Ζήτημα περί “νόμιμης και ηθικής” διάστασης στην απόφαση ένταξης εταιρείας στην οποία συμμετέχει ο υιός του Περιφερειάρχη Ηπείρου, στον Αναπτυξιακό Νόμο για την επιχορήγηση με 598.500 ευρώ επένδυσης στην ξενοδοχειακή αγορά στο κέντρο των Ιωαννίνων, αναδεικνύει η παράταξη του ΚΚΕ στο Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου, αποκαλύπτοντας μια υπόθεση που θα απασχολήσει αναμφίβολα την τρέχουσα επικαιρότητα το επόμενο διάστημα.

Με επερώτησή τους προς την Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου κ. Σταυρούλα Μπραίμη-Μπότση, οι περιφερειακοί σύμβουλοι της “Λαϊκής Συσπείρωσης” Πρέντζας Γιώργος, Κωτσαντής Κώστας, Αλιφτήρας Γεώργιος και Ζέκα Πασχου Κωνσταντίνα, αναφέρονται στην απόφαση του αντιπεριφερειάρχη Ιωαννίνων Κ. Σιαράβα με την οποία η μία από τις 4 μόλις επενδύσεις που εντάχθηκαν στον Αναπτυξιακό Νόμο για το Νομό Ιωαννίνων, είναι αυτή στην οποία συμμετέχει ως μέτοχος ο ένας από τους γιους του Περιφερειάρχη Ηπείρου.

Μάλιστα, η ΛΑΣΥ στέκεται και στο γεγονός ότι η επιχείρηση του υιού Καχριμάνη ενώ στην πρώτη αξιολόγηση των υποψήφιων φακέλων ήταν στην 5η θέση άρα αποκλειόμενη από επιχορήγηση, βρέθηκε στην επόμενη αξιολόγηση στην 4η θέση και άρα έγινε επιλέξιμη για χρηματοδότηση. Πρόκειται για ξενοδοχειακή μονάδα που αγοράστηκε πρόσφατα στην περιοχή του ιστορικού κέντρου των Ιωαννίνων και το όνομα της επενδυτικής πρότασης είναι: “ΙΔΡΥΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ 5* ΑΣΤΕΡΩΝ ΑΠΟ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ, ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΚΑΛΛΑΡΗ 23 & ΧΡΗΣΤΟΥ ΕΥΘΥΜΙΟΥ, ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ, Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΗΠΕΙΡΟΥ με επιχορήγηση 598.500 ευρώ (συνολικού επιλέξιμου κόστους ίσου με 950.000,00 € και συνολικού ενισχυόμενου κόστους ίσου με 950.000,00 €.)”. Στην πρώτη αξιολόγηση, χρηματοδοτούμενη ήταν επένδυση της εταιρείας ΜΟΥΣΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ με πρόταση για 648.574,30 ευρώ.

Στις 06-03-2025 ο αντιπεριφερειάρχης Ιωαννίνων υπέγραψε την υπαγωγή του επενδυτικού αυτού σχεδίου στο καθεστώς ενίσχυσης «Ενίσχυση Τουριστικών Επενδύσεων» (Β’ κύκλος) με επιχορήγηση 598.500 ευρώ.

Η Λαϊκή Συσπείρωση ρωτά:

  • Είναι πολιτικά ηθικό ο περιφερειάρχης να διεκδικεί και να εντάσσει επιχείρηση του υιού του στον αναπτυξιακό νόμο, με χρηματοδότηση 600 χιλ ευρώ, που διαχειρίζεται η περιφέρεια Ηπείρου;
  • Ήταν διατηρητέο το κτίριο που μετατράπηκε σε ξενοδοχείο 5 αστέρων για να επιχορηγηθεί ή όπως γνωρίζουμε όλοι που ζούμε στην πόλη των Ιωαννίνων, ότι το κτίριο ήταν από την αρχή που αγοράστηκε ξενοδοχείο πολυτελείας;
  • Η ανάβαση από την 5η θέση του πίνακα αξιολόγησης στην 4η πώς ακριβώς έγινε; Με ποια κριτήρια;

