Το δημοτικό συμβούλιο Ηγουμενίτσας αποφάσισε σε συνεδρίαση του στις 27/11/2024 την εκμίσθωση δημοτικών χώρων στάθμευσης στις Δημοτικές κοινότητες Ηγουμενίτσας και Συβότων. Έτσι ο παραλιακός χώρος απέναντι από τη εκκλησία στην πόλη καθώς και ο χώρος πίσω από το περίπτερο στα Σύβοτα θα γίνουν χώροι «ελεγχόμενης στάθμευσης». Δηλαδή θα επιτρέπεται η στάθμευση μόνο σε όσους θα πληρώνουν για αυτήν. Αφέθηκε δε να εννοηθεί ότι το μέτρο αυτό θα επεκταθεί για όλους τους χώρους στάθμευσης στο κέντρο της πόλης.

Σε σχέση με αυτήν την απόφαση η Λαϊκή Συσπείρωση του Δήμου Ηγουμενίτσας επισημαίνει τα εξής μεταξύ άλλων:

  • Οι συγκεκριμένοι χώροι χρησιμοποιούνται εδώ και πολλά χρόνια σαν χώροι ελεύθερης στάθμευσης, άρα δεν πρόκειται για δημιουργία νέων χώρων. Το μόνο που αλλάζει είναι ότι αυτή θα γίνεται επί πληρωμή. Άρα αυτή η ενέργεια δεν συμβάλλει καθόλου στην μείωση του τεράστιου προβλήματος της στάθμευσης στον δήμο μας.
  • Το πρόβλημα στάθμευσης είναι τεράστιο στο κέντρο της πόλης, γιατί η Ηγουμενίτσα τα τελευταία 20 χρόνια έχει αλλάξει ριζικά. Αφενός μεγάλωσε πολύ και αφετέρου στο κέντρο της βρίσκονται όλες οι υπηρεσίες και τράπεζες που εξυπηρετούν τους κατοίκους ΟΛΟΥ του νομού Θεσπρωτίας, μετά και τα κλεισίματα των ανάλογων υπηρεσιών σε Φιλιάτι και Παραμυθιά. Στο κέντρο της πόλης βρίσκονται επίσης η κεντρική αγορά, γραφεία αυτοαπασχολουμένων κλπ. Τέλος η πόλη είναι και λιμάνι, άρα έχουμε και διερχόμενους τουρίστες.. Επομένως αυτοί που επισκέπτονται το κέντρο τη πόλης έρχονται αναγκαστικά για συγκεκριμένο σκοπό, και θα συνεχίζουν να έρχονται γιατί δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν αλλιώς. Η δε χρήση του αυτοκινήτου είναι απαραίτητη, γιατί οι αποστάσεις είναι μεγάλες και δεν υπάρχει αστική συγκοινωνία. Το πρόβλημα όμως δεν λύνεται με το μετατραπούν οι σημερινοί ελεύθεροι χώροι στάθμευσης σε χώρους επί πληρωμή που είναι ένα καθαρά εισπρακτικό μέτρο, αλλά με την δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης και μια σειρά άλλων μέτρων όπως στο κυκλοφοριακό.
  • Το επιχείρημα της Δημοτικής Αρχής είναι ότι καταλαμβάνονται μόνιμα οι θέσεις από ντόπιους και ότι με την περιορισμένη ελεγχόμενοι στάθμευση θα απελευθερωθούν χώροι. Θα πρέπει όμως η ίδια η Δ.Α. να μας πει που θα σταθμεύουν τα αυτοκίνητα τους οι ντόπιοι κάτοικοι του κέντρου καθώς και οι εκατοντάδες υπάλληλοι , επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι επιστήμονες (π.χ. Γιατροί ,δικηγόροι κλπ) που κατοικούν μακριά από το κέντρο. ( π.χ. από Λαδοχώρι, Γκανί, Νέα Σελεύκεια, Γραικοχώρι κλπ). Ας κάνει έναν έλεγχο η Δ.Α. πόσοι είναι αυτοί , αντί να ακούγονται εξυπνάδες για τεμπέληδες κατοίκους που βαριούνται να περπατήσουν. Στο κάτω κάτω της γραφής οι εργαζόμενοι δεν ευθύνονται για αυτό το μοντέλο ανάπτυξης της πόλης που καλούνται τώρα να πληρώσουν τις συνέπειες.
