Την… τάξη στα ράφια των σούπερ μάρκετ επιχειρεί να επαναφέρει το υπουργείο Ανάπτυξης, βάζοντας τέλος στις παραπλανητικές προσφορές, καθώς από 1η Μαρτίου τίθεται σε ισχύ ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας για τις μειώσεις τιμών, ωστόσο δίνει στις αλυσίδες ένα περιθώριο προσαρμογής έως τις 31 Μαΐου. Σύμφωνα με τη νέα ρύθμιση, οι προωθητικές ενέργειες θα υπολογίζονται με βάση την χαμηλότερη τιμή που πωλήθηκε το εκάστοτε προϊόν στο συγκεκριμένο κατάστημα τις τελευταίες 30 ημέρες, ενώ μέχρι σήμερα η έκπτωση γίνεται με βάση την προωθούμενη τιμή πώλησης που δίνει ο προμηθευτής.
Σε ό,τι αφορά στις πολυσυσκευασίες, όπως για παράδειγμα «1+1 δώρο» ή «2+1 δώρο» ή +20% περισσότερο προϊόν, δεν υπάγονται στη ρύθμιση της χαμηλότερης τιμής των τελευταίων 30 ημερών, αλλά θα ελέγχονται με βάση τη νομοθεσία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Έτσι, για παράδειγμα ένα προϊόν που πωλείται υπό τη μορφή «2+1 δώρο», θα πρέπει υποχρεωτικά να διατίθεται και μεμονωμένα στο ράφι, καθώς με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται η διαφάνεια στις τιμές και ότι δεν παραπλανώνται οι καταναλωτές.
Ωστόσο, για τις πολυσυσκευασίες σε προσφορά που ισχύουν έως 60 ημέρες, δεν χρειάζεται να υπάρχει ο κωδικός αναφοράς του προϊόντος στο ράφι, με την προϋπόθεση η τιμή πώλησης του προϊόντος, εκτός της περιόδου της προωθητικής ενέργειας, να είναι αυτή την οποία επικαλείται ο έμπορος στην προσφορά. Σε διαφορετική περίπτωση, νδέχεται να υφίσταται παραπλανητική εμπορική πρακτική.
«Το υπουργείο δεν έχει ως στόχο να εξαφανίσει τις εκπτώσεις και τις προσφορές από τα ράφια. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι οι προσφορές να είναι πραγματικές και όχι παραπλανητικές. Θέλουμε να αντιμετωπίσουμε πρακτικές, κατά τις οποίες προϊόντα βρίσκονται όλον τον χρόνο σε έκπτωση, ή δίνονται σε ομαδικές προσφορές όλο τον χρόνο πλασματικά, καθώς δεν πωλούνται ποτέ στην αρχική τους τιμή ή δεν πωλούνται ποτέ μόνα τους», αναφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης.
Πάντως, οι καταναλωτικές οργανώσεις αν και τάσσονται υπέρ της νέας παρέμβασης, εκφράζουν τις επιφυλάξεις τους ότι ενδέχεται να περιορίσει τις προωθητικές ενέργειες και θα οδηγήσει σε νέες ανατιμήσεις, καθώς οι βιομηχανίες μπορεί να περιορίσουν τις προσφορές.
Πηγή thepresident.gr
Ακολουθήστε το
στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.