Γεροβασίλη: «Θα τιμήσει η κυβέρνηση τη δέσμευσή της για το Βελισσαρίου;»

Γεροβασίλη: «Θα τιμήσει η κυβέρνηση τη δέσμευσή της για το Βελισσαρίου;»

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Προσθήκη του epirusgate.gr στην Google

Ανατροπή στο ζήτημα της παραχώρησης του στρατοπέδου Βελισσαρίου στα Ιωάννινα, καθώς το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας με επίσημη απάντησή του διαψεύδει την εξαγγελία του Πρωθυπουργού για πλήρη παραχώρηση της συνολικής έκτασης στον Δήμο Ιωαννιτών.

Το θέμα έφερε στη Βουλή η Όλγα Γεροβασίλη, βουλευτής Άρτας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Δ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής, μαζί με τον Κώστα Μπάρκα, βουλευτή Πρέβεζας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Οι δύο βουλευτές κατέθεσαν αναφορά προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, επισυνάπτοντας επιστολή του Δημάρχου Ιωαννιτών (11/06/2025), την οποία συνυπέγραφαν και επικεφαλής δημοτικών παρατάξεων.

Στην επιστολή καταγγέλλεται ότι, παρά τη δημόσια δέσμευση του Πρωθυπουργού για πλήρη παραχώρηση, το Ταμείο Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ) επιμένει στην παρακράτηση οικοδομήσιμης έκτασης, προτείνοντας μοντέλο «από κοινού αξιοποίησης» με τον Δήμο.

Στην απάντησή του, το Υπουργείο επισημαίνει ότι το ΤΕΘΑ, ήδη από τον Μάιο του 2023, είχε καταθέσει στον Δήμο Ιωαννιτών πρόταση για κοινή αξιοποίηση του στρατοπέδου. Όπως αναφέρει ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Αθανάσιος Δαβάκης, «η βούληση του Ταμείου είναι να συνδράμει στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, αλλά δεσμεύεται από τη νομοθεσία, η οποία επιτρέπει την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του αποκλειστικά με τους τρόπους που προβλέπονται».

Με την τοποθέτηση αυτή, το Υπουργείο ουσιαστικά αποκλείει την παραχώρηση του συνόλου της έκτασης στον Δήμο Ιωαννιτών, κάτι που έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την εξαγγελία του Πρωθυπουργού.

Το ζήτημα αναμένεται να προκαλέσει πολιτική αντιπαράθεση, με τον Δήμο Ιωαννιτών και τους τοπικούς φορείς να πιέζουν για την τήρηση της κυβερνητικής δέσμευσης. Την ίδια στιγμή, το Υπουργείο Άμυνας παραμένει σταθερό στη γραμμή του ΤΕΘΑ για αξιοποίηση με βάση την κείμενη νομοθεσία.

Προσθήκη ως προτεινόμενη
πηγή στη Google