 

Ολόκληρη η επερώτηση για την επένδυση της οικογένειας Καχριμάνη έχει ως εξής:

Ο αναπτυξιακός νόμος του 2022 όπως και όλοι οι προηγούμενοι αποτελούνε κρατικό εργαλείο μεταφοράς κρατικού χρήματος από την λαϊκή φοροληστεία, η οποία πληρώνει το 95% των εσόδων της κρατικής φορολογίας, προς τις μεγάλες κυρίως επιχειρήσεις. Τα λεφτά του Αναπτυξιακού δεν συλλέγονται από «λεφτόδεντρα», αλλά  αρπάζονται μέσω των φόρων από τον λαό. Το δίπολο φορολογίας – «αναπτυξιακής νομοθεσίας» των οικονομικών λειτουργιών έχει σημασία γιατί όσο δίνεις, άλλα τόσα πρέπει και να πάρεις. Με απλά λόγια, οι επιδοτήσεις και οι φοροαπαλλαγές προς το κεφάλαιο πρέπει να πληρωθούν.

Το αστικό κράτος, ένα κομμάτι βέβαια το δίνει και σε μεσαίου μεγέθους επιχειρηματίες φτιάχνοντας πολιτικές συμμαχίες της αστικής τάξης με τα μεσαία στρώματα. Ένα πολύ μικρότερο, όλο και περισσότερο μειούμενο οι αναπτυξιακοί νόμοι το δίνουν και σε μικρές επιχειρήσεις αιχμής, για να έχουν και ένα φύλλο συκής ότι δεν τρώνε μόνο οι μεγάλοι.

Συγκεκριμένα, στον αναπτυξιακό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ (2016) εντάχθηκαν μόλις 744 σχέδια στήριξης πολύ μικρών επιχειρήσεων σε ένα σύνολο περίπου 800.000 επιχειρήσεων! Δηλαδή, δεν αφορούσε ούτε 1 στις 100 πολύ μικρές επιχειρήσεις. Αυτό οφείλεται στα κριτήρια που τίθενται, στον τρόπο και στα μεγέθη που επιδοτούνται.

Με τον αναπτυξιακό νόμο του 2022 της κυβέρνησης της ΝΔ, μειώθηκαν ακόμη περισσότερο οι προϋποθέσεις ένταξης για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις δηλ. τους βιοπαλαιστές αυτοαπασχολούμενους της πόλης και της υπαίθρου διότι ως ελάχιστο ύψος του επενδυτικού σχεδίου για να επιδοτηθεί – στηριχθεί μια πολύ μικρή επιχείρηση μπαίνουν τα 150.000 ευρώ, ενώ στον προηγούμενο νόμο ήταν 100.000 ευρώ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο κλάδος του τουρισμού, όπου οι επιδοτήσεις και τα κίνητρα κατευθύνονται μόνο για επενδύσεις σε ξενοδοχεία 4 αστέρων και άνω ή σε υποδομές πολυτελούς ή εναλλακτικού τουρισμού.

Αυτό εκφράστηκε στην Ήπειρο με την ένταξη μόνο μιας τουριστικής επιχείρησης έως το τέλος του 2024 την οποία ο περιφερειάρχης υπέγραψε στις 15-11-2024 με επιχορήγηση 624.332 ευρώ και αποκλεισμό όλων των υπολοίπων. Το αποτέλεσμα προκάλεσε  την οργή του περιφερειάρχη Ηπείρου, ο οποίος στις αρχές Νοεμβρίου 2024 ξεσπάθωνε δημόσια ενάντια στην κυβέρνηση και τον πρώην Υπουργό Ανάπτυξης κ. Σκρέκα για εξαπάτηση των Ηπειρωτών και του ιδίου.

