Μετά τις πρωτοφανείς, βαρύτατες και σοβαρότατες καταγγελίες για την Εγνατία Οδό και την ελλιπή συντήρηση του μεγαλύτερου οδικού άξονα της χώρας, που έγιναν από τον Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρο Καχριμάνη, κατά την συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής, οι οποίες είδαν το φως της δημοσιότητας το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, ο Βουλευτής Ν.Πρέβεζας , Τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Κώστας Μπάρκας, προχώρησε στην Κατάθεση Ερώτησης και Αίτησης κατάθεσης Εγγράφων στη Βουλή, προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, την οποία συνυπογράφουν και άλλοι δεκατέσσερις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

Παρουσία των υπολοίπων μελών και επικεφαλής των τριών παρατάξεων της αντιπολίτευσης, ο κ. Περιφερειάρχης χαρακτήρισε την Εγνατία Οδό, έναν επικίνδυνο δρόμο ενώ ανέφερε ότι μία από τις σήραγγες στο τμήμα που παρακάμπτει την Κατάρα έπρεπε να κλείσει καθώς είναι έτοιμη να καταρρεύσει.

Στο ερώτημα που τέθηκε «γιατί;» η απάντηση ήταν αφοπλιστική.

«Γιατί μπορεί να συμβεί ατύχημα. Η σήραγγα έχει χαλάσει. Όλα από κάτω. Είναι έτοιμo να καταρρεύσει, θέλει πολλά λεφτά και πάρα πολύ δουλειά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης. Υποστήριξε ακόμη ότι η Εγνατία ΑΕ έπρεπε να είχε κάνει εδώ και καιρό αύξηση στα διόδια για να μπορέσει να καλύψει το κόστος της συντήρησης.

Στην επισήμανση που έγινε ότι η εταιρεία δεν είναι ζημιογόνα απάντησε πως αυτό συμβαίνει επειδή «ρίχνουν μια πέτσα άσφαλτο για να πουν ότι ρίχνουν άσφαλτο».

Η έντονη ανησυχία και ο προβληματισμό  που προκάλεσαν οι δηλώσεις του κ. Περιφερειάρχη στους πολίτες της Ηπείρου, είχε ως αποτέλεσμα να διαταχθεί διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης από την εισαγγελέα Πρωτοδικών Ιωαννίνων.

Στην Ερώτηση και Αίτηση κατάθεσης Εγγράφων ο Βουλευτής Πρέβεζας τονίζει ότι , «οι ισχυρισμοί σε Δελτίο Τύπου της Περιφέρειας, μετά το σάλο που προκλήθηκε από τις προαναφερθείσες καταγγελίες, ότι επρόκειτο περί  «Ιδιωτικής συζήτησης» όσων ειπώθηκαν μεταξύ του Περιφερειάρχη και των υπολοίπων μελών της Περιφερειακής Επιτροπής, σε μία δημόσια συνεδρίαση, μόνο γέλωτα προκαλούν. Οι  δε δικαιολογίες όσων ειπώθηκαν, στην συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής, ως «λεκτικές υπερβολές» για την επικινδυνότητα της Εγνατίας Οδού, ρίχνοντας το ανάθεμα στους δημοσιογράφους που τις μετέφεραν, υποτιμά τη νοημοσύνη των πολιτών.»

«Στις περισσότερες Περιφέρειες της χώρας οι συνεδριάσεις των Περιφερειακών Επιτροπών, το δεύτερο τη τάξη όργανο διοίκησης, μετά το Περιφερειακό Συμβούλιο, μεταδίδονται ζωντανά. Εκ του νόμου οι συνεδριάσεις είναι δημόσιες και υποχρέωση της Περιφερειακής Αρχής είναι να μεριμνά για τη δημοσιότητα αλλά και για την παρουσία κοινού σε αυτές, μεταξύ αυτών και δημοσιογράφων, άρα, όλα όσα ειπώθηκαν στη συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής Ηπείρου ήταν σε μία δημόσια συνεδρίαση και όχι σε μία ιδιωτική συζήτηση μεταξύ φίλων σε ένα κλειστό γραφείο, που κάποιοι κρυφάκουγαν. Οι δημόσιες συνεδριάσεις θεσμικών οργάνων δεν μπορούν να γίνονται με όρους «καφενείου» όπου μπορούν να δικαιολογηθούν και «δυο κουβέντες παραπάνω», επισημαίνει ο κ. Μπάρκας.

