Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Με ορισμένες αλλαγές στη δομή το κράτος συνεχίζει να στηρίζει τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, σύμφωνα με την απάντηση της Υφυπουργού Ζέττας Μακρή σε ερώτηση του Κυριάκου Βελόπουλου, βουλευτή και προέδρου της Ελληνικής Λύσης.
Σε απάντηση στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, η απάντηση της Υφυπουργού Παιδείας αναφέρει τα εξής:
Τα Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) ξεκίνησαν τη λειτουργία τους το 1993 με βάση την Υ.Α. 1242/Γ2/08-03-1993 (ΦΕΚ 175/τ.Β’/19-03- 1993), ωστόσο είχε προηγηθεί ο ν.1892/90 (άρθρο 111, παρ. 13) που προέβλεπε την ίδρυση και λειτουργία Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
Στην κατεύθυνση της ενίσχυσης και της αναβάθμισης του θεσμού της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης δρομολογήθηκαν οι αλλαγές που έγιναν με τον ν. 4823/2021 (ΦΕΚ 136 Α’/3-8-2021) «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις». Μεταξύ των μεταρρυθμίσεων συγκαταλέγεται και η αναδιάρθρωση των εκπαιδευτικών δομών, στην κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού τους, με σκοπό τη βελτίωση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων και τη μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων.
Με τον ανωτέρω νόμο αναβαθμίζονται όλες οι υπάρχουσες υποστηρικτικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες και ειδικότερα με το άρθρο 18 §1: «…Τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.), τα οποία μετατράπηκαν σε Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.), σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 12 του ν. 4547/2018 (Α’ 102), μετατρέπονται σε Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.). Ομοίως τα Κ.Ε.Α., τα οποία ιδρύθηκαν, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 18 του ν. 4547/2018 μετατρέπονται σε Κ.Ε.ΠΕ.Α».
Τα Κ.Ε.ΠΕ.Α. έχουν ως αποστολή: «……. α) την υποστήριξη των σχολικών μονάδων σε θέματα σχετικά με την περιβαλλοντική εκπαίδευση, με έμφαση στην οικολογία και την αειφόρο ανάπτυξη και β) τη διασύνδεση της εκπαιδευτικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας, για τη διασφάλιση της αειφορικής διαχείρισης του περιβάλλοντος και την ανάδειξη βιώσιμων λύσεων στα τοπικά ζητήματα».
Επίσης, σύμφωνα με το εδάφιο α της παραγράφου 1 του άρθρου 19 του ν. 4823/2021, σε κάθε Κ.Ε.ΠΕ.Α. συνίσταται Παιδαγωγική Ομάδα (Π.Ο.) αποτελούμενη από τέσσερις (4) έως έξι (6) εκπαιδευτικούς με διδακτική υπηρεσία οκτώ (8) τουλάχιστον ετών, εκ των οποίων τα τέσσερα (4) τουλάχιστον έχουν διανυθεί στην οικεία βαθμίδα εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί αποσπώνται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης με τετραετή θητεία για την στελέχωση του Κ.Ε.ΠΕ.Α., ύστερα από επιλογή με βάσει διαδικασίες και κριτήρια που προβλέπονται στο ίδιο άρθρο.
Ομοίως, σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 31 του ν. 4823/2021 ως Προϊστάμενοι των Κ.Ε.ΠΕ.Α. επιλέγονται εκπαιδευτικοί με τουλάχιστον δωδεκαετή εκπαιδευτική υπηρεσία. Η διαδικασία επιλογής και ορισμού των Προϊστάμενων των Κ.Ε.ΠΕ.Α. προβλέπονται στην παράγραφο 4 του άρθρου 38 του ίδιου Νόμου.
Επιπρόσθετα, όσον αφορά στην χρηματοδότηση της λειτουργίας και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που υλοποιούνται από τα Κ.Ε.ΠΕ.Α., στις 7/3/2024 εκδόθηκε η υπ. αριθμ. 4663 Απόφαση της Ειδικής Γραμματέα Διαχείρισης Προγραμμάτων Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου με θέμα «Ένταξη της Πράξης «Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) με Κωδικό ΟΠΣ 6004470 στο Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή 2021-2027». Ο επιμερισμός της Πράξης σε Προγράμματα/ Προτεραιότητες έχει ως εξής:
ΕΠΙΜΕΡΙΣΜΟΣ ΠΡΑΞΗΣ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ / ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ | |||
Πρόγραμμα | Προτεραιότητα | Κατηγορία περιφέρειας | Συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη |
606 – Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή | 3 – Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση | Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες | 3.450.135,40 |
606 – Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή | 3 – Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση | Μετάβαση | 917.124,60 |
Επισημαίνεται ότι η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.
Φωτογραφία Βαγγέλης Γιωτόπουλος https://kpepramanton.edu.gr/