Σφοδρή σύγκρουση στη Βουλή για την εκλογή δημάρχων – «Φωτιά» ο νέος Κώδικας Αυτοδιοίκησης

Σε υψηλούς τόνους εξελίχθηκε στη Βουλή η συζήτηση για τον νέο Κώδικα Αυτοδιοίκησης, με την αλλαγή στον τρόπο εκλογής των δημάρχων να προκαλεί σφοδρή σύγκρουση μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης.

Σφοδρή σύγκρουση στη Βουλή για την εκλογή δημάρχων – «Φωτιά» ο νέος Κώδικας Αυτοδιοίκησης

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Προσθήκη του epirusgate.gr στην Google

Έντονη πολιτική αντιπαράθεση προκάλεσε στη Βουλή η συζήτηση για τις αλλαγές στον τρόπο εκλογής των δημάρχων, που προβλέπει ο νέος Κώδικας Αυτοδιοίκησης, με κυβέρνηση και αντιπολίτευση να συγκρούονται για το όριο εκλογής, τη λαϊκή νομιμοποίηση και την αντιπροσωπευτικότητα των νέων δημοτικών αρχών.

Ο υπουργός Εσωτερικών, Θεόδωρος Λιβάνιος, υποστήριξε ότι το βασικό ζητούμενο δεν είναι το οικονομικό κόστος των εκλογών, αλλά η ενίσχυση της λαϊκής νομιμοποίησης μέσω μεγαλύτερης συμμετοχής των πολιτών.

Όπως ανέφερε, «σχεδόν σε κανέναν δήμο ο νικητής του β’ γύρου δεν είχε απόλυτη πλειοψηφία επί των εγκύρων του α’ γύρου», χαρακτηρίζοντας το ζήτημα θεσμικό πρόβλημα που αφορά το σύνολο της Αυτοδιοίκησης και όχι μόνο τους μεγάλους δήμους.

Από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ, ο Παναγιώτης Δουδωνής έκανε λόγο για «ευρεία άσκηση συνταγματικής φακιρικής», υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση διαμορφώνει ένα εκλογικό σύστημα «κομμένο και ραμμένο» ώστε να ευνοεί τους δικούς της υποψηφίους.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, κατηγόρησε τη Νέα Δημοκρατία ότι επιχειρεί να αλλάξει το σύστημα επειδή «δεν μπορεί να χωνέψει πως έχασε τον Δήμο Αθηναίων», εκφράζοντας την αντίθεσή του στην εκλογή δημάρχων με ποσοστό ακόμη και κάτω από το 42%.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, ο οποίος χαρακτήρισε το νέο σύστημα «παπατζή», υποστηρίζοντας ότι δημιουργεί σύγχυση ως προς τη λαϊκή εντολή.

Υπέρ της διατήρησης της απόλυτης πλειοψηφίας 50%+1 τάχθηκε ο Κώστας Χήτας από την Ελληνική Λύση, ενώ ο Γιώργος Ρούντας από τη ΝΙΚΗ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι μειώνει το όριο εκλογής από το 43% στο 42%, επιτρέποντας την ανάδειξη διοικήσεων χωρίς την απαιτούμενη κοινωνική στήριξη.

Η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας, Ζωή Κωνσταντοπούλου, ανακοίνωσε ότι το κόμμα της στηρίζει την ένσταση αντισυνταγματικότητας που κατατέθηκε για τις σχετικές διατάξεις.

 

Προσθήκη ως προτεινόμενη
πηγή στη Google