Η ΚΕΔΕ στο Συμβούλιο της Ευρώπης – Υιοθετήθηκε η Έκθεση για την Τοπική Δημοκρατία στην Ελλάδα

Η ΚΕΔΕ στο Συμβούλιο της Ευρώπης - Υιοθετήθηκε η Έκθεση για την Τοπική Δημοκρατία στην Ελλάδα

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Προσθήκη του epirusgate.gr στην Google

Με παρεμβατικό λόγο συμμετείχε η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ) στις εργασίες της 49ης Ολομέλειας του Κογκρέσου Τοπικών και Περιφερειακών Αρχών του Συμβουλίου της Ευρώπης, που πραγματοποιήθηκε στο Στρασβούργο από τις 28 έως τις 30 Οκτωβρίου 2025. Η ελληνική αντιπροσωπεία είχε ενεργό ρόλο στις συνεδριάσεις, καταθέτοντας προτάσεις για τη δημοκρατική συμμετοχή, την ενίσχυση της τοπικής διακυβέρνησης και την πράσινη μετάβαση.

Έγκριση της Έκθεσης για την Τοπική και Περιφερειακή Δημοκρατία στην Ελλάδα

Κατά τη συνεδρίαση της 30ής Οκτωβρίου, στην οποία παρέστη ο Υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος, εγκρίθηκε η Έκθεση για την Τοπική και Περιφερειακή Δημοκρατία στην Ελλάδα. Η έκθεση, αποτέλεσμα δύο αποστολών μελέτης του Κογκρέσου στη χώρα μας (Δεκέμβριος 2024 και Απρίλιος 2025), εξετάζει την εφαρμογή των υποχρεώσεων της Ελλάδας που απορρέουν από τον Ευρωπαϊκό Χάρτη Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τον οποίο η χώρα έχει κυρώσει από το 1989.

Η ελληνική αντιπροσωπεία αποτελούνταν, μεταξύ άλλων, από τον Έλληνα πρέσβη στο Στρασβούργο Νικόλαο Σιγάλα, στελέχη του Υπουργείου Εσωτερικών και εκπροσώπους της ΚΕΔΕ.

Παρεμβάσεις για την Κλιματική Αλλαγή και την Ενέργεια

Ο Αντιπρόεδρος του Κογκρέσου Κωνσταντίνος Κουκάς και το μέλος της εθνικής αντιπροσωπείας Μερόπη Υδραίου είχαν κεντρικό ρόλο στις θεματικές για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Τοπικής Δημοκρατίας και την Κλιματική Αλλαγή και Ενέργεια αντίστοιχα.

Ο κ. Κουκάς πρότεινε διαρθρωτικές αλλαγές για τη μετατροπή της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Τοπικής Δημοκρατίας σε ετήσια θεσμοθετημένη δράση με πολλαπλασιαστικό αντίκτυπο. Ανάμεσα στις προτάσεις του ήταν ο διαχωρισμός της δράσης σε θεματικές ενότητες και η ενίσχυση της επιμόρφωσης των στελεχών από το ίδιο το Κογκρέσο, ώστε να δημιουργηθεί νέα δυναμική στη συμμετοχή των τοπικών αρχών.

Από την πλευρά της, η κ. Υδραίου παρουσίασε το Πρόσθετο Πρωτόκολλο του Ευρωπαϊκού Χάρτη για το Περιβάλλον και την Ενέργεια, το οποίο έτυχε ευρείας αποδοχής. Τόνισε την ανάγκη άμεσης δράσης των εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης προς τις εθνικές κυβερνήσεις, στο πλαίσιο των στόχων βιώσιμης ανάπτυξης της Ατζέντας 2030 των Ηνωμένων Εθνών.

Συνεργασία κυβέρνησης και αυτοδιοίκησης για ενίσχυση της δημοκρατίας

Ιδιαίτερη στιγμή της Ολομέλειας αποτέλεσε η συζήτηση και ψηφοφορία για την Έκθεση σχετικά με την Τοπική Δημοκρατία στην Ελλάδα. Την επίσημη τοποθέτηση εκ μέρους της χώρας πραγματοποίησε ο Κωνσταντίνος Κουκάς, ο οποίος υπογράμμισε τη στενή συνεργασία της κυβέρνησης με την αυτοδιοίκηση για την ενίσχυση της δημοκρατικής συμμετοχής και την πλήρη εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Χάρτη Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Αναφέρθηκε, επίσης, στην ομόφωνη απόφαση της ΚΕΔΕ να ζητήσει την άρση των επιφυλάξεων που διατηρεί η Ελλάδα σε βασικά άρθρα του Χάρτη και στη στήριξη της υπογραφής του Πρωτοκόλλου για τη συμμετοχή των πολιτών στις τοπικές υποθέσεις.

«Η ενίσχυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν αποτελεί απλώς νομική υποχρέωση, αλλά βασικό συστατικό μιας πιο ανθεκτικής και συμμετοχικής δημοκρατίας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Αντιπρόεδρος του Κογκρέσου.

ΠΗΓΗ: in.gr

Προσθήκη ως προτεινόμενη
πηγή στη Google