Σημαντική επιβράδυνση στο 2% κατέγραψε ο πληθωρισμός τον Απρίλιο, με την τιμή του ελαιoλάδου να συνεχίζει την πτωτική της πορεία. Αντίθετα πάνω από 10% ήταν η αύξηση των τιμών στα ενοίκια.

Τον τέταρτο μήνα του έτους ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 2% από 2,4% τον Μάρτιο, 2,5% τον Φεβρουάριο και 2,7% τον Ιανουάριο.

Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

Με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, τον προηγούμενο μήνα συνεχίστηκε η ανοδική πορεία των τιμών στα ενοίκια, καθώς σε ετήσια βάση αυξήθηκαν κατά 10,8% από 10,5% το Μάρτιο και 9,9% τον Φεβρουάριο.

Στο σκέλος των τροφίμων, πρωταγωνιστικό ρόλο για ακόμα ένα μήνα είχε η πτωτική πορεία των τιμών στο ελαιόλαδο όπου καταγράφηκε μείωση 28,3%. Ακολουθούν οι σάλτσες και καρυκεύματα με πτώση 7,4% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2024 και τα τυριά με μείωση 2,6%. Αντίθετα τη μεγαλύτερη αύξηση 10,6% κατέγραψε ο καφές, κακάο και τσάι, τα νωπά ψάρια 8,9%, φρούτα 8,2%, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά 5,8% και κρέατα 5,4%.

Στις υπηρεσίες, σε ετήσια βάση, παρατηρείται επιβράδυνση στον ρυθμό αύξησης στα ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία 3,1%.

Στον τομέα της ενέργειας, ο ηλεκτρισμός σημείωσε αύξηση 4,7%, σε σχέση με τον Απρίλιο του 2024 και το φυσικό αέριο κατά 29,9% ενώ σημαντική μείωση 10,1% κατέγραψαν οι τιμές των καυσίμων-λιπαντικών.

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 2,0% τον μήνα Απρίλιο 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2024, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  •  2,0% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, κρέατα (γενικά), νωπά ψάρια, γιαούρτι, αυγά, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτεςγλυκά-παγωτά, καφές-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: τυριά, ελαιόλαδο, σάλτσες-καρυκεύματα.
  •  4,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  •  3,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες που σχετίζονται με το σπίτι, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
  •  1,7% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  •  1,6% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
  •  0,8% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μικρά είδη αναψυχής-άνθη κατοικίδια ζώα, ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες, εφημερίδες-βιβλία και χαρτικά είδη, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.
  •  2,6% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  •  6,4% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

  •  0,6% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές υπηρεσίες.
  •  0,8% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, άλλες υπηρεσίες σχετικές με την προσωπική μεταφορά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
  •  0,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας, ασφάλιστρα υγείας, άλλες υπηρεσίες.

Πηγή naftemporiki.gr

 

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!