Του Φώτη Φωτεινού

Νέο μήνυμα προς την ελληνική κυβέρνηση έστειλε η Ryanair. Το Capital.gr συνομίλησε δια ζώσης με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, Έντι Γουίλσον, ο οποίος πραγματοποίησε χθες συνάντηση με τον υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια και σήμερα μεταβαίνει στα Χανιά, προκειμένου να συναντηθεί με τοπικούς φορείς.

Όπως υπογράμμισε ο κ. Γουίλσον, ο οποίος συναντήθηκε με τον υπουργό Τουρισμού για πρώτη φορά μετά τον Οκτώβριο, το υπουργείο πρόκειται τις επόμενες ημέρες να ανακοινώσει κάποιο σχέδιο για την ενίσχυση του χειμερινού τουρισμού/πτήσεων.

“Εάν είναι ελκυστικό, θα το εξετάσουμε”, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της αεροπορικής, υπογραμμίζοντας, εκ νέου, τη βούληση της Ryanair να επενδύσει στην Ελλάδα, με την προσθήκη βάσεων και αεροσκαφών, υπό την προϋπόθεση υλοποίησης συγκεκριμένων ενεργειών από την ελληνική κυβέρνηση.

Σημειώνεται ότι η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε, πριν από μερικό διάστημα, την αναστολή της χειμερινής βάσης που διατηρούσε στο αεροδρόμιο της Αθήνας, προκαλώντας ποικίλες αντιδράσεις.

“Χρειαζόμαστε σταθερότητα και μακροχρόνια δέσμευση για ελκυστικότερες χρεώσεις”, τόνισε ο κ. Γουίλσον, σημειώνοντας ότι “για εμάς, η Ελλάδα παραμένει ένα μεγάλο “κενό”. Θα παραλάβουμε του χρόνου 50 αεροπλάνα και το 2024 ακόμα 50. Έχουμε τη χωρητικότητα, θέλουμε να επενδύσουμε, μπορούμε να διπλασιάσουμε την επιβατική κίνησης προς την Ελλάδα στα 10 εκατ., αναπτύσσοντας και άλλους προορισμούς, όπως ο Βόλος και τα Ιωάννινα”.

Στο σημείο αυτό, παρέθεσε τα ακόλουθα στατιστικά στοιχεία: Ενώ τη φετινή χειμερινή περίοδο η Ryanair θα αναπτυχθεί 21% στην Πορτογαλία, 19% στην Ιταλία και 17% στην Ισπανία, στην Ελλάδα θα σημειώσει πτώση 40%.

Το ανώτατο στέλεχος της εταιρείας επανέλαβε τις θέσεις της Ryanair για ελκυστικότερες χρεώσεις, με ισχύ προς όλες τις αεροπορικές εταιρείες, για τη χειμερινή περίοδο, ζητώντας “ευελιξία” από το αεροδρόμιο της Αθήνας, την Fraport Greece και την ελληνική κυβέρνηση.

“Στο Μπέργκαμο της Ιταλίας, το οποίο αυτή τη στιγμή είναι η 3η μεγαλύτερη βάση της Ryanair, προχωρήσαμε σε μια μακροχρόνια συμφωνία έως το 2028 – 29. Γιατί να μην γίνει αυτό και σε διάφορα αεροδρόμια της Ελλάδας;”, αναρωτήθηκε ο κ. Γουίλσον, τονίζοντας ότι η Αθήνα και άλλοι ελληνικοί προορισμοί έχουν μεγάλες δυνατότητες και τη χειμερινή περίοδο, ωστόσο τα μη ανταγωνιστικά τέλη αποτελούν ανάχωμα.

“Στο Δουβλίνο έχουμε 43 αεροσκάφη, στη Ρώμη 20, στη Μάλτα 6, στην Πάφο 3 και στην Αθήνα δεν θα έχουμε κανένα σε μερικό διάστημα. Η κατάσταση αυτή θα μπορούσε να είναι διαφορετική”, υπογράμμισε.

Ο κ. Γουίλσον επανέλαβε την ανάγκη επέκτασης της τουριστικής περιόδου της Ελλάδας εκτός της περιόδου αιχμής και τη δέσμευση της εταιρείας για διπλασιασμό της επιβατικής κίνησης προς τη χώρα έως το 2026 (από τα 5 εκατ. το 2019 στα 10 εκατ. το 2026) υπό την προϋπόθεση κάλυψης συγκεκριμένων προϋποθέσεων, οι οποίες θα μπορούσαν να εφαρμοστούν προς όλες τις αεροπορικές εταιρείες, έχοντας όμως μακροχρόνια και όχι βραχυπρόθεσμη ισχύ.

“Έχουμε 500 αεροσκάφη και 90 βάσεις. Μπορούμε να “πατήσουμε ένα κουμπί” και να φέρουμε πτήσεις και επιβάτες στην Ελλάδα”, τόνισε ο Δ.Σ. της Ryanair.

capital.gr

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!