Το οικονομικό κλείσιμο της Αττικής Οδού στο δ’ τρίμηνο του 2024 και της Εγνατίας Οδού στο β’ τρίμηνο του 2024 προβλέπει το αναθεωρημένο σχέδιο αξιοποίησης περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕΔ. Το ίδιο σχέδιο αναφέρει ότι παίρνουν εμπρός οι αξιοποιήσεις των λιμένων Πάτρας, Ραφήνας και Ελευσίνας, ενώ σημειώνει ότι απεντάχθηκε από τα προς αξιοποίηση περιουσιακά στοιχεία του ΤΑΙΠΕΔ η Υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου (ΥΑΦΑ) που βρίσκεται Νότια της Καβάλας.

Ακόμη το νέο Asset Development Plan (ADP) που ενέκρινε το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) και δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ την περασμένη Παρασκευή, προβλέπει την έναρξη της αξιοποίησης του μικρού Ελληνικού στην Αργολίδα (Καραθώνας) στο 4ο τρίμηνο του έτους, ενώ προστίθενται στη γραμμή για αξιοποίηση τα ακίνητα της Μίκρας (Θεσσαλονίκη), της Ασπροβάλτας (Θεσσαλονίκη) και της Κρυοπηγής (Χαλκιδική).

Και για τα τρία ακίνητα οι διαγωνισμοί θα ξεκινήσουν το α’ τρίμηνο του 2025. Το ίδιο ισχύει και για την αξιοποίηση της Ιαματικής Πηγής της Υπάτης, η οποία περιήλθε γι’ αξιοποίηση στο ΤΑΙΠΕΔ μαζί με άλλα 7 ακίνητα ιαματικών λουτρών. Μεταξύ αυτών και το Υδροθεραπευτήριο Αιδηψού και η Ιαματική Πηγή Κυλλήνης στην Ανδραβίδα.

Πάντως, το σχέδιο ADP θεωρείται «καθυστερήμενο» και σε μεγάλο βαθμό «ξεπερασμένο» σήμερα, δεδομένου ότι δείχνει την εικόνα που είχε δημιουργηθεί στο τέλος του 2023. Το νέο ADP εγκρίθηκε από το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ την 1η Φεβρουαρίου 2024 και ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας Κωστής Χατδηδάκης το εισηγήθηκε στο ΚΥΣΟΙΠ στις 26 Φεβρουαρίου 2024. Απλά καθυστέρησε η δημοσιοποίησή του, καθώς υποχωρεί η πίεση των θεσμών για προώθηση της αξιοποίησης της ιδιωτικής περιουσίας του δημοσίου.

Έτσι, περιέχει πολλές (εκ των υστέρων) λάθος εκτιμήσεις. Μια τέτοια είναι για το οικονομικό κλείσιμο της Εγνατίας Οδού μέσα στο β’ τρίμηνο του 2024. Κάτι τέτοιο δεν θεωρείται πλέον πιθανό, με δεδομένο ότι η κύρωση της σχετικής σύμβασης θα γίνει από την Ελληνική Βουλή, μετά τις ευρωεκλογές, δηλαδή μετά το πρώτο 10ήμερο του Ιουνίου. Το ίδιο ισχύει και για το Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο στο Μαρκόπουλο Αττικής, όπου προβλέπεται οικονομικό κλείσιμο μέσα στο β’ τρίμηνο του 2024.

Επίσης, το ADP ανέφερε ότι στο α’ τρίμηνο του 2024 θα ξεκινούσε ο διαγωνισμός αξιοποίησης του λιμένα της Λευκίμμης στην Κέρκυρα, κάτι που μέχρι σήμερα δεν έχει συμβεί, καθώς συνεχίζονται οι αντιδράσεις της τοπικής δημαρχιακής αρχής με συμπαραστάτες τα κόμματα της αριστεράς. Και το ίδιο αναμένεται να ισχύσει και στη Μαρίνα Καλαμαριάς, που ο προγραμματισμός ήταν να ξεκινήσει μια διαδικασία αξιοποίησης στο β’ τρίμηνο του 2024. Αν και ο χρόνος αυτός δεν έχει παρέλθει ακόμη, εν τούτοις θεωρείται απίθανο να ξεκινήσει άμεσα μια τέτοια διαδικασία λόγω των αντιδράσεων της δημάρχου Χρύσας Αράπογλου.

Πηγή powergame.gr

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!