελάτη στον νέο τρόπο συναλλαγών. Επιπλέον, υποστήριξη και εκ νέου αναβάθμιση/παραμετροποίηση του εξοπλισμού των επιχειρήσεων στο μεγαλύτερο ποσοστό των περιπτώσεων, διότι εμφανίζονται προβλήματα από τις προβληματικές αναβαθμίσεις των POS. Για όλες αυτές τις εξειδικευμένες εργασίες και εργατοώρες που καταναλώνονται από την μεριά των τεχνικών, κρίνεται αναγκαία η επιπλέον χρέωση προς τον πελάτη τους, ο οποίος δικαίως και δυσανασχετεί, χωρίς όμως να φέρει μερίδιο ευθύνης ο τεχνικός ο οποίος στην ουσία είναι και μόνος ο οποίος συμμερίζεται τα επιβαρυντικά έξοδα που καλούνται επιχειρήσεις και τεχνικοί να επωμιστούν.
7. Όποια αστοχία του όλου εγχειρήματος καλούνται να την διεκπεραιώσουν οι τεχνικοί των ταμειακών μηχανών επωμιζόμενοι ευθύνες άλλων. Αυτό ενέχει τον κίνδυνο να χαθεί ένα πελατολόγιο το οποίο με ιδρώτα και κόπο δημιουργήθηκε. Ο λόγος είναι ότι οι τεχνικοί έρχονται σε άμεση επαφή με τον πελάτη/επιχειρηματία, ενώ στα τηλέφωνα των παρόχων οι πελάτες δεν εξυπηρετούνται επαρκώς ή ακόμα δεν απαντάει κάποιος καν στην τηλεφωνική κλήση.
8. Οι κοινή θέση όλων των τεχνικών ταμειακών μηχανών είναι πως το έργο της διασύνδεσης θα πρέπει να ολοκληρωθεί σε εύλογο χρονικό διάστημα, χωρίς προχειρότητες, βιασύνες και πιέσεις, στε να γίνει σωστά και χωρίς επιβάρυνση για τους ίδιους και των επιχειρηματικό κόσμο.
Απειλές για πρόστιμα και χρονοδιαγράμματα ενός μήνα θα πρέπει να αποσυρθούν από το Υπουργείο Οικονομικών και να αντιμετωπιστεί το έργο με την σοβαρότητα και με την υπευθυνότητα που του αξίζει.
9. Ανακοινώσεις θεσμικών παραγόντων περί δήλωσης αδυναμίας από τους τεχνικούς κι ανάληψης έργου από «δικούς τους τεχνικούς» όπως και παρουσιάσεις προϊόντων ταμειακών λύσεων που μπορούν οι επιχειρήσεις να προμηθευτούν από Τράπεζες, δεν προσφέρουν στην ομαλή υλοποίηση του έργου και δυναμιτίζουν την ήδη προβληματική, με σημαντική δική τους ευθύνη, κατάσταση.

 

 

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!