Πόσο γόνιμη μπορεί να είναι η συνύπαρξη ελληνικών παραγωγικών/μεταποιητικών επιχειρήσεων μέσα στην κοινότητα ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ αποδεικνύει το πρώτο καινοτόμο προϊόν «Coffee Cold Brew Beer» που δημιουργήθηκε από τη συνεργασία της ΝΗΣΟΣ και της Coffee Island.

Οι δύο εταιρείες-μέλη της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ-ΜΑΣ παρουσίασαν εχθές, στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης, το νέο καινοτόμο προϊόν που «παντρεύει» την μπύρα και τον καφέ. Παρασκευάζεται στο microbrewery της ΝΗΣΟΣ στην Τήνο, χρησιμοποιώντας ελληνική καβουρδισμένη, «μαύρη» βύνη κριθαριού και βρόμης, εξωτικούς αρωματικούς λυκίσκους και χαρμάνι Arabica specialty coffee (κόκκους των μονοποικιλιών Obata Brazil και Castillo Colombia) που είναι καβουρδισμένο στο roastery της Coffee Island στην Πάτρα. Με αρώματα καφέ, σοκολάτας και φρούτων, πλούσιο αφρό, χαμηλή πικράδα, χαμηλή περιεκτικότητα σε καφεΐνη, 5% αλκοόλ από τη ζύμωση και φυσικό ανθρακικό το καινοτόμο προϊόν πωλείται ήδη σε όλα τα καταστήματα Coffee Island στην Ελλάδα.

Η ΝΗΣΟΣ και η Coffee Island οδηγήθηκαν σε σύμπραξη μετά από κοινή επιθυμία να δημιουργήσουν ένα προϊόν αυτού του χαρακτήρα. Όπως ανέφερε ο ιδιοκτήτης και ιδρυτής της ΝΗΣΟΣ, Αλέξανδρος Κουρής η τεχνογνωσία των δύο εταιρειών στον τομέα της μπύρας και του καφέ οδήγησε στην παραγωγή αυτού του καινοτόμου προϊόντος μετά από συζητήσεις λίγων μηνών και στην κυκλοφορία του στην αγορά τον Ιούλιο του 2022. «Η πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ έχει έναν τρόπο να φέρνει τους ανθρώπους κοντά και να δημιουργούνται συνέργειες μεταξύ των μελών. Με την Coffee Island είχαμε ένα κοινό όραμα. Είμαστε περήφανοι που υλοποιήσαμε την ιδέα μας και δημιουργήσαμε αυτό το καινοτόμο προϊόν».

«Ξεκινήσαμε στα μέσα του καλοκαιριού την πιλοτική τοποθέτηση του προϊόντος στα καταστήματά μας» ανέφερε ο CEO της Coffee Island, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος και συμπλήρωσε:  «στόχος μας είναι να βάλουμε το προϊόν σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία πώλησης και να δημιουργήσουμε και άλλους νέους κωδικούς στη βάση αυτής της ιδέας. Στο πλαίσιο αυτό διερευνάται η ένταξη ενός νέου προϊόντος μπύρας με καφέ χωρίς καφεΐνη». Σημειώνεται ότι το νέο προϊόν το οποίο διατίθεται σε όλα τα καταστήματα της Coffee Island στην Ελλάδα (περίπου 430 σημεία) από το καλοκαίρι θα βρίσκεται στην Κύπρο μέσω των υφιστάμενων καταστημάτων καθώς όραμα των δημιουργών είναι το καινοτόμο αυτό προϊόν να κερδίσει τις διεθνείς αγορές.

Την ικανοποίησή του για την κοινή δημιουργία της ΝΗΣΟΣ και της Coffee Island εξέφρασε ο πρόεδρος του ΔΣ της Πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ,  ‘Αγις Πιστιόλας στο πλαίσιο της εκδήλωσης. «Είναι η πρώτη συνεργασία εταιριών – μελών μας που έχει ως αποτέλεσμα τη γέννηση ενός νέου προϊόντος» τόνισε ο κ. Πιστιόλας.  Σύμφωνα με τον ίδιο, η Coffee Cold Brew Beer αποτελεί ένα επιτυχημένο παράδειγμα συνεργατικής καινοτομίας και co-branding και επιβεβαιώνει ότι στους κόλπους της ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ υπάρχουν οι συνθήκες που προωθούν και διευκολύνουν όλο και πιο σημαντικές συνέργειες μεταξύ των μελών.

