Πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 3 του Μάρτη στις 6:30μμ στον Πολυχώρο «Δ.Χατζής, η Εκδήλωση- Συζήτηση της Ένωσης Γονέων Μαθητών Δ.Ιωαννιτών , με θέμα «Ειδική Αγωγή – Σύγχρονες προσεγγίσεις – Προοπτικές – Διεκδικήσεις».

H μεγάλη συμμετοχή στην εκδήλωση, γονέων, εκπαιδευτικών, φοιτητών,  δείχνει το ενδιαφέρον και την ανησυχία γι’ αυτόν τον ιδιαίτερα ευαίσθητο τομέα. Όπως τόνισε  εισηγητικά, η γραμματέας της Ένωσης Κατερίνα Μιχαλιού, «ως Ένωση Γονέων με την εκδήλωση αυτή επιχειρούμε να συμβάλλουμε στην ευαισθητοποίηση όλων, στον προβληματισμό και  φυσικά στην οργάνωση της συλλογικής  δράσης. Να πάρουμε πρωτοβουλίες  και  να διαμορφώσουμε αιτήματα για όλα τα παιδιά με αναπηρία ή /και ειδικές μαθησιακές ανάγκες και τις οικογένειες τους. Να γίνει το θέμα αυτό, θέμα που θα απασχολήσει  και θα συζητηθεί από κάθε σύλλογο γονέων, καταγράφοντας οξυμμένα προβλήματα, δυσκολίες,  θετική και αρνητική πείρα ώστε να οργανωθεί η συλλογική διεκδίκηση μαζί με την  Ένωση Γονέων».

Ο πρώτος ομιλητής στην εκδήλωση κ. Σπύρος Σούλης καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων αναφέρθηκε στη Διεθνή πραγματικότητα στην Ειδική Αγωγή. Στάθηκε ιδιαίτερα στη «διεύρυνση του χάσματος μεταξύ των ατομικών και κοινωνικών συμφερόντων, σε μια εποχή που υπάρχει παγκόσμια ανταγωνιστικότητα,  διαρκής περιστολή των κοινωνικών δαπανών και η ακριβή από οικονομική άποψη εκπαιδευτική πολιτική αντιμετωπίζεται ως ουτοπική». Τέλος,  τόνισε ότι απαιτείται η γενναία  χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής και η υιοθέτηση των αιτημάτων του αναπηρικού κινήματος για Ειδική Αγωγή με «Συμπεριληπτικό Προσανατολισμό».

Ο δεύτερος ομιλητής στην Εκδήλωση κ.Γιάννης Σταύρου, Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής και Προϊστάμενος του ΚΕΔΑΣΥ Ιωαννίνων, αναφέρθηκε στις δραματικές ελλείψεις σε δομές και προσωπικό Ειδικής Αγωγής (Ειδικά Σχολεία, Τάξεις Ένταξης, Παράλληλες Στηρίξεις). Όπως ανέφερε, «σήμερα απαιτείται  ενίσχυση κι επέκταση όλων των πλαισίων Ειδικής Αγωγής, η  εκπαίδευση και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η επέκταση των ΕΔΥ σε κάθε σχολείο, η  ενίσχυση του ΚΕΔΑΣΥ με προσωπικό, η ίδρυση φορέων υποστήριξης γονέων, με στόχο ένα σχολείο που θα λειτουργεί με μοναδικό κριτήριο τις ανάγκες και τις  δυνατότητες των μαθητών και θα τις υπηρετεί πιστά».

Τέλος, εκ μέρους της Ένωσης Γονέων ο Πρόεδρος Τάσος Τόκας, εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής, αναφέρθηκε στη σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν τα  παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Ανάγκες ή/και αναπηρίες, μαζί με  τις  οικογένειές τους,  σε κάθε τους βήμα, καθώς «βασική  στρατηγική των μεταρρυθμίσεων στην Ειδική Αγωγή, είναι η παραπέρα συρρίκνωση και αποδυνάμωση των δημόσιων δομών, προκειμένου από τη μια να απαλλαγούν οι κρατικοί προϋπολογισμοί από ένα «οικονομικό βαρίδι» και από την άλλη να δοθεί χώρος στις ιδιωτικές δομές προκειμένου  να απλώσουν την επιχειρηματική τους δράση».  Όπως τόνισε στο κλείσιμο, «οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί της Ειδικής Αγωγής έχουν δυο δρόμους μπροστά τους: Ή θα σκύψουν το κεφάλι αποδεχόμενοι τη σημερινή κατάσταση ως φυσιολογική και αναπότρεπτη – μαζί και τις συνέπειές της – ή θα αγωνιστούν από κοινού για Ειδική Αγωγή που ταιριάζει στις σύγχρονες ανάγκες της εποχής μας και στις δυνατότητες της επιστήμης».

Ακολούθησε ένας ζωντανός διάλογος για τα προβλήματα του χώρου της Ειδικής Αγωγής όπου καταγράφηκε η απαίτηση, η πλούσια συζήτηση και ο προβληματισμός να  μην μείνουν  εδώ. Να υπάρχει διάχυση σε κάθε  Σύλλογο Γονέων, ώστε να συζητηθούν και να καταγραφούν τα προβλήματα σε συνεργασία με τους Συλλόγους Διδασκόντων. Να γίνουν  ενημερωτικές συζητήσεις, δράσεις, παρεμβάσεις και  πρωτοβουλίες. Να γίνουν τα προβλήματα αυτά αντικείμενο διεκδίκησης για την επίλυση και κάλυψή τους. Για ένα σχολείο που θα υπηρετεί όλες τις ανάγκες των μαθητών με αναπηρία.

 

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!