Σοβαρά προβλήματα στην ενημέρωση των πολιτών για τις παροχές που δικαιούνται μέσω των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) ανέδειξε στη Βουλή ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Νομού Πρέβεζας, Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη και Αν. Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος, Κώστας Μπάρκας.
Κατά τη συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησής του προς το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ο κ. Μπάρκας τόνισε ότι οι πολίτες που προσφεύγουν στα ΚΕΠΑ ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, οι οποίες συχνά αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματά τους. Παρότι οι υπάλληλοι των ΚΕΠΑ γνωρίζουν εκ των προτέρων τις παροχές που αντιστοιχούν σε κάθε ποσοστό αναπηρίας, η ενημέρωση των ασθενών γίνεται αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικών υπηρεσιών, δημιουργώντας σημαντικά εμπόδια για άτομα μεγαλύτερης ηλικίας ή χωρίς ψηφιακές δεξιότητες.
Ο Βουλευτής επεσήμανε ότι, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 57% των Ελλήνων είναι ηλεκτρονικά αναλφάβητοι, γεγονός που καθιστά ακόμα πιο δύσκολη την πρόσβασή τους σε βασικές πληροφορίες. Ζήτησε, λοιπόν, από το Υπουργείο να θεσπίσει μια σαφή διαδικασία ενημέρωσης, προτείνοντας την έκδοση εγκυκλίου που θα καθορίζει με διαφάνεια τις παροχές ανά ποσοστό αναπηρίας και θα διασφαλίζει την έγκαιρη και άμεση πληροφόρηση των πολιτών μέσω των ίδιων των ΚΕΠΑ.
Απαντώντας, ο αρμόδιος Υφυπουργός σημείωσε ότι τα ΚΕΠΑ έχουν ως αποστολή αποκλειστικά την πιστοποίηση της αναπηρίας και όχι την ενημέρωση για επιδόματα και κοινωνικές παροχές. Ο κ. Μπάρκας, ωστόσο, αντέτεινε ότι το κράτος οφείλει να διασφαλίσει την έγκαιρη και ουσιαστική ενημέρωση των πολιτών, ειδικά όταν πρόκειται για ευπαθείς ομάδες, προκειμένου να σταματήσει η ταλαιπωρία τους.
Το αίτημα για βελτίωση της ενημέρωσης μέσω των ΚΕΠΑ αποτελεί κρίσιμο ζήτημα για τη διευκόλυνση των δικαιούχων, ώστε να έχουν πρόσβαση στις παροχές που τους αναλογούν χωρίς εμπόδια και καθυστερήσεις.
Ακολουθήστε το
στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.