Σοβαρές ενστάσεις για την προμελέτη αξιοποίησης του παλιού Πανεπιστημίου, εκφράζει το Κέντρο Μοντέρνας Τέχνης Ιωαννίνων, με επιστολή του προς το δήμαρχο Μωυσή Ελισάφ. Αναλυτικά η επιστολή:

“1 η modenature του Παρθενώνα είναι αλάθητη, αμείλικτη .

2 αρχιτεκτονική είναι το επιδέξιο, σωστό και θαυμαστό παιχνίδι των όγκων κάτω από το φως Le Corbusier συλλογική δράση ή συλλογική αυτοκτονία Αντόνιο Γκουτιέρες, γ γραμματέας ΟΗΕ

Αξιότιμε Κύριε Δήμαρχε,

αφού προσπαθήσατε να εξαφανίσετε την άϋλη πνευματικότητα της εκπαιδευτικής ταυτότητας ταυτόχρονα με τη μνήμη των αγώνων για Δημοκρατία και Ελευθερία, τώρα προσπαθείτε να καταστρέψετε το ίδιο το υλικό κέλυφος του κτιρίου του Παλιού Πανμίου. Την παλιά ύβρι της εγκαταλείψεως, που κράτησε τριάντα χρόνια, τώρα την ανανεώνετε με τη σύγχρονη βίαιη ύβρι της φαντασιώσεώς σας να το μετατρέψετε σε ’’Διοικητήριο’’.

Ας ανατρέξομε, με μεγάλη προσοχή, σε όλα τα σχέδια και στις εκθέσεις που καταθέσατε ως ΠΡΟΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΜΕ ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΧΡΗΣΕΩΝ ΣΤΟ ΚΤΗΡΙΟ «ΔΟΜΠΟΛΗ» – Εκεί μέσα υπάρχουν όλα τα επιχειρήματα γιατί το κτίριο ούτε πρέπει ούτε θα μπορέσει ποτέ να γίνει κτίριο δημοτικών γραφειοκρατικών υποθέσεων.

1 αίθουσα εισόδου Η κιονόστιχος είσοδος του Παλιού Πανμίου είναι αίθουσα με ελεύθερες στρόγγυλες και τετράγωνες πανύψηλες κολώνες, με λευκά μάρμαρα, είναι ευρεία και φωτεινή, έχει γενναίες διαστάσεις, άνετη προσβασιμότητα και εξαιρετικές θέες.

(1) Γιατί αυτήν την αίθουσα ομορφιάς και ευφρόσυνου μεγαλείου, που δεν υπάρχει δεύτερη στην πόλη, το ’’Διοικητήριό σας’’ την ελαττώνει και την αλλοιώνει με πανέλα και τζαμαρίες που ακουμπούν πάνω στις κολώνες, καταστρέφοντάς την; (2) . -1- 2 foyer εισόδου Σε κάθε Δημαρχείο, η υποδοχή ή το φουαγιέ εισόδου, είναι κεντρικής σημασίας με αυστηρή τυπολογία. Επειδή είναι τόπος συναντήσεως πολλών ανθρώπων που περιμένουν, τηλεφωνούν, συμβουλεύονται έντυπα, οφείλει να είναι αίθουσα ευχάριστη και λειτουργική, οι πληροφορίες να δίδονται δίπλα στην είσοδο, τα ασανσέρ και οι σκάλες προφανείς, η πρόσβαση στο γραφείο του Κου Δημάρχου και στις υπηρεσίες άνετη, οι τουαλέτες διακριτικές και ένα συμπαθητικό café, που βλέπει στη Φύση, να περιμένει. Γιατί τίποτε απ’ όλ’ αυτά δεν υπάρχει στην είσοδο αυτού που, ενώ θα θέλατε, δεν μπορείτε να ονομάσετε Δημαρχείο αλλά ’’Διοικητήριο’’;

