Οι πρώτες πτήσεις υδροπλάνων για δρομολόγια από και προς τα Ιωάννινα για τα νησιά του Ιονίου, όπως η Κέρκυρα, οι Παξοί και οι Διαπόντιοι Νήσοι, πρόκειται να αποτελέσουν την υλοποίηση ενός εγχειρήματος που προετοιμάζεται εδώ και χρόνια, σκοντάφοντας όμως πάνω στην απίστευτη γραφειοκρατία του ελληνικού Δημοσίου αλλά και στην ευθυνοφοβία των εκάστοτε κυβερνητικών υπευθύνων να βάλουν την υπογραφή τους, για την ενεργοποίηση ενός εναλλακτικού μέσου μεταφοράς που μπορεί να προσφέρει στον ελληνικό τουρισμό και στην ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας.

Η εταιρεία Hellenic Seaplanes έχει ήδη ξεκινήσει τις πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις υδροπλάνων και τις επόμενες εβδομάδες, εντός του Αυγούστου, προγραμματίζει να πυκνώσει τις δοκιμαστικές πτήσεις αρχής γενομένης από δύο βιώσιμα όπως λέει δίκτυα, στις Σποράδες και στο Ιόνιο. Τα Γιάννενα αποτέλεσαν εξ αρχής έναν στόχο για τη συγκεκριμένη εταιρεία, αφενός γιατί υπήρχε το επιτυχημένο προηγούμενο των πτήσεων υδροπλάνων στα τέλη της δεκαετίας του 2000 αλλά και γιατί είναι μεγάλα τα οφέλη της δημιουργίας υδατοδρομίου σε ένα κλειστό υδάτινο οικοσύστημα όπως η Λίμνη Παμβώτιδα, η οποία μπορεί να αποτελέσει το πρότυπο και για άλλες αντίστοιχες περιοχές της χώρας.

Μέχρι να ολοκληρωθεί ωστόσο η δημιουργία του υδατοδρομίου στη Λίμνη Παμβώτιδα που θεωρείται θέμα σχετικού λίγου χρόνου, η Hellenic Seaplanes επέλεξε με τα αμφίβια υδροπλάνα της να χρησιμοποιήσει το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων για τις πρώτες πτήσεις της στο Ιόνιο.

Ο κ. Νικόλαος Χαραλάμπους, πρόεδρος της διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes μίλησε το βράδυ της Δευτέρας, στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΒΗΜΑ Τηλεόραση και εξήγησε πολλές λεπτομέρειες για τον τρόπο που θα λειτουργήσουν και που σκοπεύουν να αναπτυχθούν τα υδροπλάνα τα επόμενα χρόνια στη χώρα μας, διασυνδέοντας μεταξύ τους, δεκάδες προορισμούς, κυρίως στις ακτογραμμές της ηπειρωτικής και της νησιωτικής Ελλάδας, τόσο στο Αιγαίο όσο και στο Ιόνιο:

  • Τα υδροπλάνα δεν θα πετάνε εκεί όπου υπάρχουν πτήσεις κανονικών αεροπλάνων. Θα συνδέουν περισσότερο περιοχές με αεροδρόμια με άλλους προορισμούς που δεν έχουν εύκολη πρόσβαση ή τακτική διασύνδεση.
  • Θα δημιουργηθούν δεκάδες υδατοδρόμια και υδάτινα πεδία. Η διαφορά των δύο είναι πως τα μεν πρώτα είναι οργανωμένες υποδομές που θα εξυπηρετούν την τακτική συγκοινωνία των υδροπλάνων, ενώ τα υδάτινα πεδία είναι χώροι που θα επιτρέπουν την προσυδάτωση όταν αυτή δεν θα είναι δυνατή λόγω καιρικών συνθηκών στα κοντικά υδατοδρόμια. Ένα αδειοδοτημένο υδάτινο πεδίο θα μπορεί εύκολα να εξελιχθεί σε υδατοδρόμιο.
  • Η λογική των πτήσεων υδροπλάνων δεν ταυτίζεται με αυτή των αεροπλάνων. Οι πτήσεις των υδροπλάνων δεν ξεπερνούν συνήθως σε διάρκεια τη μία το πολύ ώρα, άρα οι προορισμοί που θα συνδέονται είναι σε κοντινές αποστάσεις. Δεν πρόκειται να συνδεθεί ποτέ δηλαδή η Κέρκυρα με την Κρήτη, ας πούμε…
  • Η τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας που θα δραστηριοποιηθεί με το συγκεκριμένο μέσο μεταφοράς, θα κυμαίνεται μεταξύ των τιμολογίων των ακτοπλοϊκών και των αεροπορικών συνδέσεων. Κατά μέσο όρο εκτιμάται ότι ένα ταξίδι μισής ώρας με το υδροπλάνο θα στοιχίζει κατ’ άτομο, γύρω στα 70 με 80 ευρώ.

Για την ώρα, προχωρά η δημιουργία υδατοδρομίου στα Ιωάννινα, ενώ ενδιαφέρον έχουν εκφράσει ακόμα η Ηγουμενίτσα, η Πρέβεζα, η Πάργα και η Αμφιλοχία.

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!