Μ. Τζούφη: «Το νομοσχέδιο για την αυτοδιοίκηση μεταφέρει το κόστος στους πολίτες» (βίντεο)

Σκληρή κριτική στο νομοσχέδιο για τον «Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης» άσκησε η Μερόπη Τζούφη, κάνοντας λόγο για περιορισμό της αυτοδιοικητικής αυτοτέλειας και μετακύλιση του κόστους στους πολίτες.

Μ. Τζούφη: «Το νομοσχέδιο για την αυτοδιοίκηση μεταφέρει το κόστος στους πολίτες» (βίντεο)

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Προσθήκη του epirusgate.gr στην Google

Σκληρή κριτική στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών για τον «Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης» άσκησε από το βήμα της Ολομέλειας η βουλευτής Ιωαννίνων, Μερόπη Τζούφη, τονίζοντας πως δεν πρόκειται για μια ουδέτερη κωδικοποίηση, αλλά για μια βαθιά πολιτική παρέμβαση στον τρόπο με τον οποίο οργανώνεται, χρηματοδοτείται και ελέγχεται η τοπική αυτοδιοίκηση.

Όπως υπογράμμισε, το νομοσχέδιο «μιλά για αυτοδιοίκηση, αλλά προβλέπει περισσότερο έλεγχο· μιλά για συμμετοχή, αλλά ενισχύει τις διοικητικές πλειοψηφίες· μιλά για αυτοτέλεια, αλλά μεταφέρει ευθύνες χωρίς αντίστοιχους πόρους· μιλά για ανάπτυξη, αλλά στέλνει τον λογαριασμό στους πολίτες».

Η βουλευτής χαρακτήρισε βαθιά πολιτική την κατάργηση ουσιαστικά του δεύτερου γύρου και την εισαγωγή της εναλλακτικής ψήφου, επισημαίνοντας πως «η δημοκρατία δεν είναι διοικητική ενόχληση ούτε λογιστική δαπάνη». Παράλληλα, εξέφρασε σοβαρές επιφυλάξεις για την ηλεκτρονική ψήφο, σημειώνοντας ότι οι εκλογές «δεν είναι μια ακόμη υπηρεσία στο gov.gr», αλλά διαδικασία που απαιτεί απόλυτες εγγυήσεις μυστικότητας, ελευθερίας και ισότητας.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης, υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση, αντί να ενισχύσει σταθερά τους δήμους, μεταφέρει νέα βάρη στους πολίτες. Για τις ΔΕΥΑ, τόνισε πως το νερό είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό και κατήγγειλε ότι η κυβέρνηση δεν αντιμετωπίζει την εκτίναξη του ενεργειακού κόστους, αλλά δημιουργεί πλαίσιο πίεσης που μπορεί να οδηγήσει σε αυξήσεις τιμολογίων.

Ζήτησε επίσης να γίνει δεκτή η ρύθμιση για τους εργαζόμενους των ΔΕΥΑ, ώστε οι ήδη καταβαλλόμενες μισθολογικές διαφορές και επιδόματα να διατηρηθούν ως προσωπική διαφορά, να μην αναζητηθούν ως αχρεωστήτως καταβληθέντα και να αρθούν τυχόν καταλογισμοί.

Κλείνοντας, υπογράμμισε πως το νομοσχέδιο «δεν είναι προοδευτική μεταρρύθμιση, αλλά συντηρητική αναδιάταξη της αυτοδιοίκησης», με το κόστος να μεταφέρεται στον δημότη, τον εργαζόμενο, τον ενοικιαστή, τον κάτοικο του χωριού και τον καταναλωτή νερού.

«Η αυτοδιοίκηση δεν ανήκει στην κυβέρνηση. Ανήκει στις τοπικές κοινωνίες. Οφείλουμε να τις εμπιστευτούμε, να τις στηρίξουμε και να τις ακούσουμε», κατέληξε.

Δείτε εδώ το βίντεο της τοποθέτησης:

 

Προσθήκη ως προτεινόμενη
πηγή στη Google