Μια ακόμα συζήτηση για τους οδικούς άξονες της Ηπείρου και ειδικά για τις εθνικές οδούς Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας και Πρέβεζας – Ιωαννίνων προκλήθηκε στη σημερινή ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας του Περιφερειακού Συμβουλίου Ηπείρου, μετά από ερώτηση της παράταξης “Κοινό των Ηπειρωτών”.
Η παρέμβαση της μείζονος αντιπολίτευσης του Περιφερειακού Συμβουλίου επικέντρωσε στην αναγκαία συντήρηση των δύο εθνικών οδών και στα έργα που εκτελεί ή όχι η Περιφερειακή Αρχή τα τελευταία χρόνια, οι απαντήσεις του Περιφερειάρχη κάλυψαν μια ευρύτερη γκάμα έργων και… η συζήτηση με σχετική ένταση όμως, κατέληξε και σε καυγά ανάμεσα στον Περιφερειάρχη και το Στέφανο Ζούμπα σχετικά με το ποιες κυβερνήσεις, της ΝΔ ή του ΠΑΣΟΚ, έκαναν τα περισσότερα και σημαντικότερα έργα υποδομών στην Ήπειρο…
Ο περιφερειακός σύμβουλος του Κοινού των Ηπειρωτών Θόδωρος Κορωναίος τόνισε στην εισήγησή του πως το θέμα της σύνδεσης της Πρέβεζας με τους μεγάλους οδικούς άξονες έχει τεθεί και συνεχίζει να τίθεται κατ’ επανάληψη, στο δημόσιο λόγο της περιοχής. Έχει τονιστεί επίσης πολλές φορές ότι η έλλειψή τους εκτός από αντιαναπτυξιακή για την περιοχή, εγκυμονεί και μεγάλους κινδύνους, ειδικά κατά την καλοκαιρινή περίοδο, για την ασφάλεια, όσων χρησιμοποιούν τις υφιστάμενες παλαιές Εθνικές Οδούς Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας και Πρέβεζας – Ιωαννίνων έως τις θέσεις σύνδεσής τους με την Εγνατία και την Ιόνια οδό αντίστοιχα. “Μέχρι σήμερα, και παρ’ όλη την, ομολογούμενα παραδεκτή από όλους, επιτακτική αναγκαιότητα τους, δεν υπάρχει τίποτα νεότερο και οριστικό σχετικά με τις μελέτες ωρίμανσης, αφού δεν υπάρχει καμμιά επίσημη δημόσια δέσμευση ως προς αυτό. Και από εδώ και πέρα δεν έχει καμία απολύτως χρησιμότητα, οποιαδήποτε συζήτηση, πλην των επισήμων ανακοινώσεων όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης τουλάχιστον των μελετών. Από τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι είναι επιβεβλημένη η αυξημένη φροντίδα και επιμέλεια που αφορά την τουλάχιστον καλή συντήρηση των υφιστάμενων Ε.Ο Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας και Πρέβεζας – Ιωαννίνων. Αντί όμως αυτών, γίνονται αποσπασματικές παρεμβάσεις νέας ασφαλτόστρωσης/επίστρωσης 100 έως 250 μέτρων το πολύ ή συνήθως επούλωση οπών και εκεί τελειώνει η όποια συντήρηση” τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Κορωναίος.
Το βασικό ερώτημα της παράταξης της αντιπολίτευσης ήταν ως προς ποιες πρωτοβουλίες θα αναλάβει η Περιφέρεια Ηπείρου για την ανανέωση του ασφαλτοτάπητα και την ουσιαστική συντήρηση των Ε.Ο Πρέβεζας-Ιωαννίνων και Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας; Πρόταση δε της συγκεκριμένης παράταξης ήταν να προγραμματίζονται τμηματικές ασφαλτοστρώσεις ασφαλτοτάπητα, με τις σχετικές πιστώσεις για 10 με 15 χιλιόμετρα το χρόνο.
Δεν ενδείκνυται το τμηματικό
Η Περιφέρεια Ηπείρου κάθε χρόνο περνάει με μηχανικούς, καταγράφει και εκπονεί μελέτες, και η Περιφέρεια βάζει πιστώσεις για όλο το εθνικό δίκτυο για συντήρηση, ανέφερε ο Περιφερειάρχης.
Η μόνη ουσιαστική απάντηση του Περιφερειάρχη στο σχετικό θέμα που έθεσε η μείζων αντιπολίτευση αναφορικά με τις τακτικές συντηρήσεις των δύο εθνικών δρόμων, ήταν πως η τμηματική ασφαλτόστρωση είναι επιλογή ανάγκης που επηρεάζεται και από τους διαθέσιμους πόρους της Περιφέρειας από το ΠΔΕ. Για φέτος η Περιφέρεια έχει εντάξει 300.000 ευρώ για ασφαλτοστρώσεις και επιπλέον 150.000 ευρώ για την υποθαλάσια σήραγγα. Ωστόσο τόνισε, αυτές οι ασφαλτοστρώσεις είναι προσωρινή λύση, η ριζική ανακατασκευή των δρόμων Γιάννενα-Πρέβεζα και Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα θα δώσει τη μόνιμη λύση. Συνολικά τα τελευταία χρόνια έχουν διατεθεί 40 εκατ. ευρώ για τις οδικές υποδομές της περιοχής.
“Από την πλευρά των μελέτων δεν έχουμε απεριόριστα χρήματα για υποδομές”, συμπλήρωσε ο κ. Καχριμάνης και οριοθέτησε τις άμεσες προτεραιότητες για οδικά έργα στις δύο αυτές περιοχές: δε μπορεί από μέσα από τη Φιλιππιάδα να περνάει όλη η κίνηση, κι έτσι ξεκίνησε η μελέτη μέχρι την περιοχή της Στεφάνης και επιτακτική ανάγκη είναι να ωριμάσει το κομμάτι κόμβος Φιλιππιάδος-Γέφυρα Καλογήρου που υπολογίζεται σε κόστος στα 20-24 εκατ. ευρώ χωρίς το ΦΠΑ. Η παράκαμψη του Λούρου επίσης, είναι σε μέγιστη προτεραιότητα και πρέπει να μπει ο κόμβος στα Φραξήλα μαζί με το Κανάλι, σημείωσε ακόμα ο Περιφερειάρχης.
Ο κ. Καχριμάνης ανακοίνωσε τέλος πως επίκειται μετά από συνεννόηση με τον Υφυπουργό Θανάση Κοντογεώργη, ραντεβού την ερχόμενη Τρίτη στις 11.30 στην Αθήνα, για μια σύσκεψη με τους Χρήστο Σταϊκούρα και Νίκο Ταχιάο. Ο κ. Καχριμάνης εκτίμησε πως θα δοθούν απαντήσεις για πολλά σε αυτή τη σύσκεψη και επανέλαβε την πρότασή του για χρηματοδότηση των οδικών έργων της περιοχής από τα έσοδα δρόμων όπως της Αμβρακίας ή της υποθαλάσσιας σήραγγας του Ακτίου.
Ακολουθήστε το
στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.