(3) 3 το Αμφιθέατρο του Παλιού Πανμίου ήταν η κύρια αίθουσα μαθητείας και, μέσω των φοιτητικών συνελεύσεων, αίθουσα αγωγής στη Δημοκρατία και στην Ελευθερία. . Στο ’’Διοικητήριο’’ θα γίνει: … Χώρος Προβολής Μουσειακών Εκθεμάτων… θα μπορεί να φιλοξενήσει δράσεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα… σε πατάρι που διαμορφώνεται σε ενδιάμεση στάθμη, θα διατηρεί εκθεσιακό χώρο μόνιμων εκθεμάτων… θα διαθέτει ανεξάρτητη είσοδο από την οδό Δομπόλη, για να μπορεί να λειτουργεί και ανεξάρτητα από το ωράριο του κτηριακού συνόλου.

(4) Εδώ, λοιπόν, εγκαθίσταται η πολυθρύλητη διακριτή παρουσία του Νυν Πανεπιστημίου! Εδώ θα στεγαστεί το περίφημο Ιατρικό Μουσείο με τα πανευρωπαϊκού επιπέδου εκθέματα και τις παλιές εκτυπωτικές μηχανές, που θα εκτίθενται μόνιμα στο πατάρι, και από την ανεξάρτητη είσοδο θα έρχονται οι χιλιάδες επισκέπτες απ’ όλες τις χώρες του κόσμου, μαζί με τους κατοίκους χωριών και περιχώρων, πατείς με πατώσε, έκπληκτοι, να θαυμάσουν και να λάβουν μέρος στις πολιτιστικές εκδηλώσεις που θα διοργανώνει το νυν Πανεπιστήμιο, μέρα νύχτα, όλες τις μέρες του χρόνου, στην Αίθουσα Τελετών και στην αυλή του αιθρίου! Ανοησίες! Το Αμφιθέατρο έχει μόνο [300 m2], το δάπεδό του είναι επικλινές ως αμφιθέατρο, το ύψος του είναι απαγορευτικό για πατάρι. Όσο, δε, για τις εκδηλώσεις που (θα) διοργανώσει εκεί το Νυν Πανεπιστήμιο…

4 Το γραφείο του Κου Δημάρχου στον 1ο όροφο

Το κτιριακό κύρος ενός Δημαρχείου είναι αδιαπραγμάτευτο. Το γραφείο κάθε Δημάρχου θα πρέπει να βρίσκεται στην αρμόζουσα θέση του κτιρίου, η προφανής πρόσβαση ενέχει είδος λογικής μεγαλοπρέπειας για πολίτες και επισκέπτες, ενώ τα ζητήματα: θέας, φωτισμού, συνεργασίας, πρέπει να είναι επιλυμένα. Στο ’’Διοικητήριο’’, το γραφείο του Κου Δημάρχου [755m2] και τα παρακείμενα των [245m2], χωροθετούνται στον 1ο όροφο, ακριβώς πάνω από την Αίθουσα Τελετών και το Αμφιθέατρο. Η πρόσβαση γίνεται με δύο (2) τρόπους: . 1 ος: ανεβαίνουμε από τη κεντρική σκάλα/ ασανσέρ στο 1 ο όροφο, βγαίνομε έξω (!) περπατάμε στην υπαίθρια ταράτσα(!) ανεβαίνομε την υπαίθρια σκάλα με ένδεκα (11) σκαλοπάτια (!) 2 ος: μέσω της γωνιακής [σκάλας+ασανσέρ] της πτέρυγας με το κόκκινο χρώμα Αδιανόητοι τρόποι προσβάσεως! Δεν λειτουργούν! Πουθενά δεν υπάρχει κάτι ανάλογο!

Καιτο ύψος, καιτο ανεξέλεγκτο μέγεθος των 1.οοο m2 [755+245], και ο μη σωστός προσανατολισμός, και η προβληματική σχέση με την πτέρυγα που έχει κόκκινο χρώμα, δεν μπορούν να δαμαστούν, ενώη επικοινωνία του γραφείου του Κου Δημάρχου με τα γραφεία των άλλων υπηρεσιών, παραμένει άλυτη, απαγορεύοντας και στον ίδιο και στους υπαλλήλους να εργαστούν εκεί με στοιχειώδεις κανόνες λογικής, αξιοπρέπειας και υγείας.

