Στη Βόνιτσα πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση των εγκαινίων του νέου οδικού άξονα «Άκτιο – Αμβρακία» από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο – Αμβρακία, συνολικού μήκους 49,5 χλμ., αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,5 μ. εκάστη, μία λωρίδα καθοδήγησης ανά κατεύθυνση, πλάτους 0,5μ. και κεντρική διαχωριστική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης πλάτους 2 μ., δηλαδή είναι συνολικού πλάτους 17 μ.

Μητσοτάκης: Ο καινούργιος δρόμος είναι σύγχρονος και ασφαλής
Όταν αναχωρήσαμε σήμερα από την Αθήνα μας συνόδευε χιονόνερο και μόλις φτάσαμε εδώ αντικρίσαμε μία ηλιόλουστη ημέρα.
ηλιόλουστες είναι και οι προοπτικές αυτού του τόπου με την παράδοση αυτού του έργου.
Οι κάτοικοι του τόπου γνωρίζουν καλά το πρόβλημα και γνωρίζουν πόσο αγωνίστηκε η κυβέρνηση για να ξεμπλοκάρει το έργο και να παραδίδουμε σήμερα στην ώρα του το έργο, πάγιο αίτημα τριών περιφερειών.
Δεν θα μπορούσαμε να διαλέξουμε καλύτερο σημείο από αυτό που φαίνεται η σύγκριση με τον παλιό δρόμο. Ο καινούργιος δρόμος σύγχρονος ασφαλής περιορίζει κατά 45 λεπτά την πρόσβαση στη Λευκάδα, την Πρέβεζα και ανοίγει καινούργιες αναπτυξιακές στην περιοχή
Η ύπαρξη αυτού του δρόμου θα συνεισφέρει καθοριστικά για να κερδίσει η περιοχή επενδυτικό ενδιαφέρον, θέσεις απασχόλησης και καλύτερους μισθούς.
Η κυβέρνηση έχει αποδώσει μεγάλη σημασία στα έργα υποδομής που χρόνιζαν εδώ και δεκαετίες. Συνεργασία με όρους ειλικρίνειας με τις κατασκευαστικές εταιρείες στην Ελλάδα.
Μέσα στο 2025 θα είναι έτοιμος και ο δρόμος Πάτρα-Πύργος.
Είμαι εξαιρετικά υπερήφανος γιατί έχουμε κατασκευαστικές εταιρείες υψηλότατου επιπέδου εκτελούν τα έργα δίνουν δουλειές και εξάγουν την τεχνογνωσία τους.
Η κυβέρνηση θα εξακολουθεί να δρομολογεί το σημαντικό έργο των υποδομών της πατρίδας μας με όρους συνέπειας και ειλικρίνειας. Ετσι σφυρηλατούνται οι σχέσεις εμπιστοσύνης πολιτείας και πολιτών. Είμαι σίγουρος ότι αυτός ο δρόμος θα αλλάξει την όψη της Δυτικής Ελλάδας και θα εξυπηρετεί τους κατοίκους σε ένα δρόμο ασφαλή και χωρίς διόδια. Καλοτάξιδος ο νέος δρόμος και να συνεχίσουμε να παραδίδουμε με τον ίδιο ρυθμό έργα που κάνουν καλύτερη τη ζωή των κατοίκων.

Χρειάστηκαν σχεδόν 14 χρόνια έργων για να έρθει η ημέρα να κοπούν οι κορδέλες καθώς εγκαινιάστηκε στο σύνολό της η Αμβρακία Οδός, από το Άκτιο μέχρι την Αμβρακία, και παραδίδεται στην κυκλοφορία την Παρασκευή 2/2/2024.

Ήταν στις 16 Μαρτίου του 2010 όταν ξεκίνησαν 4 εργολαβίες για τον άξονα “Άκτιο-Αμβρακία” με χρόνο παράδοσης τους 36 μήνες. Το έργο χρειάστηκε να περάσει από πολλές συμπληγάδες, να κολλήσει, να κινδυνεύσει να μείνει ημιτελές και τελικά με μεγάλες προσπάθειες να φτάσουμε στην σημερινή ημέρα όπου ο κόσμος της Αιτωλοακαρνανίας, της Πρέβεζας, της Ηγουμενίτσας και των Ιονίων Νήσων να μπορούν να χαρούν τον δικό τους αυτοκινητόδρομο, ένα δρόμο που ενώνει την Αθήνα με το Άκτιο σε 3 ώρες και 20 λεπτά, δηλαδή σε 200 λεπτά. Υπολογίζεται πως η μείωση του χρόνου σε σχέση με την εθνική οδό είναι 45-60 λεπτά.

