Ξυλόγλυπτο κουβούκλιο επιταφίου σε σχέδιο των πατέρων της Ιεράς Μονής «εις μνήμην Ιωαννίνων Θεοκλήτου», του Γέροντός τους μακαριστού Μητροπολίτου Θεοκλήτου.

Στηρίζεται επί τεσσάρων Αγγέλων οι οποίοι είναι σε στάση «Δεήσεως». Επί της κεφαλής τους φέρουν την «Σινδόνι» με την οποία τυλίχθηκε του Σώμα του Σωτήρος Χριστού για τον ενταφιασμό του. Από τις γωνίες αρχίζει η γέννεση τεσσάρων στήλων σε στυλ «ηγουμενικό». Η καθ’ ύψους φορά γίνεται λεπτότερη ενώ στο μέσον προβάλλει πένθιμη κορδέλα. Στην απόληξη των στήλων σημαίνονται εξαπτέρυγα. Πίσω απ’ αυτά αρχίζει η στήριξη των οκτώ αψίδων.οι τέσσερις εσωτερικές αψίδες με αμφίπλευρο σκάλισμα είναι κλώνοι βελανιδιάς με καρπούς και απολήγουν στην στήριξη «Δόξας» επί της οποίας επικάθηται ο «ακάνθινος στέφανος» ένα από τα σύμβολα του Πάθους.

Οι τέσσερις εξωτερικές φέρουν διάκοσμο ανθέων και στο μέσο των οποίων επί μεταλίου απεικονίζονται στην εμπρόσθια όψη η Παναγία θρηνωδούσα,όπισθεν ο Άγιος Πέτρος με τον θρήνο της μετανοίας του γιατί αρνήθηκε τον Διδάσκαλοκαι στις δύο πλάγιες όψεις ο Ευσχήμων Ιωσήφ και ο Άγιος Νικόδημος οι οποίοι έλαβαν μέρος στην Ταφή. Το κουβούκλιο χαρακτηρίζεται από στιβαρότητα έως και την Σινδόνι ενώ γίνεται ανάλαφρο όσο κορυφώνεται στον «ακάνθινο στέφανο». Στιβαρότητα εν κινήσει και ανάλαφρο στην βαρύτητα του σημαινομένου γεγονότος της μετοχής του Θεού στην οδύνη του θανάτου της ανθρώπινης περιπέτειας.

Ο Θεός Ιησούς Χριστός πεθαίνει κατά την ανθρώπινη φύση Του πραγματικά και όχι κατά «δόκησιν» δηλαδή φαινομενικά γι αυτό και είναι ο μόνος Φιλάνθρωπος γιατί «κοινωνεί» πραγματικά στην οδύνη του θανάτου της ανθρώπινης φύσης μας. Όμως ο θάνατος Του «τελείται» δηλ λαμβάνει χώρα στο ένα Του Θεϊκό πρόσωπο αυτό της θεότητος. Είναι δηλαδή ένας θάνατος που τελείται «εν τη Αναστάσει» αφού ο θάνατος δεν αγγίζει το θεϊκό Του πρόσωπο. Η ορθόδοξη εκκλησία διδάσκει ό,τι η Ανάσταση του Χριστού αφορά εμάς γιατί αφού ο Θεός Ιησούς Χριστός προσέλαβε πλήρως την ανθρώπινη φύση δηλ. όλους εμάς και την ένωσε με τρόπο ασύγχητο, άτρεπτο και αναλλοίωτο με τη θεϊκή του φύση σε ΕΝΑ όμως Πρόσωπο, αυτό της Θεότητος, τότε ο θάνατος δεν κυριεύει την ζωή γιατί Ζωή μας είναι Αυτός που μας προσέλαβε δηλ. ο Αναστάς Ιησούς Χριστός

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!