•  Γράφει ο Κώστας  Παπαθεοδώρου

Θυμάμαι με θλίψη και απογοήτευση την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα των αποκαλούμενων ΔΕΚΟ. Βέβαια  οι περισσότερες εξ αυτών ήδη παραδόθηκαν είτε σε ιδιώτες είτε σε υπεργολάβους- κοράκια…  

Από θέση αρχής με κάθε τρόπο υπεράσπιζα και συνεχίζω να το κάνω προκειμένου να ανήκουν στο Δημόσιο αυτές οι κρίσιμες υπηρεσίες.

Και τις χαρακτηρίζω κρίσιμες, γιατί ο ρόλος κάποιων εξ αυτών  σχετίζεται με την αποκαλούμενη «καθολική υπηρεσία». 

Θα εστιάσω στα ΕΛΤΑ Courier. 

Υπηρεσία που παραχωρήθηκε σε υπεργολάβους μέσα από χαρακτηρισθείσες διάτρητες μεθοδεύσεις. Η εν λόγω διαδικασία με την ονομασία «ανοικτός διαγωνισμός» έγινε με μοναδικό κριτήριο την πλέον συμφέρουσα από οικονομικής άποψης προσφορά!

Τυπική, προφανώς, η αξιολόγηση της αξιοπιστίας, της ποιότητας παροχής υπηρεσιών και ακόμη- ακόμη των σχέσεων  εργασίας των υπαλλήλων και ταχυμεταφορέων με τον κάθε υπεργολάβο.

Δεκάδες ενστάσεις, καταγγελίες και προσφυγές των εργαζομένων για καταστρατήγηση ωραρίου, μισθών πείνας και έλλειψης εξοπλισμού. Και συνάμα, μυριάδες διαμαρτυρίες των πολιτών για «άλλα κόλπα».

Οι πλέον  συνήθεις πρακτικές για μη έγκαιρη ή και καθόλου παράδοση δέματος είναι η αποστολή μηνύματος (sms) ότι τάχα: «περάσαμε και απουσιάζατε». Και επίσης, η φευγαλέα τηλεφωνική κλήση που αν δεν απαντήσεις… έχασες, γιατί ο εν λόγω τηλεφωνικός αριθμός δεν δέχεται εισερχόμενη κλήση!

Και αν καλέσεις το υπεργολαβικό πρακτορείο για να διαμαρτυρηθείς αντιμετωπίζεις σωρεία ανυπόστατων δικαιολογιών και εφόσον επιμείνεις δέχεσαι τον οχετό του υπευθύνου που συνήθως είναι ο υπεργολάβος.

Και αν συνεχίσεις γιατί, διάολε, χρειάζεσαι άμεσα το περιεχομενο του πακέτου και επισκεφτείς το πρακτορείο για να το παραλάβεις, τότε ενδέχεται να πέσεις σε καψώνι!

Απλά δεν σου το παραδίδουν με την επικληση απίθανων και ανυπόστατων προφάσεων.

Η τελευταία αναφορά σχετίζεται με την περίπτωσή μου. Μολονότι ανήμπορος να μετακινηθώ λόγω κατάστασης υγείας, αναγκάστηκα να μεταβώ στο πρακτορείο «ΕΛΤΑ COURIER ΑΡΤΑ – Δ.ΣΤΟΥΚΑΣ & Σ.ΣΤΟΥΚΑ Ο.Ε. Δυστυχώς ούτε τότε παρέλαβα το άκρως απαραίτητο πακέτο και ακόμη αναμένω, πότε θα λήξει το καψώνι…

Φυσικά, ήδη άσκησα  τα νόμιμα δικαιώματά μου απευθυνόμενος στη διοίκηση, στο Συνήγορο του Πολίτη και του Καταναλωτή, στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών & Επικοινωνιών,  άμεσα και στον Εισαγγελέα.

Αργά ή γρήγορα και μάλλον αργά,  θα βρω την άκρη μου. Αλλά το θέμα θα παραμένει ταλανίζοντας  χιλιάδες πολίτες που πληρώνουν αδρά για δήθεν  ποιοτικότερες υπηρεσίες. Πολίτες που θα συνεχίζουν να κρέμονται στα γκισέ των υπεργολάβων που ήδη έχουν αποκτήσει ιδιοκτησιακή νοοτροπία χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανέναν. Αλήθεια, όλοι οι εισαγγελείς της χώρας ασχολούνται με το θέμα των υποκλοπών;  

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!