(5) -2- 5 Η Αίθουσα του Ηγεμόνα Η αίθουσα του 3 ου ορόφου όπου έχουν χωροθετηθεί οι ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ, είναι η αίθουσα με την καλύτερη θέα, τον καλύτερο προσανατολισμό, πάνω στον άξονα και την κεντρική είσοδο. Η πρόσβαση είναι εύκολη, είναι στο κέντρο του κτιρίου και το επιβλέπει. Εκεί ήταν η πρυτανεία. Εκεί θα μπορούσε να ήταν το γραφείο του Κου Δημάρχου. Όπως συνήθως καλείται στην ιστορία της αρχιτεκτονικής, είναι η διαχρονικά εποπτεύουσα και εξουσιαστική Αίθουσα του Ηγεμόνα. Αλλά, ακόμα και αν το γραφείο του Κου Δημάρχου μεταφερθεί εκεί, τα παράλογα προβλήματα στα γραφεία των υπαλλήλων των 1.οοο m2 του 1 ου ορόφου, πως θα επιλυθούν;

(6) 6 Το μοντέρνο κτίριο Ρητά ονοματίζεται στην έκθεση [2οοο/ο3] και επαναλαμβάνεται στην έκθεση [ΜΑΡΤΙΟΣ 2ο22] ως μοντέρνο κτίριο με ιστορικιστικές και τοπικιστικές αναφορές. Αυτή είναι, κυριολεκτικά, η ονομασία και η ταυτότητα του κτιρίου του Παλιού Πανμιου. Η πρωτοκαθεδρία του μοντέρνου στυλ και η συμπληρωματική του ιστορικισμού και του τοπικισμού, δημιουργούν θαυμαστή ενότητα και το αποτέλεσμα είναι, πανελλαδικά, μοναδικό. Γιατί αυτήν την σπάνια ενότητα, και στις όψεις και στο εσωτερικό, και στους όγκους και στις λεπτομέρειες, τα αρχικά σχέδια [2οοο/ο3] και η αυτούσια επαναφορά τους [ΜΑΡΤΙΟΣ 2ο22], με καθολική άγνοια και ανεξήγητο μίσος, προσπαθούν ριζικά να καταστρέψουν;

(7) 7 modenature (από τα: modern + architecture) Έτσι λέγεται το ανάγλυφο βάθος των όψεων των σύγχρονων, αλλά, μεταφορικά, και των παλιών κτιρίων, σε βάθος ο,3ο/ ο,5ο / ο,7ο/ ο,9οm. Είναι η σύγχρονη συνέχεια του αρχαιοελληνικού θριγκούτων ναών, εκεί που αναδεικνύονται οι λεπτομέρειες και οι κατασκευαστικές δεξιότητες, εκεί που παίζεται όλο το παιχνίδι του φωτός και της σκιάς, σχηματίζοντας την ταυτότητα και την ιδιοπροσωπία του κτιρίου. . Η modenature όλων των όψεων του Παλιού Πανμίου είναι ανεπανάληπτη, με κορυφαία επεισόδια της ανατολικής και της νότιας όψεως, ψηλά όπως φαίνεται από την αυλή του αιθρίου. Οι δυο (2) εικόνες 3D του προτεινόμενου εξώστη, με τίτλο: Εικόνες Αναφοράς για την ένθετη κατασκευή στην εσωτερική όψη της βόρειας πτέρυγας, κτήριο ΙV, και το συναφές σκίτσο της τομής, είναι ιδέα της προσθήκης.

