Στην απρόσκοπτη υλοποίηση του επενδυτικού της προγράμματος προχωρά η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων ΒΙΚΟΣ ΑΕ ενισχύοντας το επιχειρηματικό της αποτύπωμα αλλά και την παραγωγική της δυναμικότητα. Συγκεκριμένα, η εταιρεία ολοκλήρωσε επένδυση ύψους 22 εκατ. ευρώ σε νέα υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής και εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών στο Καλπάκι του Δήμου Πωγωνίου Ιωαννίνων, το οποίο περιλαμβάνει δύο γραμμές παραγωγής (γυαλί και can) της γερμανικής εταιρείας KRONES. Η νέα αυτή επένδυση, η οποία ενισχύει σημαντικά την παραγωγική ικανότητα της ΒΙΚΟΣ, αποτελεί τη συνέχεια και την εξέλιξη του μεγάλου πενταετούς επενδυτικού πλάνου, ύψους 25 εκατ. ευρώ, το οποίο αποτέλεσε ένα ακόμη δυναμικό αναπτυξιακό βήμα για τον όμιλο. Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο ιδρυτής της εταιρείας, Πέτρος Σεπετάς σε ομιλία του στο πλαίσιο επίσκεψης δημοσιογράφων στο νέο βιομηχανοστάσιο της εταιρείας στο Καλπάκι Ιωαννίνων η ΒΙΚΟΣ, που συμπληρώνει εφέτος 30 χρόνια διαδρομής, έχει καταφέρει να είναι δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός ποτών στη χώρα και πρώτος με ελληνική ιδιοκτησία. Τόνισε επίσης ότι με τις νέες επενδύσεις η ΒΙΚΟΣ θα επεκτείνει την παραγωγική της δυναμικότητα τόσο στην κατηγορία του νερού όσο και των αναψυκτικών ανοίγοντας το δρόμο για την είσοδο της εταιρείας στο κανάλι του HoReCa.
Όσον αφορά στο νέο, υπερσύγχρονο βιομηχανοστάσιο, έχει δυνατότητα να παράγει 42.000 αλουμινένιες συσκευασίες (cans) ανά ώρα και 20.000 γυάλινες φιάλες ανά ώρα. Η νέα παραγωγή έρχεται να προστεθεί στην ήδη υπάρχουσα (359.000 ανά ώρα) φτάνοντας τη συνολική δυναμικότητα της εταιρείας στις 421.000 φιάλες ανά ώρα, που την καθιστά κορυφαία στη χώρα. Η νέα εγκατάσταση καταλαμβάνει 8.800 τ.μ. (παρασκευαστήριο, εμφιαλωτήριο, αποθηκευτικοί και βοηθητικοί χώροι) και με την ολοκλήρωση της νέας μονάδας η συνολική επιφάνεια των κτηριακών εγκαταστάσεων της εταιρείας θα πλησιάζει τα 100.000 τ.µ. Οι επενδύσεις της ΒΙΚΟΣ, σύμφωνα με τη διοίκηση, δεν σταματούν αλλά συνεχίζονται και στο πλαίσιο αυτό, υπάρχει ένα πλάνο τριετίας που εστιάζει στους τομείς των logistics, του εκσυγχρονισμού των υποδομών και της λειτουργίας, της ενέργειας καθώς και της ψηφιοποίησης. Την ίδια ώρα η ΒΙΚΟΣ σε μια ιδιαίτερη χρονιά με αυξημένα κόστη (ενεργειακό, πρώτων υλών, κ.ά) αναλαμβάνει πρωτοβουλίες στο πλαίσιο της συγκράτησης αυτού. Συγκεκριμένα, ελαχιστοποιεί το βάρος των υλικών συσκευασίας που χρησιμοποιούνται στις συσκευασίες των προϊόντων της µε ταυτόχρονη διατήρηση της µηχανικής αντοχής τους. Σε ό,τι αφορά στο ενεργειακό κόστος, έχει επενδύσει σε έξυπνα συστήµατα βέλτιστης αξιοποίησης της ενέργειας και στην αντικατάσταση ενεργοβόρων µηχανημάτων με σύγχρονα, υψηλού βαθµού απόδοσης. Επίσης, έχει επενδύσει σε µονάδες ανανεώσιµων πηγών σε δύο εγκαταστάσεις της έχοντας άλλες τρεις µονάδες υπό αδειοδότηση.
