Κλίμα αναστάτωσης επικρατεί σε πολλά σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης λόγω των πολλών αναφορών που κάνουν οι γονείς σε βάρος εκπαιδευτικών ή διευθυντών των σχολείων στα οποία φοιτούν τα παιδιά τους. Ως προς αυτό, η λύση των πλατφορμών που επέλεξε το Υπουργείο Παιδείας για την καταγγελία των περιστατικών bullying και ενδοσχολικής βίας μάλλον επέτεινε το ήδη υπάρχον πρόβλημα και έκανε ευκολότερη την διαδικτυακή καταγγελία που όμως, απαιτεί εργατοώρες από τα στελέχη της κάθε Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, προκειμένου να εξεταστεί. Και οι χειρόγραφες όμως καταγγελίες στο Πρωτόκολλο της Διεύθυνσης, δεν υστερούν των διαδικτυακών… Καταγγελίες φτάνουν μέχρι και στον Εισαγγελέα!
Η υπερπροστατευτική τις περισσότερες φορές συμπεριφορά πολλών γονιών και η εύκολη ταύτιση ενός πειράγματος με βία έχει μετατρέψει πολλά σχολεία σε τόπους μεγάλης έντασης ανάμεσα σε γονείς και ανάμεσα σε γονείς και εκπαιδευτικούς. Το γεγονός αυτό προβληματίζει ιδιαίτερα τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, όπως παραδέχτηκε μιλώντας το βράδυ της Δευτέρας, στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΒΗΜΑ Τηλεόραση, η κ. Μαρία Γιαννακού, Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ιωαννίνων. Η κ. Γιαννακού συνέστησε τη συνεννόηση και την καλή επαφή με τους εκπαιδευτικούς για να ξεπερνιώνται τα προβλήματα που είναι λογικό να δημιουργούνται μέσα στο σχολικό περιβάλλον, καλή τη πίστει όμως, μπορούν να ξεπερνιούνται.
Οι διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί δια των συλλόγων διδασκόντων σε κάθε σχολική μονάδα, είναι εκείνοι που πρέπει να βάζουν τα όρια και τους κανόνες, σύμφωνα με την κ. Γιαννακού. Όπου συμβαίνει αυτό δεν υπάρχουν εντάσεις και η ζωή των σχολικών μονάδων κυλά με ηρεμία. Όπου όμως, οι εκπαιδευτικοί αδυνατούν να κανουν σαφείς τους κανόνες λειτουργίας του κάθε σχολείου, εκεί αρχίζουν τα μεγάλα προβλήματα.
Χρειάζεται περισσότερη επικοινωνία και από την πλευρά του σχολείου και από την πλευρά των γονιών, τόνισε η κ. Γιαννακού για το συγκεκριμένο πρόβλημα. Οι περισσότερες καταγγελίες δεν βγάζουν πουθενά, όπως επεσήμανε.
Προβλήματα, μαθησιακές δυσκολίες…
Αδυναμία όμως, εμφανίζουν τα τελευταία χρόνια και πολλοί γονείς στο να αποδεχτούν πως τα παιδιά τους αντιμετωπίζουν είτε μαθησιακές δυσκολίες είτε άλλα προβλήματα που διαπιστώνουν τα λεγόμενα ΚΕΔΑΣΥ (Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης) μετά τον απαιτούμενο έλεγχο. Η ένταση αυτών των θεμάτων τα τελευταία χρόνια έχει πολλαπλασιάσει τις εκπαιδευτικές ανάγκες στην ειδική αγωγή και τις λεγόμενες παράλληλες στηρίξεις σε κάθε σχολείο. Οι γνωματεύσεις πολλές φορές είτε για σοβαρές παθήσεις παιδιών που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού είτε για απλούστερες παθήσεις που όμως, πρέπει να αντιμετωπιστούν από νωρίς για να έχει το παιδί μια φυσιολογική μαθητική ζωή και πορεία, δεν γίνονται πολλές φορές αποδεκτές από γονείς που αρνούνται να έχει το δικό τους παιδί μια διαφορετική αντιμετώπιση εντός του σχολείου. “Εάν κατανοήσετε το πρόβλημα του παιδιού σας και το παραδεχτείτε, το πρόβλημα θα λυθεί” είπε η κ. Γιαννακού απευθυνόμενη στους γονείς. Το κλειδί στην επίλυση του προβλήματος το έχουν οι ίδιοι οι γονείς.
Εν τω μεταξύ, παρά τις αυξανόμενες ανάγκες για εκπαιδευτικές υπηρεσίες ειδικής αγωγής, το κεντρικό κράτος μέχρι σήμερα δεν έχει καλύψει σε όλη την Ελλάδα αλλά και στο Νομό Ιωαννίνων το σύνολο των αιτούμενων θέσεων ειδικής αγωγής, αν και βρισκόμαστε περίπου 4 μήνες πριν τη λήξη του σχολικού έτους…
Το ίδιο ισχύει και με τις προσλήψεις αναπληρωτών, με την τρίτη σειρά συγκεκριμένα που έχει καθυστερήσει για πρώτη φορά τόσο πολύ. 260 αναπληρωτές με τους 170 στην ειδική αγωγή, απασχολούνται σήμερα στο Νομό Ιωαννίνων, σύμφωνα με την κ. Γιαννακού. 20 κενά στα δημοτικά και 5 κενά στα νηπιαγωγεία του Νομού Ιωαννίνων υπάρχουν σήμερα, καθώς λείπει και ένας γυμναστής για το πρόγραμμα εκμάθησης της κολύμβησης. Το πρόγραμμα άργησε γιατί δε λειτούργησε το Κολυμβητήριο των Ιωαννίνων από το Σεπτέμβριο.
Ακολουθήστε το
στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.