Προβληματίζουν τα αυξημένα κόστη και το καλάθι του νοικοκυριού

Την ίδια στιγμή έντονος είναι ο προβληματισμός που επικρατεί τόσο για τα αυξημένα κόστη (ενεργειακό, πρώτων υλών, μεταφορών κ.α) όσο και για το «καλάθι του νοικοκυριού». Στο πλαίσιο της ίδιας εκδήλωσης ερωτηθείς σχετικά ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, CEO της Coffee Island, αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα καταστήματα της εστίασης λόγω του αυξημένου ενεργειακού κόστους σημειώνοντας ότι δεν υπάρχει ουσιαστική στήριξη. «Τα καταστήματα του δικού μας κλάδου δεν δουλεύουν με τέτοιες κερδοφορίες ώστε να μπορούν να αφομοιώσουν και να αποσβέσουν το πολύ αυξημένο κόστος. Είναι αντικειμενικό το πρόβλημα και πολύ αληθινό. Υπάρχουν πολλά καταστήματα του κλάδου που έχουν διακόψει τη λειτουργία τους. Η αγορά αγωνιά. Βιώνει πάρα πολύ άσχημες στιγμές» τόνισε προσθέτοντας ότι «ίσως είναι η πιο δύσκολη περίοδος που διανύουμε, καθώς συμβαίνουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Τα καταστήματα πιέζονται λόγω του αυξημένου κόστους λειτουργίας και ταυτόχρονα ο καταναλωτής πιέζεται πολύ λόγω του αυξημένου κόστους ζωής».  Ο ίδιος ανέφερε ότι η εταιρεία έχει πάρει απόφαση να στηρίξει όσο γίνεται περισσότερο το δίκτυό της απορροφώντας το 70% των ανατιμήσεων και εξέφρασε τη βεβαιότητά του ότι, αν δεν ξεφύγει περαιτέρω η κατάσταση, κανένα κατάστημα της Coffee Island δεν θα κλείσει.

Αναφορικά με τα μέτρα στήριξης για την αντιμετώπιση του αυξημένου κόστους σημείωσε: «Καλούμαστε να συζητάμε για μέτρα στήριξης τη στιγμή που ο κλάδος του καφέ υπόκειται σε ένα τελωνειακό καθεστώς με την επιβολή ειδικού φόρου κατανάλωσης, που αποτελεί πανευρωπαϊκή πατέντα» και συνέχισε: «Προσπαθούμε να εξηγήσουμε στις κυβερνήσεις πόσο ενάντια στον καταναλωτή και στον ανταγωνισμό είναι αυτό το μέτρο. Αντί να συζητάμε για την κατάργηση αυτών των επιβαρύνσεων, μιλάμε για μέτρα στήριξης. Προσωπικά, δεν θέλω κανένα μέτρο στήριξης. Θέλω να επικρατήσει η απλή λογική».

Από την πλευρά του ο ο ιδιοκτήτης και ιδρυτής της ΝΗΣΟΣ, Αλέξανδρος Κουρής ανέφερε ότι το ενεργειακό «είναι μια βόμβα σε όλη τη παραγωγική οικονομία όχι μόνο στα καταστήματα της εστίασης και στο retail. Είναι μια βόμβα στη μεταποίηση». Ο ίδιος τόνισε ότι οι μεταποιητικές εταιρείες βάλλονται πανταχόθεν από τη λαίλαπα της αύξησης του κόστους. «Αυτό που γίνεται είναι πρωτόγνωρο και πάρα πολύ ανησυχητικό. Θα έλεγα ότι η γλυκιά γεύση που μας είχε αφήσει ο ευρωπαϊκός  και ελληνικός χειρισμός της κρίσης της πανδημίας αναφορικά με τη στήριξη των επιχειρήσεων, έχει φύγει και έχει αντικατασταθεί από μια πικρή γεύση αυτή τη στιγμή για όλα όσα βλέπουμε να γίνονται».

