Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ενημέρωσε, σήμερα, με δική του πρωτοβουλία, τη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για την πρόοδο και τα αποτελέσματα που έχουν επιτευχθεί σε κάθε έναν από τους 10 άξονες προτεραιοτήτων του Υπουργείου, παρουσία του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές Βασίλη Οικονόμου, του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Υποδομές, Νίκου Ταχιάου και του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της παρουσίασης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα:

Από την πρώτη μέρα που βρεθήκαμε στην ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στον πυρήνα της στρατηγικής στόχευσής μας βρέθηκαν, όπως τονίσαμε και στις προγραμματικές μας δηλώσεις:

η αποτελεσματική προώθηση των εν εξελίξει έργων, ο ρεαλιστικός σχεδιασμός νέας δέσμης έργων, η ενίσχυση της ασφάλειας των «πράσινων» υποδομών και των μεταφορών, η βελτίωση της ποιότητας των έργων και των υπηρεσιών, η ορθολογική αξιοποίηση των υδάτινων πόρων, η διαμόρφωση συνθηκών βιώσιμης αστικής κινητικότητας, και, εν τέλει, η βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη.

Στην κατεύθυνση αυτή εργαζόμαστε, μεθοδικά, συνετά και υπεύθυνα, επιτυγχάνοντας αρκετούς από τους στόχους που είχαμε θέσει.

Με συγκεκριμένες πολιτικές, που εδράζονται, μεταξύ άλλων, σε 10 άξονες προτεραιοτήτων, όπου έχουμε επιτύχει – σήμερα – σημαντικά, μετρήσιμα, απτά αποτελέσματα.

1ος Άξονας Προτεραιοτήτων. Η υλοποίηση «εμβληματικών έργων» υποδομής.

 

1ον. Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος, Ε65.

Τον Μάιο του 2024, τον παραδώσαμε στην κυκλοφορία, ενιαία, από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα, συνολικού μήκους 135 χλμ.

Το υπόλοιπο τμήμα του αυτοκινητόδρομου, από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία Οδό, μήκους 46 χλμ., θα παραδοθεί περίπου με την ολοκλήρωση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, από όπου και χρηματοδοτείται.

Έχει ήδη εκτελεστεί το 56% του βόρειου τμήματος του συνολικού έργου.

Επίσης, προβλέπεται η υλοποίηση έργων αντιπλημμυρικής θωράκισης των περιοχών του αυτοκινητόδρομου Ε-65 στα τμήματα Λαμία – Ξυνιάδα, Ξυνιάδα – Ανάβρα και Ανάβρα – Τρίκαλα.

Αυτά θα μελετηθούν αδαπάνως για το Δημόσιο και θα κατασκευαστούν από τον Παραχωρησιούχο.

Η συνολική δαπάνη ανέρχεται στα 70 εκατ. ευρώ.

 

2ον. Οδική Σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία.

 

Τον Ιανουάριο του 2024, παραδόθηκε στην κυκλοφορία, ενιαία, ο αυτοκινητόδρομος, συνολικού μήκους 49 χλμ.

Ολοκληρώνεται, μέσα στο 2024, και ο οδικός άξονας Άκτιο – Λευκάδα.

3ον. Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος.
Τον Ιούλιο του 2023, όταν επισκεφτήκαμε για πρώτη φορά τα εργοτάξια της περιοχής, η πρόοδος κατασκευής υπολείπονταν του 20%.

Σήμερα, το ποσοστό υλοποίησης διαμορφώνεται περίπου στο 50%.

Εκτιμούμε ότι, μέχρι τέλος του έτους, το ποσοστό ολοκλήρωσης θα υπερβεί το 75%.

Το πολύπαθο έργο, όπως προβλέπει και η σύμβαση, θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2025.

 

10ον. Οδικός Άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά.

 

Το έργο, μήκους 69,5 χλμ., επανα-δημοπρατήθηκε.

Έχει εκδοθεί η απόφαση έγκρισης των δικαιολογητικών του προσωρινού αναδόχου, έχει προχωρήσει η απόφαση κατακύρωσης και ανάθεσης της υπόψη σύμβασης, έχει ολοκληρωθεί ο προ-συμβατικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, έχει ενημερωθεί – πρόσφατα – η Βουλή των Ελλήνων.

Ο χρόνος ολοκλήρωσης και παράδοσης του έργου είναι 54 μήνες από την υπογραφή της Σύμβασης, η οποία εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!