Φιλόδοξο σχέδιο για την ΒΙΚΟΣ αποτελεί η περαιτέρω διεύρυνση της κατηγορίας των αναψυκτικών με δυναμική είσοδο στο κανάλι του HoReCa. Η Βίκος είναι η πρώτη εταιρεία που λάνσαρε αναψυκτικά που παρασκευάζονται με φυσικό μεταλλικό νερό από την πηγή ΖΑΓΟΡΟΧΩΡΙΑ, χρησιμοποιώντας χυμό από ελληνικά φρούτα. Στην κατηγορία αναψυκτικών η εταιρεία κινείται με ανάπτυξη τζίρου 10,2% ενώ η αγορά αναπτύσσεται, με βάση τα στοιχεία Σεπτεμβρίου, με 1,4%. Αξιοσημείωτη είναι η έμφαση που δίνεται από την εταιρεία στην έρευνα και ανάπτυξη με στόχο την παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων, ακολουθώντας τις τάσεις της εγχώριας και της παγκόσμιας αγοράς. Πρόσφατα λάνσαρε στην αγορά το Βίκος Pink Grapefruit Soda, εμπλουτίζοντας την κατηγορία των mixers και φτάνοντας σε μερίδιο αγοράς 11,5% στα σούπερ μάρκετ. Εστιάζοντας στην ανάπτυξη λειτουργικών νερών, υλοποιεί ερευνητικά προγράµµατα, όπως η ανάπτυξη φυσικού µεταλλικού νερού εµπλουτισµένου µε αντιοξειδωτικά φυτικά συστατικά που προέρχονται από την Ήπειρο.
Ερωτηθείς σχετικά με τη συμμετοχή της ΒΙΚΟΣ με ποσοστό 25% στην εταιρεία παραγωγής αναψυκτικών ΕΨΑ, ο διευθυντής πωλήσεων και marketing, Κωνσταντίνος Σεπετάς σημείωσε ότι είναι μια «παθητική επένδυση» που έγινε πριν την είσοδο της ΒΙΚΟΣ στην παραγωγή αναψυκτικών και μέχρι σήμερα δεν έχει προκύψει κάποια επιχειρηματική συνέργεια. Ωστόσο, τόνισε ότι η διοίκηση είναι ανοικτή σε οποιαδήποτε πρόταση είτε αυτή αφορά πώληση του μεριδίου που έχει είτε απόκτηση μεγαλύτερου.
Σε ό,τι αφορά στα οικονομικά μεγέθη της ΒΙΚΟΣ, εφέτος αναμένεται αύξηση του κύκλου εργασιών της τάξεως 20%, αγγίζοντας τα 100 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το 2021 που θα υποστηριχθεί από στοχευμένες ενέργειες για την ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων, καθώς και νέα προϊόντα. Σημειώνεται ότι από τον συνολικό τζίρο το 12% προέρχεται από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Το 2021 η ΒΙΚΟΣ ενίσχυσε τον κύκλο εργασιών κατά 16,4%, στα 91,405 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 13,688 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 12,64%. Τον Σεπτέμβριο του 2022 κατέγραψε ανάπτυξη τζίρου κατά 7,4% και κατά 17,1% σε όγκο στα σούπερ μάρκετ, ενώ η αγορά κινείται με ανάπτυξη 0,8% Με τις εξαγωγές να αντιπροσωπεύουν το 4 – 5% του τζίρου, η ΒΙΚΟΣ διαθέτει δίκτυο νερού σε Κύπρο, Γερμανία, Αμερική και διερευνά τις διεθνείς αγορές εκτιμώντας ότι η παραγωγή καινοτόμων προϊόντων υψηλής ποιότητας και ελληνικής προέλευσης της δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Μαρία Τσιβγέλη
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.