Μια συζήτηση για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και για τις λύσεις που σχεδιάζονται από τη δημοτική αρχή, σε συνδυασμό και με την ελεγχόμενη στάθμευση για την οποία υπάρχει εγκεκριμένη μελέτη που πρόκειται να εφαρμοστεί εντός του 2025, έλαβε χώρα στο δημοτικό συμβούλιο Ιωαννίνων το απόγευμα της Τετάρτης, επ’ αφορμή δύο ερωτημάτων που τέθηκαν από τις παρατάξεις “Ιωάννινα_2023” και “Λαϊκή Συσπείρωση”, στη διαδικασία της λογοδοσίας.

Οι απαντήσεις του αντιδημάρχου υποδομών σε σχέση με το κυκλοφοριακό τουλάχιστον, δεν έδειξαν κάποια πολύ σαφή στόχευση της δημοτικής αρχής να αντιμετωπίσει το όποιο πρόβλημα, μικρό ή μεγάλο κατά καιρούς, παρά τις ενέργειες που γίνονται και τους σχεδιασμούς που καταστρώνονται. Σα να πρόκειται για σκόρπιες ενέργειες που δεν εντάσσονται απολύτως σε ένα υπερκείμενο ολιστικό σχεδιασμό, καίτοι υπάρχουν μελέτες, ΣΒΑΚ… κτλ.Κυκλ

“Η αύξηση των επιβατικών οχημάτων και η αποσπασματική αλλά και η με ταχύτητα χελώνας εφαρμογή του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Δήμου Ιωαννιτών, δημιουργούν ασφυκτικές συνθήκες στην καθημερινότητα των δημοτών” την ώρα που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε τις κατευθυντήριες γραμμές από το 2013 (εδώ και 12 χρόνια!), όπως ανέφερε κατά την εισήγησή της η Τατιάνα Καλογιάννη. Η επικεφαλής της παράταξης “Ιωάννινα_2023” υπογράμμισε μεταξύ άλλων οι τελευταίες πολιτικές διοικήσεις του Δήμου μας έχουν χρηματοδοτήσει μελέτες, όπως η μελέτη για την Ανάπτυξη Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης στον Δήμο Ιωαννιτών, η οποία έρχεται σε αντίφαση με τη μελέτη ανακατασκευής διαφόρων οδών (πχ 28ης Οκτωβρίου) καθως η τελευταία απαγόρευσε τη στάθμευση επί της οδού, ή η μελέτη για τη Δημιουργία περιφερειακών parking και ο ορισμός μηχανικού για τον έλεγχο της καταλληλότητας των οικοπέδων, με ευθύνη της ΔΗΑΝΕΤΑΙ.

Επιπρόσθετα και σε αντίφαση με το ΣΒΑΚ, που προωθεί την καταρχήν απομάκρυνση ή και την απαγόρευση του αυτοκινήτου από το κέντρο, η δημοτική αρχή σχεδιάζει να οργανώσει και εκσυγχρονίσει το parking στα Λιθαρίτσια, ενώ η ανακατασκευή του παλαιού Πανεπιστημίου, επί της οδού Δομπόλη, για τη στέγαση δημοτικών υπηρεσιών, που θα απαιτήσει πολλές νέες θέσεις στάθμευσης προκειμένου να αδειοδοτηθεί, δημιουργεί έναν νέο «πονοκέφαλο».

Οι απαντήσεις

Ο αντιδήμαρχος υποδομών Κώστας Γκόγκος ανέφερε απαντώντας αναλυτικά πως το κυκλοφοριακό είναι ένα πρόβλημα και στα Γιάννενα αλλά όχι τόσο μεγάλο όσο σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας. Έχουμε μελέτη για το ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) από την οποία υπάρχουν στοιχεία για να τα εκμεταλλευτούμε αλλά χρειάζεται επικαιροποίηση. Μια λύση είναι η δημιουργία τριών ζωνών. Ένα έργο που διευκολύνει είναι οι κόμβοι και οι πεζοδρομήσεις. Έχουμε παράλληλα και την πρόκληση για τις 100 κλιματικά ουδέτερες πόλεις που θα δώσουν λύσεις. Τα μέσα μαζικής μεταφοράς και ειδικά το Αστικό ΚΤΕΛ θα παίξει σημαντικό ρόλο, γιατί αυτή τη συγκοινωνία έχουμε, όπως είπε.

