Γράφει ο Βασίλης Ιωάννου*
Ευρεία σύσκεψη πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες μέρες στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με αντικείμενο το πολύπαθο οδικό δίκτυο της Πρέβεζας, η οποία δεν είναι ούτε η πρώτη και όπως φαίνεται ούτε η τελευταία με το ίδιο αντικείμενο.
Από τις σχετικές ανακοινώσεις των συμμετεχόντων πληροφορούμαστε μεταξύ άλλων ότι:
«Ο κ. Καχριμάνης αναφέρθηκε στις μελέτες που έχει δρομολογήσει για τη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα καθώς και τα έργα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στον παραλιακό οδικό άξονα, με την κατασκευή κυκλικών κόμβων και τη μελέτη και άλλων που κρίνονται απαραίτητοι σε επικίνδυνες διασταυρώσεις…».
«Ο κ. Κυριάκης διαπίστωσε ότι για πρώτη φορά επιχειρείται μία τόσο στενή συνεργασία μεταξύ της Κυβέρνησης και της Περιφέρειας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά τα ζητήματα σε επίπεδο υποδομών…
…Δεδομένης της σημασίας της αναβάθμισης των οδικών αξόνων και συνδέσεων Πρέβεζας-Πάργας και Πρέβεζας-Φιλιππιάδας, για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, της προσβασιμότητας και της ισόρροπης ανάπτυξης στον νομό μας, οι εργασίες θα συνεχιστούν σε εντατικό επίπεδο και στο ίδιο κλίμα συνεργασίας, για την εξεύρεση των κατάλληλων χρηματοδοτικών εργαλείων, την ωρίμανση των έργων και την ολοκλήρωσή τους το συντομότερο δυνατό…».
Από τα παραπάνω «όμορφα λόγια και μεγάλα» αν επιχειρήσουμε να «κάνουμε ταμείο», θα διαπιστώσουμε «μία από τα ίδια»!
- Αναγνωρίστηκε από όλους ότι “με την ολοκλήρωση του άξονα Αμβρακίας- Ακτίου, η παραλιακή ΕΟ αδυνατεί να ανταποκριθεί στο κυκλοφοριακό φορτίο και επείγει η αναβάθμισή της”, κάτι για το οποίο εμείς “κρούαμε τον κώδωνα του κινδύνου” πολύ έγκαιρα και πριν ακόμη παραδοθεί το έργο.
- Επαναβεβαιώθηκε ότι “η Περιφέρεια Ηπείρου έχει αναλάβει την πλήρη ευθύνη για την οδική σύνδεση της Ιόνιας με την Πρέβεζα και έχει ξεκινήσει προς τούτο την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών και το Υπουργείο Υποδομών έχει την ευθύνη για όλο το παραλιακό οδικό δίκτυο”, χωρίς όμως να υπάρχει δέσμευση για τη χρηματοδότηση της μελέτης .
- Επισημάνθηκε για πολλοστή φορά ότι «τα χρήματα που απαιτούνται για την κατασκευή των έργων δεν υπάρχουν και… θα αναζητηθούν»!
- Πέραν αυτών, που κατά τη γνώμη μας αποτελούν «ευχολόγια», δεν ακούστηκαν ούτε νέες προτάσεις ούτε καθορίστηκαν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα.
- Όλα παραπέμφθηκαν, όπως τονίστηκε, «σε νέα σύσκεψη μέχρι την ωρίμανση, τεχνική και χρηματοδοτική, των απαραίτητων για την περιοχή οδικών αξόνων».
- Τo μόνο ίσως σημαντικό είναι ότι, προς το παρόν, εγκαταλείπονται οι σκέψεις για κατασκευή των δρόμων “με τη μέθοδο της παραχώρησης και την λειτουργία διοδίων”.
Συμπέρασμα: «Ένα βήμα μπρος και δύο πίσω».
Τώρα, αν υπάρχουν ακόμη συμπολίτες που δεν έχουν αντιληφθεί τον εμπαιγμό που επιχειρείται χρόνια τώρα σε βάρος της Πρέβεζας, θα τους υπενθυμίσω παλιότερες δεσμεύσεις αρμοδίων της Περιφέρειας.
(Ανέσυρα από το αρχείο μου ενδεικτικές δηλώσεις)
- «…Προχωρούμε επιτέλους στη σύνδεση Κόμβου Καμπής με τη Γέφυρα Καλογήρου, διαθέτοντας 35 εκ. ευρώ από πόρους του δικού μας ΕΣΠΑ.
Ωριμάζουμε νέα μεγάλα οδικά έργα: από Κόμβο Παραμυθιάς επί της Εγνατίας μέχρι το Μεσοπόταμο για τη σύνδεση της Εγνατίας με την περιοχή Φαναρίου»
Ομιλία Αλέξανδρου Καχριμάνη στην Πρέβεζα τον Μαΐο 2019
(Διευκρίνηση):
Η σύνδεση «Γέφυρα Καλογήρου- Καμπή» ακόμη εκκρεμεί, ενώ η μελέτη του έργου «Μεσοπόταμος –Παραμυθιά» απεντάχθηκε πριν 2 χρόνια με απόφαση του κ. Καχριμάνη, χωρίς καμιά πειστική αιτιολογία.
- «Ο Αντιπεριφερειάρχης Πρέβεζας ενημέρωσε τον υπουργό για την υφιστάμενη κατάσταση του παραλιακού Οδικού Άξονα Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας.
Ο Υπουργός δεσμεύτηκε να χρηματοδοτήσει την μελέτη για το τμήμα Πρέβεζα – Μεσοπόταμος, ενώ από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης δεσμεύτηκε και εκείνος με την σειρά του να βρει χρηματοδότηση ύψους άνω των 25 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή του τμήματος Μεσοπόταμος – Πάργα για το οποίο υπάρχει έτοιμη μελέτη από το Υπουργείο.
(Δελτίο Τύπου για τη συνάντηση του αντιπεριφερειάρχη Πρέβεζας Στράτου Ιωάννου με τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή τον Μάρτιο 2020)
(Διευκρίνιση):
Για τη μελέτη του τμήματος «Πάργα – Μεσοπόταμος», που ήταν όντως ολοκληρωμένη από το 2010 και ώριμη για την κατασκευή του έργου, προσφάτως η Περιφέρεια έκρινε ότι τώρα δεν πληροί τις απαιτήσεις και ανέθεσε την εκπόνηση νέας….
- «Η Πρέβεζα είναι όντως μια περιοχή η οποία είναι αδικημένη ως προς τους οδικούς άξονες, όμως θα πρέπει να δούμε και τη θετική πλευρά που έχει να κάνει με την επικείμενη ολοκλήρωση της Αμβρακίας οδού, η οποία θα απορροφήσει μεγάλο ποσοστό κίνησης από τη σημερινή εθνική οδό.»
(Δηλώσεις Περιφερειάρχη Ηπείρου, τον Ιούνιο 2022)
Επίλογος: Αν μη τι άλλο, οι αρμόδιοι νοιώθουν την αδικία και συμπάσχουν μαζί μας.
Γι’ αυτό και τους ευχαριστούμε και μη ξεχάσουμε να τους ξαναψηφίσουμε!
*Ο Βασίλης Ιωάννου είναι πρώην Νομάρχης Πρέβεζας και πρώην βουλευτής.
Ακολουθήστε το
στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.