(8) Αλλά, γιατί ο προτεινόμενος και, ουσιαστικά, αχρείαστος, εξώστης, με άγνοια, θράσος και υπερηφάνεια, αυτήν την εξαίσια modenature, θα πρέπει ριζικά να αφανίσει; 8 ενεργειακή αναβάθμιση Ο Κος Τασούλας, υπερήφανος για το τι κατάφερε ως πρόεδρος της Βουλής, δίδοντας ένα στέρεο παράδειγμα υπέρ της συλλογικής δράσης προστασίας του περιβάλλοντος, περιγράφει το έργο της ενεργειακής αναβάθμισης του κτιρίου του Μεγάρου της Βουλής σε μια προσπάθεια να προσαρμοστεί πλήρως στις απαιτήσεις των καιρών, υπενθυμίζοντας το δραματικά απλό δίλλημα του γγ του ΟΗΕ: συλλογική δράση ή συλλογική αυτοκτονία. Το κόστος καταβλήθηκε από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη (9) Καμμιά μελέτη για την ενεργειακή αναβάθμιση του κτιρίου του Διοικητηρίου στην έκθεση [ΜΑΡΤΙΟΣ 2ο22] δεν υπάρχει ούτε ανάλογο προεκτειμόμενο ποσόν στον ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ. Έχοντας μείνει στα διπλά υαλοστάσια μετά από είκοσι (20) χρόνια, η νέα μελέτη διαφέρει από την παλιά [2οοο/ ο3] μόνο κατά τη λέξη ενεργειακούς που προστέθηκε: . Τα νέα υαλοστάσια θα είναι από έγχρωμο αλουμίνιο, ηλεκτροστατικής βαφής, με διπλούς υαλοπίνακες, ενεργειακούς.

(10) (11) . -3– Εσείς Κύριε Δήμαρχε, για τι ακριβώς, θα είσαστε υπερήφανος; . Ενώ ένα Νέο Δημαρχείο θα έπρεπε να είναι εμβληματικό παράδειγμα πράσινου κτιρίου μηδενικής δαπάνης ενέργειας, γιατί στο δικό σας ’’Διοικητήριο’’ δεν υπάρχει ούτε μια σχετική λέξη; 9 Στο ΤΕΥΧΟΣ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ, τα 12.5οο.οοο eu, προεκτειμώμενο κόστος κατασκευής είναι παραπλανητικό. Το τελικό κόστος θα είναι πολλά εκατομμύρια υψηλότερο: – επειδή δεν έγινε κανένας συστηματικός υπολογισμός, οι τιμές είναι εξόφθαλμα αναληθείς, πχ: 1.οοο.οοο eu επενδύσεις-επιστρώσεις/ 1.ooo.ooo eu ξύλινα-μεταλλικά/ 1.ο5ο.οοο eu κλιματισμός-αερισμός/ 2.26ο.οοο eu ενισχύσεις, – ενώ για την κάλυψη των αναγκών στάθμευσης προτείνεται η ενδεχόμενη επέκταση των υπογείων σε 2ο ή και 3ο επίπεδο, καμμία δαπάνη για parking δεν προβλέπεται

(12) – για την όποια, τέλος πάντων, συνολική ενεργειακή αναβάθμιση, σκεπών/ τοιχοποιίας/…/, καμμία δαπάνη δεν προβλέπεται . – για το συγκεκριμένο έργο, το ποσοστό των 9% για τα ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΑ, είναι πολύ χαμηλό.

(13) Το σύστημα μελέτη-κατασκευή, που με τόση άγνοια και έπαρση προβάλλεται, δεν είναι παρά ο ολετήρας που ασχημαίνει τη χώρα, γεμίζοντάς την με αφόρητης ευτέλειας δημόσια κτίρια. 10 η αναρρίχηση Στο ’’Διοικητήριο’’ υπάρχει μια έκπληξη. Στο τέλος της ΠΡΟΜΕΛΕΤΗΣ τους δημότες τους περιμένει το κατιτίς τους: Η νέα-ένθετη όψη θα μπορούσε σε συνδυασμό με τη λειτουργία του αιθρίου, να αποτελέσει και μία ξεχωριστή δραστηριότητα αναρρίχησης, ανάλογα με το πρόγραμμα δράσεων που θα γίνονται στον εξωτερικό και ευρύτερο χώρο.