Οι διαμαρτυρίες του περιφερειάρχη πιάσανε τόπο και με την την υπ΄ αριθμ. 84425/01-11-2024 (ΦΕΚ Β’ 6072/04-11-2024) απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης  κατανέμονται πρόσθετα κονδύλια για την περιφέρεια Ηπείρου, ύψους 2.292.913,78 € και ο περιφερειάρχης υπέγραψε στις 14-02-2025 την ένταξη άλλων τριών επενδυτικών σχεδίων με τροποποίηση του Οριστικού Πίνακα Κατάταξης των επενδυτικών σχεδίων που υποβλήθηκαν προς υπαγωγή στο καθεστώς ενίσχυσης «Ενίσχυση Τουριστικών Επενδύσεων» (Β’ κύκλος).

Στον πίνακα αυτόν 4η στην βαθμολογία κατατάχτηκε τουριστική επιχείρηση στην οποία συμμετέχει ο γιός του ως ένας από τους δύο μετόχους, με σχέδιο την ΙΔΡΥΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ 5* ΑΣΤΕΡΩΝ ΑΠΟ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ, ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΚΑΛΛΑΡΗ 23 & ΧΡΗΣΤΟΥ ΕΥΘΥΜΙΟΥ, ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ, Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΗΠΕΙΡΟΥ με επιχορήγηση 598.500 ευρώ (συνολικού επιλέξιμου κόστους ίσου με 950.000,00 € και συνολικού ενισχυόμενου κόστους ίσου με 950.000,00 €.)

Σε προηγούμενο πίνακα αξιολόγησης η επιχείρηση αυτή εμφανίζεται 5η  οπότε αποκλειόμενη από επιχορήγηση.

Στις 06-03-2025 ο αντιπεριφερειάρχης Ιωαννίνων υπέγραψε την υπαγωγή του επενδυτικού αυτού σχεδίου στο καθεστώς ενίσχυσης «Ενίσχυση Τουριστικών Επενδύσεων» (Β’ κύκλος) με επιχορήγηση 598.500 ευρώ.

Δεν είναι η 1η φορά που η ΛΑΣΥ αναδεικνύει την εμπλοκή του περιφερειάρχη σε επιχειρηματικές δραστηριότητες που αφορούν αρμοδιότητα του περιφερειάρχη. Το Σεπτέμβρη του 2022 η ΛΑΣΥ ανέδειξε το ζήτημα του φωτοβολταικού στο Μαργαρίτι που εμφανίστηκε ως συνέργεια κτηνοτρόφων που όμως κατά 50% συμμετείχαν άλλοι επαγγελματίες διαφόρων επαγγελμάτων, πολλοί από το Μέτσοβο ανάμεσά τους και ο άλλος υιός του περιφερειάρχη. Τότε ο περιφερειάρχης ήταν παρών στην συνεδρίαση της επιτροπής περιβάλλοντος που γνωμοδοτούσε και υπεραμύνθηκε της οικογένειας του την οποία «την κυνηγάνε» λέγοντας ότι ο γιός του δεν μπήκε στο Δημόσιο και ότι ο γιός του ψάχνει να βρει το μεροκάματο. Σήμερα το «μεροκάματο» διπλώνει.

Ο περιφερειάρχης υπηρετεί την καπιταλιστική ανάπτυξη η οποία είναι άδικη για τους πολλούς. Πολιτική του πλουτισμού των λίγων σε βάρος του λαού διαχρονικά. Τώρα το κάνει και για οικογενειακούς λόγους.

Καλούμε την περιφερειακή αρχή να απαντήσει:

  • Είναι πολιτικά ηθικό ο περιφερειάρχης να διεκδικεί και να εντάσσει επιχείρηση του υιού του στον αναπτυξιακό νόμο, με χρηματοδότηση 600 χιλ ευρώ, που διαχειρίζεται η περιφέρεια Ηπείρου?
  • Ήταν διατηρητέο το κτίριο που μετατράπηκε σε ξενοδοχείο 5 αστέρων για να επιχορηγηθεί ή όπως γνωρίζουμε όλοι που ζούμε στην πόλη των Ιωαννίνων, ότι το κτίριο ήταν από την αρχή που αγοράστηκε ξενοδοχείο πολυτελείας;
  • Η ανάβαση από την 5η θέση του πίνακα αξιολόγησης στην 4η πώς ακριβώς έγινε; Με ποια κριτήρια;

 

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!