«Οι πολύ σοβαρές καταγγελίες του Περιφερειάρχη Ηπείρου προκαλούν σοβαρό προβληματισμό για την οδική ασφάλεια, καθώς πρόκειται για τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας από τον οποίο διέρχονται καθημερινά χιλιάδες αυτοκίνητα. Οι αναφορές του κ. Περιφερειάρχη στην Εγνατία Οδό και την επικινδυνότητά της, όπως και στην ανάγκη να κλείσει η σήραγγα στο τμήμα από Μέτσοβο προς Παναγιά, είναι εξαιρετικά σοβαρές και θα πρέπει να τύχουν άμεσων διευκρινίσεων από τους καθύλην αρμόδιους», καταλήγει ο Κώστας Μπάρκας θέτοντας στον  κ. Υπουργό τα παρακάτω ερωτήματα:

-Προτίθεται το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών  να αποστείλει άμεσα αρμόδιο κλιμάκιο προκειμένου να ελεγχθεί ο αυτοκινητόδρομος Εγνατία Οδός στην περιοχή της Ηπείρου;

-Προτίθεται το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών  να δημοσιεύσει πόρισμα Εμπειρογνωμόνων, ώστε να επιβεβαιωθεί η ασφαλής διάβαση της Εγνατίας οδού στην Ήπειρο;

-Τι μέτρα προτίθεται να λάβει το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, σε περίπτωση που οι έλεγχοι ασφαλούς διάβασης της Εγνατίας Οδού στην Ήπειρο είναι αρνητικοί;

-Με ποιους τρόπους το υπουργείο θα εγγυηθεί το δημόσιο συμφέρον και κατ΄επέκταση τη λειτουργικότητα και την ασφάλεια της Εγνατίας Οδού;

-Έχει φροντίσει το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών  να περιέλθει σε γνώση της διαχειριστικής εταιρίας  Εγνατία Α.Ε., που μετά από διαγωνισμό ανέθεσε και παρέλαβε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου(ΤΑΙΠΕΔ), την μελέτη για την επικινδυνότητα όλων των σηράγγων της Εγνατίας Οδού;

Παράλληλα, ο κ. Μπάρκας, αιτείται  από τον Υπουργό να κατατεθεί στο σώμα της Βουλής αντίγραφο της μελέτης που ανέθεσε και παρέλαβε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου(ΤΑΙΠΕΔ) για την επικινδυνότητα όλων των σηράγγων της Εγνατίας οδού.

Ακολουθεί αναλυτικά η Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων:

 

Θέμα: «Άναυδοι οι πολίτες της Hπείρου μετά τις βαρύτατες και σοβαρότατες καταγγελίες για την Εγνατία Οδό από τον Περιφερειάρχη Ηπείρου κατά την συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής.»

Την έντονη ανησυχία και προβληματισμό στους πολίτες της Ηπείρου έχουν προκαλέσει οι πρωτοφανείς,  βαρύτατες και σοβαρότατες καταγγελίες για την Εγνατία Οδό και την ελλιπή συντήρηση του μεγαλύτερου οδικού άξονα της χώρας, που έγιναν από τον Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρο Καχριμάνη, κατά την συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής, οι οποίες είδαν το φως της δημοσιότητας το προηγούμενο Σαββατοκύριακο.

 

Παρουσία των υπολοίπων μελών και επικεφαλής των τριών παρατάξεων της αντιπολίτευσης χαρακτήρισε την Εγνατία Οδό, έναν επικίνδυνο δρόμο ενώ ανέφερε ότι μία από τις σήραγγες στο τμήμα που παρακάμπτει την Κατάρα έπρεπε να κλείσει καθώς είναι έτοιμη να καταρρεύσει.

«Η Εγνατία Οδός σήμερα είναι επικίνδυνη. Και ξέρετε γιατί; Γιατί η συντήρηση που γινόταν ήταν πολύ επιφανειακή» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης.

Συνέχισε με ειδική αναφορά στη σήραγγα λέγοντας πως «θα σας πω μόνο ένα πράγμα  που πρέπει άμεσα να γίνει. Είναι η μία από τις δύο σήραγγες της Κατάρας. Πρέπει να κλείσει για πάρα πολύ καιρό για να γίνουν όλα από την αρχή μέσα».

Στο ερώτημα που τέθηκε «γιατί;» η απάντηση ήταν αφοπλιστική.

«Γιατί μπορεί να συμβεί ατύχημα. Η σήραγγα έχει χαλάσει. Όλα από κάτω. Είναι έτοιμo να καταρρεύσει, θέλει πολλά λεφτά και πάρα πολύ δουλειά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης. Υποστήριξε ακόμη ότι η Εγνατία ΑΕ έπρεπε να είχε κάνει εδώ και καιρό αύξηση στα διόδια για να μπορέσει να καλύψει το κόστος της συντήρησης.

Στην επισήμανση που έγινε ότι η εταιρεία δεν είναι ζημιογόνα απάντησε πως αυτό συμβαίνει επειδή «ρίχνουν μια πέτσα άσφαλτο για να πουν ότι ρίχνουν άσφαλτο».

Μετά τις δηλώσεις αυτές η εισαγγελέας Πρωτοδικών Ιωαννίνων, διέταξε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης και – σύμφωνα με πληροφορίες – ήδη έχει κληθεί για κατάθεση ο Περιφερειάρχης.