(14) Στο ’’Διοικητήριο’’ του Κου Δημάρχου οι δημότες θα κάνουν αναρρίχηση! . Χωρίς ίχνος σαδισμού, η προτεινόμενη αναρρίχηση θα γίνεται πάνω σε μεταλλικά(!) στοιχεία ύψους τριών (3) ορόφων (!). Βεβαίως, η εικόνα αναφοράς για αξιοποίηση μέρους της νέας ένθετης όψης, απεικονίζεται σε πανύψηλο τοίχο από beton.

(15) Αξιότιμε Κύριε Δήμαρχε,Η ΠΡΟΜΕΛΕΤΗ σας είναι βαθύτατα προσβλητική. .

Προσβλητική απέναντι στο δοκιμαζόμενο περιβάλλον και στην Ιστορία. Απέναντι στο κτίριο. Απέναντι στην ιστορία του κτιρίου. Απέναντι στην Αρχιτεκτονική. Σε αυτές και σε αυτούς που μαθήτευσαν, δίδαξαν και αγωνίστηκαν στις αίθουσές του. Στους κατοίκους της πόλεως. Κυρίως, απέναντι στις επόμενες γενιές. . Σε αυτές και αυτούς που, αν και επισκέπτριες και επισκέπτες, θεωρούν τα Ιωάννινα Πνευματική τους Πατρίδα και το Παλιό Πανμιο το Πνευματικό τους Σπίτι. Είναι προσβλητική και απαράδεκτη και ως προς τη μορφή και ως προς το περιεχόμενο. Το περιεχόμενό της, χωρίς να έχει εξαντληθεί, αναλύθηκε παραπάνω. . Ως προς τη μορφή, είναι αξιοθρήνητη μόνο από το γεγονός πως τα σχέδια των κατόψεων και των όψεών της είναι ακριβώς τα ίδια του [2οοο/ ο3]. Η ΠΡΟΜΕΛΕΤΗ σας, κατά βάθος, θεωρεί πως από το [2οοο/ ο3] τίποτα δεν άλλαξε ούτε θα αλλάξει, πως οι πολίτες είναι λωτοφάγοι, αφελείς και χειραγωγήσιμοι, πως η εξουσία μπορεί να αυθαιρετεί χωρίς να λογοδοτεί. Πως η άγνοια και ο αυταρχισμός είναι οι αναγκαίες και ικανές συνθήκες που πραγματοποιούν κάθε εμμονική μονομανία και ανοησία. -4-

Η ΠΡΟΜΕΛΕΤΗ σας είναι ένα αναίσθητο παρα-μνημείο καταστροφής της ηθικής, της μνήμης, της στοιχειώδους λογικής, της προνοητικότητας, της φαντασίας. Ενάντια στην επιστήμη. Εναντίον της Τέχνης. Και της Οικονομίας. Το δίλημμα δεν είναι: ερείπιο ή 5οο.οοο/ 6οο.οοο eu, τα ενοίκια των γραφείων κάθε μήνα. Το κύριο διακύβευμα είναι: η πόλις θα απογειωθεί ή θα αποτελματωθεί; . Είναι το zeitgeist, το πνεύμα των καιρών! *** Πολίτες που διαθέτετε Μνήμη, Κρίση, Ορθολογισμό και Φαντασία! Είναι τόσο εύκολο και κοινότοπα λογικό! Πολύ πιο οικονομικό και κερδοφόρο για την πόλη! . Μέσα στη σύγχρονη ιστορία των πόλεων και στον παλιό Γιαννιώτικο κοσμοπολιτισμό! . Και local και global! . Γιατί να μην γίνει το Παλιό Πανμιο ένα Σύγχρονο Κέντρο Τέχνης και Πολιτισμού;

