ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2022: «Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΓΝΩΣΗΣ» ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Σχολιάζει η Βασιλική Ρίζου και η Ερμιόνη Τάτση , Φιλόλογοι του φροντιστηρίου «ΟΜΙΛΟΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΩΝ»:
Με μια γενική εκτίμηση η θεματική ενότητα « ΙΣΤΟΡΙΑ – ΠΑΡΑΔΟΣΗ» εμπεριέχεται στη ύλη της Γ ́ Λυκείου και είχε επισημανθεί λόγω της επετείου των διακοσίων χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση αλλά και των εκατό χρόνων από τη Μικρασιατική καταστροφή.
Συγκεκριμένα:
Περίληψη (ΘΕΜΑ Α1): Το ζητούμενο ήταν να εντοπιστούν οι λόγοι που καθιστούν απαραίτητη την ιστορική μάθηση και να αποδοθούν συνοπτικά, γεγονός που απαιτούσε αφαιρετική ικανότητα.
Ασκήσεις θεωρίας:
(Β1) Αναμενόμενη άσκηση Σωστού – Λάθους χωρίς τεκμηρίωση.
(Β2) Ερωτήματα σχετικά με τον τίτλο του κειμένου και τη λειτουργία του ευθέος λόγου..
(Β3) Ερώτημα που αφορούσε στη δικαιολόγηση της πρόθεσης της ποιήτριας (ΚΕΙΜ. 2).
Οι ασκήσεις Β2-Β3 ήταν αναμενόμενες αλλά απαιτούσαν καλή γνώση της θεωρίας από
τους υποψηφίους.
Άσκηση λογοτεχνίας (ΘΕΜΑ Γ): Δόθηκε απόσπασμα από διήγημα του Θ. Βαλτινού και ζητήθηκε ένα ερμηνευτικό σχόλιο και η προσωπική τους γνώμη. Το κείμενο ήταν σύντομο και κατανοητό, τα ερωτήματα διατυπωμένα με σαφήνεια.
Έκθεση (ΘΕΜΑ Δ): Ζητήθηκε άρθρο στο οποίο οι υποψήφιοι καλούνταν να αναφερθούν

α) στην αξία της ιστορικής γνώσης και β) στους τρόπους της βιωματικής προσέγγισής της.
Συμπερασματικά, οι μαθητές ήταν εξοικειωμένοι με τη δομή και τη διατύπωση όλων των θεμάτων.
Ευχόμαστε καλή συνέχεια και επιτυχία στα μαθήματα που ακολουθούν!

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!