Οι ισχυρισμοί σε Δελτίο Τύπου της Περιφέρειας, μετά το σάλο που προκλήθηκε από τις προαναφερθείσες καταγγελίες, ότι επρόκειτο περί  «Ιδιωτικής συζήτησης» όσων ειπώθηκαν μεταξύ του Περιφερειάρχη και των υπολοίπων μελών της Περιφερειακής Επιτροπής, σε μία δημόσια συνεδρίαση, μόνο γέλωτα προκαλούν.

Οι δικαιολογίες όσων ειπώθηκαν, στην συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής, ως «λεκτικές υπερβολές» για την επικινδυνότητα της Εγνατίας Οδού, ρίχνοντας το ανάθεμα στους δημοσιογράφους που τις μετέφεραν, υποτιμά τη νοημοσύνη των πολιτών.

Επειδή, στις περισσότερες Περιφέρειες της χώρας οι συνεδριάσεις των Περιφερειακών Επιτροπών, το δεύτερο τη τάξη όργανο διοίκησης, μετά το Περιφερειακό Συμβούλιο, μεταδίδονται ζωντανά,

Επειδή, εκ του νόμου οι συνεδριάσεις είναι δημόσιες και υποχρέωση της Περιφερειακής Αρχής είναι να μεριμνά για τη δημοσιότητα αλλά και για την παρουσία κοινού σε αυτές, μεταξύ αυτών και δημοσιογράφων,

Επειδή, όλα όσα ειπώθηκαν στη συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής Ηπείρου ήταν σε μία δημόσια συνεδρίαση και όχι σε μία ιδιωτική συζήτηση μεταξύ φίλων σε ένα κλειστό γραφείο, που κάποιοι κρυφάκουγαν,

Επειδή, οι δημόσιες συνεδριάσεις θεσμικών οργάνων δεν μπορούν να γίνονται με όρους «καφενείου» όπου μπορούν να δικαιολογηθούν και «δυο κουβέντες παραπάνω»,

Επειδή, οι πολύ σοβαρές καταγγελίες του Περιφερειάρχη Ηπείρου προκαλούν σοβαρό προβληματισμό για την οδική ασφάλεια, καθώς πρόκειται για τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας από τον οποίο διέρχονται καθημερινά χιλιάδες αυτοκίνητα,

Επειδή, οι αναφορές του Περιφερειάρχη στην Εγνατία Οδό και την επικινδυνότητά της, όπως και στην ανάγκη να κλείσει η σήραγγα στο τμήμα από Μέτσοβο προς Παναγιά, είναι εξαιρετικά σοβαρές και θα πρέπει να τύχουν άμεσων διευκρινίσεων από τους καθύλην αρμόδιους,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός,

-Προτίθεται το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών  να αποστείλει άμεσα αρμόδιο κλιμάκιο προκειμένου να ελεγχθεί ο αυτοκινητόδρομος Εγνατία Οδός στην περιοχή της Ηπείρου;

-Προτίθεται το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών  να δημοσιεύσει πόρισμα Εμπειρογνωμόνων, ώστε να επιβεβαιωθεί η ασφαλής διάβαση της Εγνατίας οδού στην Ήπειρο;

-Τι μέτρα προτίθεται να λάβει το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, σε περίπτωση που οι έλεγχοι ασφαλούς διάβασης της Εγνατίας Οδού στην Ήπειρο είναι αρνητικοί;

-Με ποιους τρόπους το υπουργείο θα εγγυηθεί το δημόσιο συμφέρον και κατ΄επέκταση τη λειτουργικότητα και την ασφάλεια της Εγνατίας Οδού;

-Έχει φροντίσει το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών  να περιέλθει σε γνώση της διαχειριστικής εταιρίας  Εγνατία Α.Ε., που μετά από διαγωνισμό ανέθεσε και παρέλαβε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου(ΤΑΙΠΕΔ), την μελέτη για την επικινδυνότητα όλων των σηράγγων της Εγνατίας Οδού;

Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων

Αιτούμε και παρακαλώ όπως μου χορηγήσετε: Αντίγραφο της μελέτης που ανέθεσε και παρέλαβε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου(ΤΑΙΠΕΔ) για την επικινδυνότητα όλων των σηράγγων της Εγνατίας οδού.

 

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Μπάρκας Κώστας

Γεροβασίλη Όλγα

Μαμουλάκης Χαράλαμπος

Μάλαμα Κυριακή

Γιαννούλης Χρήστος

Κόκκαλης Βασίλης

Βέττα Καλιόπη

Χριστίδου Ραλία

Κεδίκογλου Συμεών

Κοντοτόλη Μαρίνα

Καραμέρος Γιώργος

Παπαηλιού Γιώργος

Κασιμάτη Νίνα

Μεικόπουλος Αλέξανδρος

Πούλου Παναγιού

 

 

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!