Το Παλιό Πανμιο μπορεί άνετα να επιδιορθωθεί και να ονομαστεί είτε Κέντρο Τέχνης και Πολιτισμού είτε Μητροπολιτικό Κέντρο Τέχνης Δυτικών Βαλκανίων είτε ΚΕντρο ΜΟΝτέρνας ΤΕχνης – ΚΕΜΟΝΤΕ – είτε, το πιθανότερο, διαφορετικά, αντανακλώντας πιστά τους στόχους και το περιεχόμενό του, όνομα που θα λάβει από μια καλλιτεχνική επιτροπή διεθνούς εμπειρίας που θα το διευθύνει, όνομα σε συμφωνία με τους δημότες. Το αίθριό του, που θα είναι μέρος της απρόσκοπτης ενότητας: [εξωτερική αυλή-είσοδος-ισόγεια βόρεια πτέρυγα-Αίθουσα Τελετών- Αμφιθέατρο-αίθριο- εξωτερική αυλή], θα σφύζει από ζωή και εκδηλώσεις. Από μόνιμα και εφήμερα αγάλματα. Από τους μαθητές του διπλανού Πειραματικού Γυμνασίου και του παρακείμενου Νηπιαγωγείου. Από τους φοιτητές της παραπάνω Εστίας. Από έθνικ φεστιβάλ μουσικής καιτραγουδιού. Που θα τις παρακολουθούν συστηματικά ενημερωμένοι πολίτες και επισκέπτες, δημιουργοί και καλλιτέχνες, όχι μόνο από την πόλη, τα περίχωρα και τα Βαλκάνια, αλλά απ’ όλο τον κόσμο.

το πλήρες εξοπλισμένο Αμφιθέατρο με τα ολοκαίνουργια καθίσματα, και στην Αίθουσα Τελετών, με την κοινή μεταξύ τους σκηνή και παρασκήνια, κάθε μέρα θα γίνονται ομιλίες, προβολές, συζητήσεις, παρουσιάσεις, επιβραβεύσεις, εκθέσεις, παραστάσεις. . Εναλλασσόμενες θα είναι οι εκθέσεις Ελλήνων και, απ’ όλο τον κόσμο, καλλιτεχνών, διάρκειας 2 – 4 – 6 μηνών, στους τρείς υπερκείμενους ορόφους της βόρειας πτέρυγας. Η κιονόστιχη είσοδος, λευκομάρμαρη, θα λάμπει ακέραιη, ενώ στην άμεση συνέχειά της, στην ισόγεια βόρεια πτέρυγα, οι εναλλασσόμενες εκθέσεις θα είναι ελεύθερης εισόδου. Σε διακριτική θέση της κιονοστίχου θα μπορούσε να παρευρίσκεται σεμνό μνημείο της Πόπης Βουτσινά και του Νίκου Ράπτη, που βασανίστηκαν στη Χούντα, διαχρονική υπενθύμιση των αγώνων των φοιτητών και των καθηγητών του Παλιού Πανμίου Ιωαννίνων για Δημοκρατία και Ελευθερία. Για Λογική και Ευαισθησία. Και Ομορφιά.

