Ίση αμοιβή ανδρών και γυναικών: Ολοκληρώθηκε η πρώτη επεξεργασία του νομοσχεδίου
Ολοκληρώθηκε στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής η πρώτη επεξεργασία του νομοσχεδίου για τις ίσες αμοιβές και την ένταξη υγειονομικών στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.
Ολοκληρώθηκε στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής η πρώτη επεξεργασία του νομοσχεδίου του υπουργείου Εργασίας, το οποίο προβλέπει την εφαρμογή της αρχής της ίσης αμοιβής μεταξύ ανδρών και γυναικών για εργασία ίσης αξίας, καθώς και την ένταξη κατηγοριών υγειονομικών στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.
Η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ιδιαίτερης κοινωνικής και εργασιακής σημασίας, σημειώνοντας ότι στόχος είναι η ενίσχυση της δικαιοσύνης, της αξιοκρατίας και της διαφάνειας στην αγορά εργασίας.
Όπως ανέφερε, παρά τη σημαντική μείωση του μισθολογικού χάσματος μεταξύ ανδρών και γυναικών τα τελευταία χρόνια, εξακολουθούν να υπάρχουν ανισότητες, τις οποίες επιχειρεί να αντιμετωπίσει το νέο θεσμικό πλαίσιο.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη διάταξη για την ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα των νοσηλευτών, βοηθών νοσηλευτών, οδηγών και βοηθών ασθενοφόρων – διασωστών που υπηρετούν στο ΕΣΥ και στο ΕΚΑΒ, κάνοντας λόγο για «ιστορική αποκατάσταση» μιας εκκρεμότητας που διαρκούσε περισσότερο από τρεις δεκαετίες.
Από την πλευρά της αντιπολίτευσης εκφράστηκαν επιφυλάξεις τόσο για την αποτελεσματικότητα των νέων ρυθμίσεων όσο και για την καθυστέρηση ενσωμάτωσης της σχετικής ευρωπαϊκής οδηγίας.
Το ΠΑΣΟΚ υποστήριξε ότι η εφαρμογή της ισότητας στις αμοιβές πρέπει να επεκταθεί στο σύνολο της αγοράς εργασίας, ενώ ζήτησε να ενταχθούν στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα και άλλες κατηγορίες εργαζομένων στον χώρο της υγείας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήρισε θετική την ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής οδηγίας, επισημαίνοντας ωστόσο ότι απαιτούνται ισχυρότεροι ελεγκτικοί μηχανισμοί για την ουσιαστική εφαρμογή της.
Το ΚΚΕ καταψήφισε το νομοσχέδιο, υποστηρίζοντας ότι δεν αντιμετωπίζει τα βασικά προβλήματα των εργαζομένων, ενώ αντιρρήσεις διατύπωσαν επίσης η ΝΙΚΗ και η Πλεύση Ελευθερίας.
Κλείνοντας τη συζήτηση, η κ. Κεραμέως υπερασπίστηκε τις κυβερνητικές πολιτικές στην αγορά εργασίας, αναφέροντας ότι η ανεργία έχει μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, έχουν δημιουργηθεί εκατοντάδες χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και έχει ενισχυθεί η πλήρης απασχόληση, ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στα αποτελέσματα της εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας.
Ακολούθησε το Epirusgate.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες ειδήσεις
πηγή στη Google
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 252033