Αντιγράφω και δημοσιοποιώ κατόπιν συναίνεσης του, τμήμα της συγκλονιστικής καταγγελίας του πολίτη  Δημήτρη Μαγκούτη που την Τετάρτη το μεσημέρι  προσήλθε σφαδάζοντας  στα επείγοντα περιστατικά ενός δημόσιου νοσοκομείου της χώρας (εν προκειμένω στο Νομαρχιακό Άρτας), και αντί φροντίδας και περίθαλψης υπέστη μαζί με δεκάδες άλλους ασθενείς πολύωρη ταλαιπωρία και εξευτελισμό στο χώρο αναμονής που μέσα στον καύσωνα έβραζε κυριολεκτικά καθότι η διοίκηση του νοσοκομείου έκρινε ότι αυτοί οι ταλαίπωροι αντέχουν. Αντέχουν την αναμονή, τη ζέστη, τον πόνο…

Τι και αν πριν λίγες μέρες  διαδραματίστηκαν θανατηφόρα περιστατικά σε άλλα νοσοκομεία. Το σύστημα παραμένει χοντρόπετσο και  αδιάφορο και οι  λεγεωνάριοι που το υπηρετούν  είναι αδαείς και η μόνη τους νόρμα είναι η κομματική πειθαρχία.

Δεν είναι μόνο ο Διοικητής  νοσοκομείου της Πάτρας που απολύθηκε ως υπαίτιος. Είναι μια αναίσθητη δράκα ανθρώπων που αντί να υπηρετούν την κοινωνία και τους πολίτες,  προσφέρουν με πάθος και σθένος τις υπηρεσίες τους στο  κόμμα- κράτος ως αντίδωρο του «λαθραίου» διορισμού τους.

Δεν επεκτείνομαι στη μεγάλη πλειονότητα γιατρών και νοσηλευτών  που σε συνθήκες εξάντλησης και περιορισμένων πόρων τους βγαίνει η πίστη ανάποδα.

Για παράδειγμα, κανένας γιατρός και κανένας νοσηλευτής δεν έκλεισε τον κλιματισμό σε ασθενείς που σφαδάζουν στα επείγοντα περιστατικά,  όταν σε όλη τη χώρα ανοίγουν αίθουσες κλιματισμού για να φιλοξενήσουν ενδεείς και πάσχοντες…

Το χάλι μας περιγράφει ο Δ. Μαγκούτης:

  

«Δεν  συνηθίζω να δημοσιοποιώ προσωπικά θέματα αλλά θα κάνω μια εξαίρεση γιατί αφορά το κοινωνικό σύνολο και την υγεία όλων. Είναι η επιστολή που θα αποστείλω στον Διοικητή του Νοσοκομείου Άρτας και προφανώς θα την κοινοποιήσω δημόσια.

Κε Διευθυντή του Γενικού Νοσοκομείου Άρτας.

Προσήλθα σήμερα στις 27/7/2022 και ώρα 12:00 μεσημβρινή στο Τμήμα επειγόντων περιστατικών του Νοσοκομείου Άρτας. Εκεί, στο χώρο υποδοχής και αναμονής,  μια υπάλληλος, νοσηλεύτρια, μου ζήτησε το όνομα και με ρώτησε από τι πάσχω. Της έδωσα το όνομα αλλά της ανέφερα ότι τις ιατρικές λεπτομέρειες θα τις δώσω στον γιατρό που θα με εξετάσει. Διευκρίνισα ότι τα συμπτώματα είναι παθολογικής φύσης. Παρά την επιμονή της, δεν προχώρησα σε λεπτομέρειες επειδή θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το ιατρικό ιστορικό και οι παθήσεις, είναι δεδομένα ευαίσθητα και ως διοικητής θα έπρεπε να έχετε ενημερώσει το προσωπικό σας αλλά και να δημιουργήσετε τις συνθήκες διαφύλαξής τους. Το GDPR σε ιατρικούς οργανισμούς είναι υποχρεωτικό, σαφές, αυστηρό και οφείλετε να το γνωρίζετε  και να ενημερώσετε σχετικά το προσωπικό του νοσοκομείου.

Συνεχίζω λοιπόν αναφέροντας ότι αφού έδωσα το όνομά μου, μου είπαν να περιμένω μέχρι να με φωνάξουν. Ανέμενα για ώρες στις καρέκλες αναμονής σαν  σε τούρκικο παζάρι. Φυσικά ο χώρος, εν μέσω καύσωνα και καταμεσήμερο, ήταν μη κλιματιζόμενος. Αφού οι ώρες περνούσαν, στις 15:00 απευθύνθηκα δίνοντας το όνομά μου σε νοσηλεύτρια της υποδοχής, για να πάρω την σαφή απάντηση: “Δεν έχω τέτοιο όνομα κύριε. Έχετε ώρα εδώ;” Η απάντησή μου ήταν: “Σας ευχαριστώ για τις υπηρεσίες αλλά θα αποχωρήσω”. Σας καλώ να απαντήσετε: Πρώτον, γνωρίζετε τι συμβαίνει και αδιαφορείτε; Δεύτερον, δεν γνωρίζετε αλλά θεωρείσθε Διοικητής;  Τρίτον, σκοπεύετε να ενισχύσετε με το απαραίτητο ιατρικό προσωπικό το Νοσοκομείο ώστε να παρέχετε ένα αποδεκτό επίπεδο υπηρεσιών;»

Για την αντιγραφή

Κώστας Παπαθεοδώρου

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!