ΝΙΚΗ: «Συστηματική παραβίαση εργασιακών δικαιωμάτων στο ΕΣΥ» – Αίτημα παραίτησης Υπουργού
Σοβαρές καταγγελίες για συστηματική παραβίαση εργασιακών δικαιωμάτων στο Εθνικό Σύστημα Υγείας διατυπώνει το κόμμα ΝΙΚΗ, ζητώντας την παραίτηση του Υπουργού Υγείας και την άμεση παρέμβαση της Δικαιοσύνης.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου, η κατάσταση στο ΕΣΥ χαρακτηρίζεται ως δομικό και διαρκές πρόβλημα, με επιπτώσεις τόσο στους γιατρούς όσο και στην ασφάλεια των ασθενών.
Αναφορές σε υπερεργασία και εξουθένωση γιατρών
Στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για περιστατικά κατάρρευσης γιατρών κατά τη διάρκεια εφημεριών σε περιοχές όπως η Σάμος, η Καλαμάτα, το Ρέθυμνο, το Κιλκίς και η Θεσσαλονίκη, τα οποία –όπως υποστηρίζεται– συνδέονται με την υπερεργασία και την εξουθένωση.
Επισημαίνεται ότι η συνεχόμενη εργασία πέραν των 48 ωρών εβδομαδιαίως, η στέρηση ρεπό μετά από εφημερία και η μη τήρηση υποχρεωτικών περιόδων ανάπαυσης συνιστούν παραβίαση της εργατικής νομοθεσίας.
Κριτική στην πολιτική του Υπουργείου Υγείας
Το κόμμα ΝΙΚΗ ασκεί κριτική στο Υπουργείο Υγείας, υποστηρίζοντας ότι περιορίζεται σε εξαγγελίες θέσεων που δεν καλύπτονται, ιδιαίτερα σε νησιωτικές και παραμεθόριες περιοχές, χωρίς να παρέχονται επαρκή κίνητρα για την προσέλκυση νέων γιατρών.
Παράλληλα, γίνεται αναφορά σε μισθολογικές διαφορές, με σύγκριση αποδοχών ειδικευόμενων ιατρών σε χώρες όπως η Ρουμανία, η Τσεχία και η Κύπρος.
Οι καταγγελίες που διατυπώνονται
Μεταξύ άλλων, καταγγέλλονται:
- Παραβίαση του ανώτατου ορίου των 48 ωρών εβδομαδιαίας εργασίας, όπως προβλέπεται από την ευρωπαϊκή οδηγία 2003/88/ΕΚ
- Επιβολή εξαντλητικών εφημεριών χωρίς επαρκή χρόνο ανάπαυσης
- Αυθαίρετες μετακινήσεις ιατρών σε δομές της περιφέρειας χωρίς κίνητρα
- Άσκηση ψυχολογικής πίεσης από διοικητικές δομές
- Έλλειψη ολοκληρωμένης πολιτικής για την παραμονή νέων γιατρών στη χώρα
Τα αιτήματα προς τις αρχές
Το κόμμα ζητά:
- Παρέμβαση εισαγγελικών αρχών για διερεύνηση πιθανών ποινικών ευθυνών
- Έλεγχο των συνθηκών εργασίας από την Επιθεώρηση Εργασίας
- Προσφυγή στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα
Παράλληλα, θέτει αιτήματα για:
- Διακοπή των αυθαίρετων μετακινήσεων
- Διασφάλιση νόμιμων ωραρίων
- Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού
- Θέσπιση μόνιμων κινήτρων για την επιστροφή γιατρών από το εξωτερικό
Αίτημα παραίτησης Υπουργού Υγείας
Στην ανακοίνωση διατυπώνεται αίτημα για την άμεση παραίτηση του Υπουργού Υγείας, με το επιχείρημα της αδυναμίας αντιμετώπισης των προβλημάτων στο ΕΣΥ.
Όπως επισημαίνεται, «η παραβίαση της νομιμότητας δεν μπορεί να αποτελεί καθεστώς» και «η εξάντληση των γιατρών δεν μπορεί να είναι προϋπόθεση λειτουργίας του συστήματος υγείας».
Ακολούθησε το Epirusgate.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες ειδήσεις
πηγή στη Google
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 252033