Η σχέση των ανθρώπων με το ποτό έχει αλλάξει ριζικά τα τελευταία χρόνια.

Περισσότεροι άνθρωποι από ποτέ υιοθετούν την τάση του «Dry January» όσο πλησιάζει η Πρωτοχρονιά, και ακόμη περισσότεροι έχουν περιορίσει κατά πολύ την κατανάλωση του αλκοόλ γενικότερα. Τόσο τα «νηφάλια ταξίδια» όσο και τα «νηφάλια κλαμπ» είναι νέες τάσεις που βρίσκονται σε άνοδο.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO), ο οποίος είναι υπέρμαχος του περιορισμού του αλκοόλ, η κατανάλωση στην Ευρώπη βρίσκεται σε πτώση εδώ και αρκετό καιρό.

Οι πληροφορίες για την κατανάλωση αλκοόλ βασίζονται στις πωλήσεις καθαρού αλκοόλ (και δεν περιλαμβάνει την εγχώρια κατανάλωση αλκοόλ ή την παράνομη παραγωγή) σε άτομα ηλικίας άνω των 15 ετών, στην πραγματικότητα μειώνεται από το 1980. Πίναμε περίπου 12,7 λίτρα ανά άτομο, αλλά μειώθηκε στα 9,8 λίτρα μέχρι το 2020, μια μείωση της τάξης του 23%.

Η κατανάλωση αλκοόλ στην Ιρλανδία και στη Λιθουανία μειώθηκε περισσότερο μεταξύ 2010 και 2020 (μείωση 2,1 λίτρα), ακολουθούμενη από την Ισπανία και την Ελλάδα (μείωση 2 λίτρων) και στη συνέχεια από την Ολλανδία, τη Γαλλία, την Κύπρο και τη Φινλανδία (μείωση 1,5 λίτρων).

Σε ποιες χώρες αυξήθηκε η κατανάλωση αλκοόλ

Ωστόσο, κάποιες χώρες πίνουν περισσότερο από πριν. Η μέση κατανάλωση στη Γερμανία είναι η υψηλότερη στα 10,6 λίτρα ανά άτομο, αλλά οι ακόλουθες χώρες παρουσίασαν τις εξής αυξήσεις: Λετονία (2,3 λίτρα), Βουλγαρία (1,4 λίτρα), Μάλτα (1,1 λίτρα), Ρουμανία και Πολωνία (και οι δύο 1 λίτρο). Η Λετονία (23,5%) είχε επίσης την υψηλότερη αύξηση σε ποσοστιαία μεταβολή.

25 ευρωπαϊκές χώρες πίνουν λιγότερο και 11 χώρες πίνουν περισσότερο. Ωστόσο, παρά τη διαφορά, η Ευρώπη εξακολουθεί να είναι η περιοχή με την υψηλότερη συνολική κατανάλωση στον κόσμο. Ο μέσος Ευρωπαίος πίνει 9,5 λίτρα αλκοόλ ετησίως. Αυτό μεταφράζεται σε 190 λίτρα μπύρας ή 80 λίτρα κρασί.

Πολλές ευρωπαϊκές χώρες έχουν εφαρμόσει μια σειρά πολιτικών για τον περιορισμό της κατανάλωσης οινοπνεύματος, όπως η φορολογία, οι περιορισμοί στη διαθεσιμότητα και οι απαγορεύσεις της διαφήμισης αλκοόλ.

Ωστόσο, η αποτελεσματικότητά τους παρεμποδίζεται από την κακή εφαρμογή και τους περιορισμένους πόρους σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ.

Δείτε το διάγραμμα για την κατανάλωση αλκοόλ στην Ευρώπη:

Πηγή iefimerida.gr

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!