Πρόσθεσε επίσης, ότι «όλο το επιχειρηματικό σύστημα ήταν ανέτοιμο να δεχτεί και να διαχειριστεί τα ζητήματα που έχουν προκύψει. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να το συνειδητοποιήσουμε. Υπάρχει μεγάλη πίεση στον καταναλωτή και στις επιχειρήσεις. Οι περισσότερες παραγωγικές και κερδοφόρες επιχειρήσεις, διαμάντια της ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ και με χαμηλό δανεισμό, στη προσπάθειά τους να στηρίξουν τον καταναλωτή απορροφούν τα κόστη και χάνουν κερδοφορία».

Αναφορικά με το «καλάθι του νοικοκυριού» σημείωσε ότι η συγκεκριμένη πολιτική, συμπεριλαμβανομένης και της επιδοματικής πολιτικής που έχει ακολουθήσει η κυβέρνηση στον τομέα της ενέργειας, υπολείπονται του μεγέθους της κρίσης που υπάρχει. «Αυτό που θα πρότεινα στην κυβέρνηση είναι να ασχοληθεί όχι με τσιρότα, αλλά να χτίσει και να γεφυρώσει τους παράγοντες που δημιουργούν αυτή την κρίση και να το κάνει στη χώρα. Δεν μπορεί η βιομηχανία να μην έχει πρόσβαση στην αγορά φθηνής ενέργειας. Δεν γίνεται σε μία ευνομούμενη χώρα να τίθενται φράγματα στο ποιος μπορεί να αγοράσει φθηνή ενέργεια και ποιος όχι. Επίσης δεν γίνεται να έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση την πράσινη μετάβαση και να μην έχει την δυνατότητα σύνδεσης της μισής χώρας μέσω του net metering. Δεν γίνεται να απαιτείται χρονικό διάστημα έξι μηνών ή ενός έτους για τη σύνδεση ενός φωτοβολταϊκού πάρκου. Θα πρότεινα με αυτά να ασχοληθεί η κυβέρνηση».

Στην πίεση που υφίστανται οι μεταποιητικές επιχειρήσεις από τα αυξημένα κόστη αναφέρθηκε ο ‘Αγις Πιστιόλας διευθυντής μάρκετινγκ και εξαγωγών της Agrino, επισημαίνοντας  ότι «οι μεταποιητικές επιχειρήσεις πιέζονται περισσότερο από κάθε άλλο τομέα δραστηριότητας. Σεβόμαστε τους καταναλωτές και προσπαθούμε να τους στηρίξουμε  απορροφώντας το μεγαλύτερο ποσοστό των ανατιμήσεων που δεχόμαστε».

Σε ό,τι αφορά στο «καλάθι του νοικοκυριού» υπογράμμισε ότι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία  προσπαθεί να πετύχει κάτι που συμβαίνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα στην Ελλάδα, με μείωση των τιμών και προσφορών στα προϊόντα. «Οι εταιρείες που σεβόμαστε τους καταναλωτές μας, είναι κάτι που ούτως ή άλλως θα πράξουμε, περιορίζοντας το περιθώριο κέρδους κόντρα στο αυξημένο κόστος παραγωγής». Σύμφωνα με τον ίδιο, το συγκεκριμένο μέτρο αποτελεί προέκταση του φυλλαδίου προσφορών των σούπερ μάρκετ που διανέμουν σε εβδομαδιαία βάση.

Εστιάζοντας στο συνεχιζόμενο κόστος, ο κ. Πιστιόλας σημείωσε:  «ως βιομηχανία τροφίμων, είμαστε ο τελευταίος τροχός της αμάξης στην εφοδιαστική αλυσίδα, δεχόμενοι όλες τις αυξήσεις των τιμών από όπου και εάν προέρχονται. Αναγκαστικά θα πρέπει να προβούμε σε κάποιες ανατιμήσεις για να αντιμετωπίσουμε το αυξημένο κόστος. Το εάν θα συμπέσουν οι ανατιμήσεις με τη στιγμή που θα βρισκόμαστε σε διαδικασία προώθησης προϊόντων στο καλάθι του νοικοκυριού είναι κάτι που συνέβαινε και κατά την προώθηση στα φυλλάδια προσφορών των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Ό,τι γινόταν έως τώρα θα συνεχίσει να γίνεται».

Μαρία Τσιβγέλη

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!