Στα σημερινά εγκαίνια παραβρέθηκε η πολιτική ηγεσία της χώρας, ο Πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, οι Περιφερειάρχες Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας Αλέξανδρος Καχριμάνης και Νεκτάριος Φαρμάκης, ο επικεφαλής του Ομίλου Μυτιληναίος Βαγγέλης Μυτιληναίος, βουλευτές και πολύς κόσμος.

Πρόκειται για μια σπουδαία ημέρα για την Δυτική Ελλάδα, τα Ιόνια Νησιά και την Ήπειρο καθώς επτά σχεδόν χρόνια μετά την Ιόνια Οδό, αποκτά ακόμα έναν αυτοκινητόδρομο σε μια περιοχή όπου οι οδικές υποδομές υπολείπονται σημαντικά άλλων περιοχών της χώρας. Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα δώσει περαιτέρω ώθηση στον οδικό τουρισμό, την αγροτική ανάπτυξη, τον πολιτισμό και φυσικά τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.

Τι είναι όμως η Αμβρακία Οδός; Γιατί είναι ένας χρήσιμος και σπουδαίος αυτοκινητόδρομος για την χώρα; Φανταστείτε το εξής: Μέχρι το 2017 κάποιος που ήθελε για παράδειγμα να πάει στη Βόνιτσα, την Πρέβεζα ή τη Λευκάδα έπρεπε να κάνει ένα οδικό ταξίδι σχεδόν επτά ωρών για να φτάσει στον προορισμό του. Μέχρι τότε ήταν εργοτάξιο η Ολυμπία Οδός, εργοτάξιο και η Ιόνια Οδός, ημιτελής η Αμβρακία Οδός.

Ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία, μήκους 48,5 χλμ έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2+2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ανισόπεδους κόμβους. Το έργο υλοποιείται με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Είναι έργο γέφυρα, καθώς ξεκίνησε με πόρους του ΕΣΠΑ 2007-2013.

Ο ολοκληρωμένος πλέον άξονας ξεκινά από το νότιο άκρο της Λίμνης Αμβρακίας και φτάνει μέσω Βόνιτσας στην περιοχή του Ακτίου όπου ενώνεται από την μια την υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου-Πρέβεζας και από την άλλη με τον οδικό άξονα Άκτιο-Λευκάδα. Ο νέος αυτοκινητόδρομος περιλαμβάνει επτά ανισόπεδους κόμβους, 26 κάτω διαβάσεις, 4 άνω διαβάσεις, 3 κοιλαδογέφυρες και 7 γέφυρες ρεμάτων.

Η εργολαβία της Μυτιληναίος αφορούσε την κατασκευή των υπολειπομένων εργασιών συνολικού μήκους περί τα 32,2 km,, που δεν ολοκληρώθηκαν, στο πλαίσιο των αρχικών συμβάσεων και συγκεκριμένα:

— τμήμα από Χ.Θ 0+000 έως Χ.Θ 1+300 το σύνολο των εργασιών,

— τμήμα από Χ.Θ 17+600 έως Χ.Θ 48+497 ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος αντικαθιστά την υφιστάμενη εθνική οδό η οποία ήταν διαβόητη για τα συνεχή τροχαία που στοιχίζουν ανθρώπινες ζωές κάθε χρόνο.

Με την αποπεράτωση και λειτουργία του συνόλου του νέου αυτοκινητόδρομου η διαδρομή Λευκάδα-Αθήνα θα μειωθεί σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά ενώ θα μειωθούν αντίστοιχα και οι αποστάσεις προς Άκτιο, Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα.

Παράλληλα με την παράδοση των έργων για τη διπλή οδική σύνδεση Λευκάδας μέχρι τα τέλη του 2024, ολοκληρώνεται το πλέγμα των νέων οδικών αξόνων στην περιοχή της Δυτικής Αιτωλοακαρνανίας. Βέβαια από σήμερα θα πρέπει να γίνει και η αρχή και να διερευνηθεί με ποιον τρόπο αυτός ο νέος αυτοκινητόδρομος θα συντηρηθεί στο μέλλον για να διατηρήσει τα υψηλά standards με τα οποία έχει κατασκευαστεί.

Το έργο που πλέον μένει για να συμπληρώσει το παζλ είναι η υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας καθώς η υφιστάμενη σύνδεση μέσω πλωτής γέφυρας είναι εδώ και χρόνια ανεπαρκής και κορεσμένη ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Οι μελέτες του έργου είναι σε εξέλιξη από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ και αποτελεί προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης,

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!