Στη μικρή πτέρυγα του υπερώου, θα μπορεί να είναι το βιβλιοπωλείο, και στη μεγάλη πτέρυγα, όπως και στην κιονόστιχο είσοδο αριστερά, μπροστά από την Αίθουσα Τελετών, θα είναι το Πωλητήριο, όπου καλόγουστα χειροποίητα και βιοτεχνικά παραγόμενα αντικείμενα, και από το ανανεωμένο ΣΥγχρονο ΚΕΠΑΣΥΒΙ, δώρα και χρηστικά αντικείμενα, θα πωλούνται. -5- Στον 1ο όροφο, πάνω από την Αίθουσα Τελετών και το Αμφιθέατρο, στο αναλλοίωτο κρυφό του κέντρο και μυστική αιτία της διασώσεώς του, που καμμιά άγνοια, υπεροψία και μέθη δεν θα μπορέσει ποτέ να υποτάξει, εκεί που δεν θα μπορέσουν ποτέ να στηθούν τα γραφεία του ’’Διοικητηρίου’’, με την προσθήκη ενός παταριού [δομικού συστήματος IPE, πάχους ο,35 m], θα μπορούν να στεγαστούν οι αποθήκες, τα εργαστήρια και οι μικρές αίθουσες μαθητείας [υλικών και μεθόδων] του Κέντρου Τέχνης. Καμμιά όψη δεν θα αλλοιωθεί από την βαρβαρότητα των παλιών σχεδίων που κατατέθηκαν, όπου κανείς δεν πρόσεξε το προφανές: τα τετράγωνα σχήματα απαγορεύονται ρητά, γιατί στις υπάρχουσες χάσκουσες όψεις δεν υπάρχει πουθενά η μορφή του στατικού τετραγώνου αλλά μόνο μορφές δυναμικών παραλληλογράμμων, σταθερή συνιστώσα της μοντέρνας ταυτότητας του κτιρίου. Όλες οι χαρακτηριστικές λεπτομέρειες της υπέροχης modenatureτων όψεων θα παραμείνουν ακέραιες, ενισχύοντας την ασυνείδητη οπτική μνήμη, που, εδώ και δεκαετίες, έχει εγκατασταθεί στη μνημειακή όραση των κατοίκων. Οι μοναδικές επιπλέον προσθήκες που χρειάζονται είναι το εσωτερικό πατάρι IPE και τρία (3) εξωτερικά ασανσέρ. Το κτίριο θα καταστεί μηδενικής δαπάνης ενέργειας, παραδειγματικό οικολογικό μοντέλο. Προφανώς, θα σχεδιαστεί και θα κατασκευαστεί από κάποιο διάσημο γραφείο ή διάσημον αρχιτέκτονα και όχι από κάποιον φτωχοδιάβολον εργολάβο… αξαδερφό του τάδε… που γνωρίζει τον δείνα… που κέρδισε τη δημοπρασία… με το σύστημα μελέτη-κατασκευή…

Τα συνολικά έξοδα είναι πολύ μικρότερα, ενώ τα συνολικά έσοδα ασύγκριτα υψηλότερα. Τα άμεσα έσοδα από [εισητήρια+πωλητήριο+café] σχεδόν το αυτοχρηματοδοτούν, ενώ τα έμμεσα συμβάλλουν καταλυτικά στην ανάταση της ευρύτερης οικονομίας της πόλεως. Το κόστος κατασκευής θα είναι λιγότερο από τα ¾ του ’’Διοικητηρίου’’.

Κατά 7ο% – 8ο% θα χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκά προγράμματα που υποστηρίζουν πράσινα έργα. Τα υπόλοιπα μπορούν να αναζητηθούν στα κληροδοτήματα των Ηπειρωτών ευεργετών. Η πρόσδεσή του με τα καταξιωμένα Κέντρα Τέχνης: Σταύρος Νιάρχος, Στέγη, Μπενάκη, Tate Modern, Guggenheim, θα του προσφέρουν την απαραίτητη καλλιτεχνική υποστήριξη. Στο μικρό café, εκεί που είναι τώρα, σε ένα μεγαλύτερο στη ταράτσα της πτέρυγας με το κόκκινο χρώμα, και, στο κεντρικό café, στην περίφημη Αίθουσα του Ηγεμόνα, στην αίθουσα του κτιρίου με την κάλλιστη θέα και φως, θα συγκεντρώνεται, αμέριμνος και ενσυνείδητος, ο Δήμος της Πόλεως. Η κοινωνία της Πόλεως. Και οι επισκέπτες της. Και το Νέο Δημαρχείο; Το Νέο Δημαρχείο, προφανώς, δεν θα ονομάζεται ’’Διοικητήριο’’, λέξη που παραπέμπει στο Στρατοδικείο, στο Πρωτοδικείο, στο Φρουραρχείο, στο Λησταρχείο και στο Αναμορφωτήριο. Ας ξεκινήσει από την αρχή μια ψύχραιμη και δημόσια συζήτηση για την κάλλιστη μορφή και την ιδανική χωροθέτησή του. Σε όλες τις πόλεις του κόσμου, η θέση του Δημαρχείου είναι στο κέντρο της πόλεως. .

Εξ άλλου, υπάρχουν τα 12.5οο.οοο eu της «ΔΟΜΠΟΛΗ» για το κόστος της κατασκευής του! “

Κοινοποίηση

Κοινοποιείστε στους φίλους σας!