Τα πάρκινκ που υπάρχουν χρειάζονται αναβάθμιση όπως αυτό στα Λιθαρίτσια και στα Παλιά Σφαγεία, υπάρχουν και ιδιωτικά πάργκινγκ και βούληση της δημοτικής αρχής είναι να προχωρήσει σε αγορές ή ενοικιάσεις για νέους χώρους πάρκινγκ. Η δημοτική αρχή έχει εξετάσει χώρους σε διάφορες περιοχές όπου μπορεί να διεκδικηθεί η παραχώρηση και από το ΤΑΙΠΕΔ για να γίνουν χώροι στάθμευσης.

Σε ό,τι αφορά τη Δομπόλη και το υπό μετατροπή σε διοικητήριο, παλιό Πανεπιστήμιο, όπως ανέφερε ο κ. Γκόγκος το πολεοδομικό σχέδιο Δροσιάς-Πεντέλη-Τσιφλικόπουλου περιλαμβάνει και αυτή την περιοχή και εξασφαλίζει μια έκταση 5 στρεμμάτων που μαζί με ιδιοκτήτες εκτάσεις μπορεί να εξασφαλίσει θέσεις πάρκινγκ. Και περιφερειακά υπάρχουν τέτοιες εκτάσεις όπως σε Σεισμόπληκτα και Μέλανδρα που θα μπορούσαν να μετατραπούν σε χώρους στάθμευσης. Άμεσα μέτρα πρακτικά μπορούμε να λάβουμε για να δούμε πώς θα λειτουργήσει η ελεγχόμενη στάθμευση και η ζωνοποίηση της πόλης, να γίνει η σωστή διαγράμμιση για θέσεις κατοίκων, ΑμεΑ, φορτοεκφόρτωσης κτλ. ανέφερε καταλήγοντας.

Από την άλλη, ο αντιδήμαρχος αναπτυξιακού προγραμματισμού Θωμάς Γιωτίτσας υποστήριξε πως “αν θέλουμε να γίνουμε ευρωπαϊκή πόλη πρέπει να σχεδιάζουμε ως μια τέτοια”. Αυτό αφορά και το λιγότερο αυτοκίνητο, αντί την ίδια ώρα να ψάχνουμε για περισσότερες θέσεις στάθμευσης. Στην Αγ. Μαρίνα, σε μία νέα δημοτική αγορά που σχεδιάζεται σήμερα, δεν θα χαθεί η ευκαιρία να δημιουργηθεί ένα υπόγειο πάρκινγκ σε αντίθεση με ό,τι έγινε με τη Δομπόλη όπου η προηγούμενη διοίκηση του Δήμου δεν έκανε την παραμικρή έρευνα και μελέτη για χώρους στάθμευσης, όπως είπε. Πρόσθεσε επίσης πως “δεν μπορεί να παραλαμβάνουμε μελέτες ελεγχόμενης στάθμευσης που προβλέπουν θέσεις σε περιοχές όπου δεν υπάρχουν θέσεις. Πρέπει να βρούμε σύγχρονες λύσεις”.

Ειδικά για την ελεγχόμενη στάθμευση, η λογική της ερώτησης της Όλυς Τσουμάνη ήταν αν πρόθεση της δημοτικής αρχής είναι να χαρατσώσει τους δημότες. Όπως κατηγόρησε τη διοίκηση Μπέγκα η κ. Τσουμάνη, δεν υπάρχει κανένα απολύτως σχέδιο για δημοτική συγκοινωνία, αντίθετα το σχέδιο της δημοτικής αρχής προβλέπει ουσιαστικά πιο ακριβές συγκοινωνίες και περισσότερες θέσεις στάθμευσης επί πληρωμή.

Απαντώντας στη συγκεκριμένη τοποθέτηση, ο Θωμάς Γιωτίτσας τόνισε πως η μελέτη ελεγχόμενης στάθμευσης έχει παραλειφθεί, δεν θα εκτελεστεί ως έχει, η απόφαση ωστόσο είναι ειλημμένη να εφαρμόσει η δημοτική αρχή την ελεγχόμενη στάθμευση καθώς όλοι οι μεγάλοι Δήμοι το κάνουν, σε όλο τον κόσμο και στην Ελλάδα. Δεν είναι εισπρακτικό το μέτρο, τόνισε ο κ. Γιωτίτσας.

 

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!