Στηρίζουμε τον περήφανο αγώνα των εκπαιδευτικών, υπέρ του δημόσιου σχολείου και ενάντια στην επαναφορά του επιθεωρητισμού και του αυταρχισμού από το ΥΠΑΙΘΑ.

 Η υπονόμευση της δημόσιας εκπαίδευσης είναι σαφές πια ότι αποτελεί μια εκ των κεντρικότερων πολιτικών επιλογών της κυβέρνησης της ΝΔ. Το δημόσιο σχολείο έχει μετατραπεί σε μια αρένα επιβίωσης του ισχυρότερου, οι εκπαιδευτικοί διαπομπεύονται καθημερινά, η ιδιωτική εκπαίδευση λειτουργεί ασύδοτα και η τεχνική εκπαίδευση απαξιώνεται, γεγονότα που επιβεβαιώνονται με κάθε σχετικό νομοθέτημα της κυβέρνησης.

Απέναντι σε όλα αυτά που δεν αγγίζει η κυβέρνηση, το μόνο για το οποίο πραγματικά ενδιαφέρεται, είναι η “πειθάρχηση”, η “χειραγώγηση” και η “αστυνόμευση” των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας, εδώ και 3 χρόνια αγωνίζονται ενάντια στην τιμωρητική ατομική αξιολόγηση που επιχειρεί βίαια και αυταρχικά να τους επιβάλει η κυβέρνηση της ΝΔ. Το συγκεκριμένο σύστημα αξιολόγησης κάθε άλλο παρά υπέρ της ποιοτικής αναβάθμισης της εκπαίδευσης είναι. Μοναδικός στόχος είναι μέσω αυτού να επιτευχθεί η ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και η υποβάθμιση και η κατηγοριοποίηση των δημόσιων σχολείων.

Δεν είναι καθόλου τυχαία η δυνητική, σύνδεση της ατομικής αξιολόγησης με τη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο της “σύνδεσης μισθού-παραγωγικότητας”, που σχεδιάζεται, στον δημόσιο τομέα και η οποία αποτελεί στόχο της ΝΔ, όπως δήλωσε και ο ίδιος ο κος Μητσοτάκης. Η κυβέρνηση της ΝΔ και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ, απειλούν και εκφοβίζουν για μισθολογικές μειώσεις, εφαρμόζοντας πλήρως αναχρονιστικές πρακτικές του επιθεωρητισμού, φερμένες από περασμένες δεκαετίες. Πρακτικές που θέτουν για ακόμη μια φορά στο στόχαστρο εκπαιδευτικούς που στήριξαν και στηρίζουν το δημόσιο σχολείο, πρακτικές που οδηγούν στη διεύρυνση των κοινωνικών και μαθησιακών ανισοτήτων και στη διαμόρφωση ενός κοινωνικοοικονομικού περιβάλλοντος, στο οποίο θα σπουδάζουν μόνο οι ευκατάστατοι.

Ωστόσο, η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, μέσω των Ομοσπονδιών τους (ΔΟΕ και ΟΛΜΕ) και των σωματείων τους, συνεχίζει όλα αυτά τα χρόνια να αντιστέκεται σθεναρά. Οι εκπαιδευτικοί με τη συμμετοχή τους σε απεργία-αποχή, από κάθε διαδικασία που αφορά την ατομική αξιολόγηση, με την πραγματοποίηση στάσεων εργασίας, με συλλαλητήρια, συσκέψεις με φορείς και κόμματα της βουλής, ακόμη και με επιστολές προς τους γονείς, ακυρώνουν καθημερινά στην πράξη την εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης.

Όμως, μετά από 3 χρόνια αντίστασης του εκπαιδευτικού κλάδου, το τελευταίο δίμηνο η επιθετικότητα της κυβέρνησης, εντάθηκε μέσω αλλεπάλληλων αγωγών, ώστε να κριθούν παράνομες οι (επανα)προκηρύξεις της απεργίας-αποχής τόσο της ΔΟΕ, της ΟΛΜΕ όσο και της ΑΔΕΔΥ. Κορύφωση αυτής της επίθεσης, αποτελεί η πρόσφατη, πρωτοφανής απόφαση του τελευταίου δικαστηρίου απέναντι σε αυτές τις Ομοσπονδίες.

Ως Νομαρχιακή Επιτροπή Ν. Πρέβεζας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, καταδικάζουμε τη στάση αυτή της κυβέρνησης και καλούμε την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ να παγώσει άμεσα κάθε διαδικασία που σχετίζεται με την αξιολόγηση και να ξεκινήσει νέο γύρο επαφών και διάλογο με τις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, ακούγοντας τα προβλήματα και τις ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας και ικανοποιώντας τα αιτήματά της, με βάση τις ψηφισμένες θέσεις τους, όπως αυτές αποτυπώνονται στις αποφάσεις των εκπαιδευτικών τους συνεδρίων. Θεωρούμε ότι επιβάλλεται ο διάλογος για την καθιέρωση ενός παιδαγωγικού, επιστημονικού και κοινά αποδεκτού μοντέλου, με την εκπαιδευτική κοινότητα, την οποία εμπιστευόμαστε πλήρως. Τονίζουμε τέλος, την ανάγκη για ανατροπή του συγκεκριμένου νόμου και όσων άλλων νομοθετεί η κυβέρνηση της ΝΔ, ενάντια στο δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου, στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Αναδεικνύουμε έτσι έναν ακόμη λόγο, που καθιστά απαραίτητη την πολιτική αλλαγή στην χώρα μας.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!