Στις αμιγώς ηλεκτρικές τετράτροχες προτάσεις στρέφονται οι οδηγοί της γειτονικής χώρας, δείχνοντας τον δρόμο στις υπόλοιπες χώρες της Βαλκανικής Χερσονήσου.
Ψήφο εμπιστοσύνης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φαίνεται ότι δίνουν οι οδηγοί στην Αλβανία, με το μερίδιο αγοράς των σχετικής τεχνολογίας μοντέλων το περασμένο έτος να φτάνει το 17%, προβάλλοντας σημαντικά υψηλότερο συγκριτικά με τις περισσότερες χώρες των Βαλκανίων.
Ενδεικτικό είναι ότι στη λίστα με τις ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων για το περασμένο έτος, την κορυφή κατέλαβε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, που δεν ήταν άλλο από το VW ID.4, όταν στις υπόλοιπες χώρες της Βαλκανικής Χερσονήσου best-sellers ήταν θερμικές προτάσεις.
Για παράδειγμα στη χώρα μας κυριάρχησε το Toyota Yaris Cross, στη Βουλγαρία, τη Σερβία, την Κροατία και τη Βοσνία η Skoda Octavia, στη Μολδαβία το Dacia Duster και τη Σλοβενία το Renault Clio.
Αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια κινείται και το δεύτερο σε πωλήσεις καινούργιο αυτοκίνητο στη Αλβανία, που ήταν το BYD Yuan Plus. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2024 στη γειτονική χώρα ο στόλος των κυκλοφορούντων μηδενικών ρύπων αυτοκινήτων έφτασε τα 6.378 οχήματα, δηλαδή διπλασιάστηκε συγκριτικά με το 2023.
Παρόλο που η Αλβανία δεν προσφέρει κίνητρα που διευκολύνουν την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η κυβέρνηση της χώρας έχει προωθήσει την επέκταση της ηλεκτροκίνησης μέσω ισχυρών εκστρατειών ενημέρωσης των πολιτών, όπως αναφέρουν ξένα δημοσιεύματα.
Παράλληλα, η γειτονική χώρα δείχνει αποφασισμένη να εξηλεκτρίσει τον στόλο των κρατικών αυτοκινήτων, υλοποιώντας σχετικές δράσεις από το 2016 όταν το Υπουργείο Εσωτερικών παρήγγειλε δεκάδες αμιγώς ηλεκτρικά VW Golf, αν και το επόμενο διάστημα αποδείχθηκε ότι δεν υπήρχαν αρκετοί φορτιστές για τον απρόσκοπτο ανεφοδιασμό τους.
ΠΗΓΗ: carandmotor.gr
Ακολουθήστε το
στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.