  • Οι Προτάσεις της Δ.Α. για χώρο στάθμευσης στο γήπεδο, χωρίς αστική συγκοινωνία, δεν πατούν στην πραγματικότητα . Όπως και η χρήση των αυλών των σχολείων στους καλοκαιρινούς μήνες για αυτό τον σκοπό. Αλήθεια δεν έχουν πάρει χαμπάρι ότι σε αυτούς τους χώρους παίζουν τα παιδιά στις διακοπές του, μια και δεν υπάρχουν άλλοι ελεύθεροι χώροι; Όπως δεν στέκει η μετατροπή της παιδικής χαράς στα Πλατάνια σε χώρο στάθμευσης, όπως προβλέπει το ΣΒΑΚ. Σχέδιο που σταμάτησε μετά από τις κινητοποιήσεις των κατοίκων της περιοχής, αλλά άρχισε να συζητιέται πάλι.
  • Ατυχή είναι τα παραδείγματα από άλλες πόλεις που ακούστηκαν στο Δ.Σ. Αλήθεια στα Γιάννενα που εφαρμόζεται αυτό το μέτρο βρίσκει κανείς στο κέντρο εύκολα θέση στάθμευσης, έστω και επί πληρωμή; Η στην Θεσσαλονίκη λύθηκε το πρόβλημα στο κέντρο; Εκεί πληρώνεις ακριβά στα ιδιωτικά γκαράζ, εφόσον βρεις θέση .
  • Η Λ.Σ. μπορεί να προτείνει κάποιους χώρους και πιστεύουμε ότι υπάρχουν και άλλες λύσεις. Όπως τον χώρο δίπλα στα δικαστήρια που ανήκει στην ΕΤΑΔ (προτάθηκε στο Δ.Σ. από σύμβουλο). Τον παραλιακό χώρο δίπλα στα τένις , αυτόν που το ΣΒΑΚ προορίζει για την μεταφορά της παιδικής χαράς στα Πλατάνια. Ακόμα και χώρους του ΤΕΙ που σήμερα δεν λειτουργεί και τον χώρο που στο ΓΠΣ προβλέπεται για τον σταθμό του τραίνου που ακόμα δεν αποφασίσθηκε αν θα έλθει στον τόπο μας. Φυσικά και τον χώρο στο γήπεδο. Όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι η Δ.Α. θα διεκδικήσει από το κεντρικό κράτους τους χώρους. Κράτος που κατά τον Δήμαρχο είναι εχθρικό προς την τοπική διοίκηση. Και σε αυτό συμφωνούμε ότι έχει δίκιο. Άρα χρειάζεται η ανάλογη αντιμετώπιση του από τον δήμο και τους κατοίκους του για να ικανοποιηθούν οι λαϊκές ανάγκες.
  • Απαραίτητη προϋπόθεση για να μειωθεί το φορτίο στο κέντρο είναι η λειτουργία αστικής συγκοινωνίας. Κατανοούμε τους προβληματισμούς του Δήμαρχου για τις προθέσεις του ΚΤΕΛ. Το ΚΤΕΛ είναι μια κερδοσκοπική Α.Ε. που το κίνητρο της είναι η αύξηση της κερδοφορίας της. Αλλά αυτό επιβαρύνει την τιμή του εισιτηρίου. Όπως γίνεται σήμερα με τα τοπικά δρομολόγια (Καστρί, Δρέπανο, Παραπόταμος κλπ).  Άρα πρέπει να προσανατολιστούμε σε άλλες λύσεις. Ο Δήμαρχος μπορεί να αξιοποιήσει την πείρα για το πώς αντιμετώπισε αντίστοιχο θέμα η αγωνιστική Δ.Α. της Πάτρας. Άλλωστε ο ίδιος σε συνεδρίαση του προηγούμενου Δ.Σ , μετά την εκλογή του, δήλωσε ότι θα ζητήσει την βοήθεια του δήμαρχου της Πάτρας  Κώστα Πελετίδη για διάφορα θέματα.

 

 

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!