Ένα από τα πιο δύσκολα τεστ που πρέπει να ξεπεραστούν κατά την απόκτηση διπλώματος οδήγησης, και στη συνέχεια να πρέπει να θυμάστε με την πάροδο του χρόνου, είναι η συμπεριφορά που πρέπει να υιοθετήσετε όταν πλησιάζετε έναν κυκλικό κόμβο.

Πολλοί οδηγοί δεν μπορούν να διαχειριστούν σωστά τους κυκλικούς κόμβους και, ξεχνώντας τους κανόνες διαπράττουν διάφορα λάθη.

Οι κυκλικοί κόμβοι αναβαθμίζουν την οδική ασφάλεια και διευκολύνουν τη ροή της κυκλοφορίας, γι’ αυτό και είναι πολύ δημοφιλείς στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.

Στην Ελλάδα δεν έχουν τόσο μεγάλη… πέραση, ωστόσο στη Γαλλία αναλογεί ένας κυκλικός κόμβος ανά 21 χιλιόμετρα οδικού δικτύου, ενώ στο Παρίσι βρίσκεται και ο παλαιότερος τέτοιος κόμβος με επίκεντρο την Αψίδα του Θριάμβου. Στα Γιάννενα ωστόσο, μάθαμε ή… μαθαίνουμε να ζούμε με τους κόμβους, τα τελευταία χρόνια, καθώς έχουν κατασκευαστεί πολλοί τόσο εντός όσο και περιμετρικά της πόλης.

Οι κανόνες

Πολλοί οδηγοί στη χώρα μας δεν γνωρίζουν βασικούς κανόνες προσέγγισης και κίνησης εντός ενός κυκλικού κόμβου, γι αυτό και συχνά παρατηρούμε στις πλατείες ένα πραγματικό κυκλοφοριακό αλαλούμ με αποτέλεσμα συγκρούσεις και ατυχήματα. Ας δούμε λοιπόν τι προβλέπει ο ελληνικός Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και ποια είναι τα μυστικά της ασφαλούς οδήγησης σε κυκλικούς κόμβους.

Όταν προσεγγίζουμε μία πλατεία, μειώνουμε την ταχύτητα και βρισκόμαστε σε εγρήγορση. Αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο σε εισόδους κυκλικών κόμβων, όπου υπάρχουν διαβάσεις πεζών!

Η προτεραιότητα ανήκει στα οχήματα, που κινούνται εντός του κόμβου και όχι σε αυτά που εισέρχονται από δεξιά, εκτός και αν υπάρχουν πινακίδες που ρυθμίζουν διαφορετικά την κυκλοφορία.

Δεν διεκδικούμε πεισματικά την προτεραιότητα, ακόμη και αν μας ανήκει, επειδή πολλοί οδηγοί την παραβιάζουν από άγνοια του Κ.Ο.Κ. Σε περιπτώσεις που βλέπουμε ανασφαλείς οδηγούς, καλό είναι να συνεννοούμαστε με τα μάτια μαζί τους, ώστε να αποφύγουμε επικίνδυνες καταστάσεις.

Φλας, επιλογή λωρίδας

Δεν χρησιμοποιούμε φλας κατά την είσοδό μας σε μία κυκλική πλατεία, αντιθέτως βγάζουμε φλας, όταν αλλάζουμε λωρίδα εντός του κόμβου και πριν την έξοδο από αυτόν.

Επιλέγουμε την εξωτερική (δεξιά) λωρίδα κίνησης, όταν μπαίνουμε σε έναν κυκλικό κόμβο και γνωρίζουμε, ότι θα βγούμε πάλι σε μία από τις επόμενες δύο εξόδους. Αν θέλουμε να κάνουμε αναστροφή και να βγούμε π.χ. στην τελευταία έξοδο, επιλέγουμε αρχικά την εσωτερική (αριστερή) λωρίδα κίνησης και αλλάζουμε έγκαιρα λωρίδα χρησιμοποιώντας το φλας.

Αποφεύγουμε τις σφήνες και τις απότομες αλλαγές λωρίδας, για να κερδίσουμε λίγα μέτρα και δείχνουμε υπομονή, όταν υπάρχει κάποιο μποτιλιάρισμα.

Πηγή newsbomb.gr

 

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!